Ve své práci se zabývám hlukem ve školské fyzice, tedy na základní a střední škole. Práci jsem rozdělil na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části mám základy o hluku, základní veličiny, anatomii ucha, pokusy prováděné na střední škole. V praktické části se věnuji laboratorní práci, která probíhala při hodině fyzikálních praktik na základní škole.
Anotace v angličtině
In my work I´m dealing with noise in school physics, thus in elementary school and in high school. My work I split to two parts theoretical and practical. In theoretical part I have basics about noise, basic quantities, ear anatomy and experiments, that are performer in high school.The practical part deals with laboratory work, which begins with a lesson in physical practice at primary school.
Klíčová slova
zvuk, hluk, Audacity, sluchové ústrojí, školní pokusy, laboratorní práce
Klíčová slova v angličtině
sound, noise, Audacity, auditory system, school experiments.
Rozsah průvodní práce
65 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci se zabývám hlukem ve školské fyzice, tedy na základní a střední škole. Práci jsem rozdělil na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části mám základy o hluku, základní veličiny, anatomii ucha, pokusy prováděné na střední škole. V praktické části se věnuji laboratorní práci, která probíhala při hodině fyzikálních praktik na základní škole.
Anotace v angličtině
In my work I´m dealing with noise in school physics, thus in elementary school and in high school. My work I split to two parts theoretical and practical. In theoretical part I have basics about noise, basic quantities, ear anatomy and experiments, that are performer in high school.The practical part deals with laboratory work, which begins with a lesson in physical practice at primary school.
Klíčová slova
zvuk, hluk, Audacity, sluchové ústrojí, školní pokusy, laboratorní práce
Klíčová slova v angličtině
sound, noise, Audacity, auditory system, school experiments.
Zásady pro vypracování
1) hluk v učivu fyziky na základní a střední škole
2) zpracování návodů na školní experimenty a měření
3) srovnání výsledků experimentů a měření s teorií, rozbor fyzikálních principů
4) možnost využití výpočetního prostředí
5) zhodnocení možnosti využití ve školské fyzice
Zásady pro vypracování
1) hluk v učivu fyziky na základní a střední škole
2) zpracování návodů na školní experimenty a měření
3) srovnání výsledků experimentů a měření s teorií, rozbor fyzikálních principů
4) možnost využití výpočetního prostředí
5) zhodnocení možnosti využití ve školské fyzice
Seznam doporučené literatury
RAUNER, K. Fyzika 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň:Fraus, 2006. 128s.
ISBN 80-723-8525-9.
LEPIL, O., ŠEDIVÝ, P. Fyzika pro gymnázia: Mechanické kmitání a vlnění. 2.vyd. Praha: Galaxie, 1993. 398s.
ABC pro střední školy. ISBN 80-852-0420-7.
SVOBODA E. a kol. Pokusy z fyziky na střední škole 2. Praha: Prometheus, 1997.
HOWARD, D.M., ANGUS, Jamie A.S. Acoustics and psychoacoustics. 4th ed. Amsterdam: Elsevier, 2009.
ISBN 978-0-240-52175-6.
Hellmuth, T., Michal, J., Potužníková, D. Hluk v komunálním prostředí.
ROSSING T.D., WHEELER P., MOORE R. The Science of Sound.(rd edition) Addison Wesley. San Francisco, 2002.
Seznam doporučené literatury
RAUNER, K. Fyzika 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň:Fraus, 2006. 128s.
ISBN 80-723-8525-9.
LEPIL, O., ŠEDIVÝ, P. Fyzika pro gymnázia: Mechanické kmitání a vlnění. 2.vyd. Praha: Galaxie, 1993. 398s.
ABC pro střední školy. ISBN 80-852-0420-7.
SVOBODA E. a kol. Pokusy z fyziky na střední škole 2. Praha: Prometheus, 1997.
HOWARD, D.M., ANGUS, Jamie A.S. Acoustics and psychoacoustics. 4th ed. Amsterdam: Elsevier, 2009.
ISBN 978-0-240-52175-6.
Hellmuth, T., Michal, J., Potužníková, D. Hluk v komunálním prostředí.
ROSSING T.D., WHEELER P., MOORE R. The Science of Sound.(rd edition) Addison Wesley. San Francisco, 2002.