Cílem překládané bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro zavedení nové služby na trh a také zhodnotit celý záměr. Teoretická část je věnována kategorii malých a středních podniků v České republice a posléze také tvorbě podnikatelského plánu. Praktická část popisuje proces získání podnikatelského nápadu mezigenerační aplikace NAPŘÍČ GENERACEMI. Nápad je dále rozvíjen a popisován formou Business Modelu Canvas. V rámci něj jsou detailně vysvětleny zákaznické segmenty, hodnotové nabídky, kanály, vztahy se zákazníky, zdroje výnosů, klíčové zdroje, klíčové činnosti, klíčová partnerství a struktura nákladů. V rámci podnikatelského plánu byla vytvořena také část prototypu aplikace. Podnikatelský plán je v závěru práce hodnocen s popisem rizik.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a business plan for implementation a new service on the market and also to evaluate such business plan. The theoretical part is focused on small and medium sized companies in the Czech Republic and on theoretical introduction into the business plan. The empirical part describes the process of getting an idea of intergenerational application THROUGH GENERATION. The idea is developed and described by using the form of Business Model Canvas. Within the model are explained in detail Customer Segments, Value Propositions, Channels, Customer Relationships, Revenue Streams, Key Resources, Key Activities, Key Partners and Cost Structure. A prototype of the application was also developer. At the end of the proposed business plan a list of risk factors and final evaluation is provided.
Klíčová slova
aplikace, Canvas Model, malý a střední podnik, mezigenerační, podnikatelský nápad, podnikatelský plán, služba
Klíčová slova v angličtině
application, Canvas Model, small and medium-sized enterprises, intergenerational, business idea, business plan, service
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem překládané bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro zavedení nové služby na trh a také zhodnotit celý záměr. Teoretická část je věnována kategorii malých a středních podniků v České republice a posléze také tvorbě podnikatelského plánu. Praktická část popisuje proces získání podnikatelského nápadu mezigenerační aplikace NAPŘÍČ GENERACEMI. Nápad je dále rozvíjen a popisován formou Business Modelu Canvas. V rámci něj jsou detailně vysvětleny zákaznické segmenty, hodnotové nabídky, kanály, vztahy se zákazníky, zdroje výnosů, klíčové zdroje, klíčové činnosti, klíčová partnerství a struktura nákladů. V rámci podnikatelského plánu byla vytvořena také část prototypu aplikace. Podnikatelský plán je v závěru práce hodnocen s popisem rizik.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a business plan for implementation a new service on the market and also to evaluate such business plan. The theoretical part is focused on small and medium sized companies in the Czech Republic and on theoretical introduction into the business plan. The empirical part describes the process of getting an idea of intergenerational application THROUGH GENERATION. The idea is developed and described by using the form of Business Model Canvas. Within the model are explained in detail Customer Segments, Value Propositions, Channels, Customer Relationships, Revenue Streams, Key Resources, Key Activities, Key Partners and Cost Structure. A prototype of the application was also developer. At the end of the proposed business plan a list of risk factors and final evaluation is provided.
Klíčová slova
aplikace, Canvas Model, malý a střední podnik, mezigenerační, podnikatelský nápad, podnikatelský plán, služba
Klíčová slova v angličtině
application, Canvas Model, small and medium-sized enterprises, intergenerational, business idea, business plan, service
Zásady pro vypracování
Charakterizujte malý a střední podnik.
Popište podstatu podnikatelského plánu a vymezte jeho základní aspekty.
Zpracujte podnikatelský plán pro zavedení nové služby na trh.
Zhodnoťte potenciál realizace podnikatelského plánu včetně identifikace případných rizik.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte malý a střední podnik.
Popište podstatu podnikatelského plánu a vymezte jeho základní aspekty.
Zpracujte podnikatelský plán pro zavedení nové služby na trh.
Zhodnoťte potenciál realizace podnikatelského plánu včetně identifikace případných rizik.
Seznam doporučené literatury
OSTERWALDER, Alexander a PIGNEUR, Yves. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
PROCHÁZKOVÁ, TAUŠL, Petra a kol. Úvod do podnikové ekonomiky. 3. uprav. a rozš. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0733-0.
SVOBODOVÁ, Ivana a ANDERA, Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2017. ISBN 978-80-271-0407-9.
VEBER, Jaromír a kol. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
VOCHOZKA, Marek a kol. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.
Seznam doporučené literatury
OSTERWALDER, Alexander a PIGNEUR, Yves. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
PROCHÁZKOVÁ, TAUŠL, Petra a kol. Úvod do podnikové ekonomiky. 3. uprav. a rozš. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0733-0.
SVOBODOVÁ, Ivana a ANDERA, Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2017. ISBN 978-80-271-0407-9.
VEBER, Jaromír a kol. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
VOCHOZKA, Marek a kol. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.