Tuto diplomovou práci jsem napsala, abych rozvedla problematiku hlasové výchovy a zpěvu v současném vzdělávacím systému. Rozvoj řečových dovedností je velmi důležitý pro naplnění klíčových kompetencí tohoto předmětu.
Anotace v angličtině
I have written this thesis to elaborate the problems of vocal education and singing in the contemporary education system. The speech development is very important for fulfilling the key competences of this subject.
Klíčová slova
hlasová výchova, klíčové kompetence, rozvoj řeči, hudební komunikace, kreativita
Klíčová slova v angličtině
vocal education, key competences, speech development, music communication, creativity
Rozsah průvodní práce
79 s. (137 331 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tuto diplomovou práci jsem napsala, abych rozvedla problematiku hlasové výchovy a zpěvu v současném vzdělávacím systému. Rozvoj řečových dovedností je velmi důležitý pro naplnění klíčových kompetencí tohoto předmětu.
Anotace v angličtině
I have written this thesis to elaborate the problems of vocal education and singing in the contemporary education system. The speech development is very important for fulfilling the key competences of this subject.
Klíčová slova
hlasová výchova, klíčové kompetence, rozvoj řeči, hudební komunikace, kreativita
Klíčová slova v angličtině
vocal education, key competences, speech development, music communication, creativity
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce do konce října 2019.
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do listopadu 2019.
3. Zpracování jednotlivých kapitol do března 2020.
4. Zpracování přílohové části do dubna 2020.
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce do konce října 2019.
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do listopadu 2019.
3. Zpracování jednotlivých kapitol do března 2020.
4. Zpracování přílohové části do dubna 2020.
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
KMENTOVÁ, Milena. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-869-1.
MÁLKOVÁ, Gabriela a Filip SMOLÍK. Diagnostika jazykového vývoje: diagnostická baterie pro posouzení vývoje jazykových znalostí a dovedností dětí předškolního věku: testová příručka. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4239-7.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3603-7.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
KMENTOVÁ, Milena. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-869-1.
MÁLKOVÁ, Gabriela a Filip SMOLÍK. Diagnostika jazykového vývoje: diagnostická baterie pro posouzení vývoje jazykových znalostí a dovedností dětí předškolního věku: testová příručka. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4239-7.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3603-7.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.