Tato práce je zaměřena na zhodnocení míry využívání mobilních zařízení při hodinách tělesné výchovy na středních školách v Plzni. Teoretická část se zabývá na jedné straně pohybovou aktivitou, školstvím a vzděláváním. Na straně druhé se zabývá moderními technologiemi, aplikacemi a zařízeními, které lze využít pro výuku. V praktické části vyhodnocuji dotazníkové šetření, které přináší informace ohledně využívání mobilních zařízení při hodině tělesné výchovy. Výzkumu se zúčastnilo celkem 26 učitelů tělesné výchovy z 12 středních škol v Plzni. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že míra využívání mobilních zařízení je malá, ale lze do budoucna předpokládat její nárůst.
Anotace v angličtině
This work is focused on the evaluation of the use of mobile devices in physical education classes at secondary schools in Pilsen. The theoretical part deals on the one hand with physical activity and education. On the other hand, it deals with modern technologies, applications and devices that can be used for education. In the practical part, I evaluate a survey that provides information about the use of mobile devices in a physical education classes. A total of 26 physical education teachers from 12 secondary schools in Pilsen took part in the research. The results of the questionnaire survey show that the rate of use of mobile devices is small, but it can be expected to increase in the future.
Klíčová slova
Mobilní zařízení, tělesná výchova, střední škola, pohybová aktivita, moderní technologie
Klíčová slova v angličtině
Mobile devices, physical education, secondary school, physical activity, modern technologies
Rozsah průvodní práce
52 s. (80 157 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na zhodnocení míry využívání mobilních zařízení při hodinách tělesné výchovy na středních školách v Plzni. Teoretická část se zabývá na jedné straně pohybovou aktivitou, školstvím a vzděláváním. Na straně druhé se zabývá moderními technologiemi, aplikacemi a zařízeními, které lze využít pro výuku. V praktické části vyhodnocuji dotazníkové šetření, které přináší informace ohledně využívání mobilních zařízení při hodině tělesné výchovy. Výzkumu se zúčastnilo celkem 26 učitelů tělesné výchovy z 12 středních škol v Plzni. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že míra využívání mobilních zařízení je malá, ale lze do budoucna předpokládat její nárůst.
Anotace v angličtině
This work is focused on the evaluation of the use of mobile devices in physical education classes at secondary schools in Pilsen. The theoretical part deals on the one hand with physical activity and education. On the other hand, it deals with modern technologies, applications and devices that can be used for education. In the practical part, I evaluate a survey that provides information about the use of mobile devices in a physical education classes. A total of 26 physical education teachers from 12 secondary schools in Pilsen took part in the research. The results of the questionnaire survey show that the rate of use of mobile devices is small, but it can be expected to increase in the future.
Klíčová slova
Mobilní zařízení, tělesná výchova, střední škola, pohybová aktivita, moderní technologie
Klíčová slova v angličtině
Mobile devices, physical education, secondary school, physical activity, modern technologies
Palička, P., Jakubec, L., Knajfl, P., Maněnová, M., 2017. Mobilní aplikace pro podporu pohybové aktivity a jejich potenciál při využití ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura. Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci, 40(2), 95-104.
Tóth, T. Mobilní technologie využitelné při podpoře pohybové aktivity a aktuální stav jejich využívání učiteli tělesné výchovy na základních a středních školách ve vybraných regionech České republiky. Hradec Králové, 2016. Diplomová práce. Univerzita Hradec Králové. Fakulta pedagogická. Vedoucí práce Mgr. Pavel PALIČKA.
Palička, P. Využítí mobilních technologií při výuce školní tělesné vychovy. Praha, 2016. Autoreferát disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Vedoucí práce prof. PaedDr. Ludmila FIALOVÁ, PhD.
Voruda, R. Využití mobilních zařízení při výuce. České Budějovice, 2017. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Václav ŠIMANDL, Ph.D.
Fedrová, A. Možnost využití zařízení typu smartphone pro monitoring pohybové aktivity. Brno, 2013. Bakalářská práce. Masarykova Univerzita. Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Mgr. Tomáš VESPALEC, Ph.D.
MŠMT ČR. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020[online]. 2013 [cit. 06.06.2019]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-digitalniho-vzdelavani-do-roku-2020
Seznam doporučené literatury
Palička, P., Jakubec, L., Knajfl, P., Maněnová, M., 2017. Mobilní aplikace pro podporu pohybové aktivity a jejich potenciál při využití ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura. Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci, 40(2), 95-104.
Tóth, T. Mobilní technologie využitelné při podpoře pohybové aktivity a aktuální stav jejich využívání učiteli tělesné výchovy na základních a středních školách ve vybraných regionech České republiky. Hradec Králové, 2016. Diplomová práce. Univerzita Hradec Králové. Fakulta pedagogická. Vedoucí práce Mgr. Pavel PALIČKA.
Palička, P. Využítí mobilních technologií při výuce školní tělesné vychovy. Praha, 2016. Autoreferát disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Vedoucí práce prof. PaedDr. Ludmila FIALOVÁ, PhD.
Voruda, R. Využití mobilních zařízení při výuce. České Budějovice, 2017. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Václav ŠIMANDL, Ph.D.
Fedrová, A. Možnost využití zařízení typu smartphone pro monitoring pohybové aktivity. Brno, 2013. Bakalářská práce. Masarykova Univerzita. Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Mgr. Tomáš VESPALEC, Ph.D.
MŠMT ČR. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020[online]. 2013 [cit. 06.06.2019]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-digitalniho-vzdelavani-do-roku-2020