Cílem mé bakalářské práce je zjištění způsobů využití mezioborové spolupráce mezi českým jazykem a ostatními předměty vyučovanými na 2. stupni základní školy v praxi. Snažila jsem se ve své práci nashromáždit co nejvíce situací a následně popsat zjištěné jevy prostřednictvím odborné literatury a odborných pojmů. Možnosti propojení jsem zjistila pomocí dotazníků. Důraz jsem kladla na fakt, zda je využití mezioborového přístupu efektivní, na situace, ve kterých k propojení dochází, a na témata, u kterých vyučující využívají mezioborovosti mezi českým jazykem a ostatními vyučovanými předměty.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis is to find out the ways of using interdisciplinary cooperation between the Czech language and other subjects which are taught at the higher secoundary school in practice. In my thesis, I tried to collect as many situations as possible and then describe detected phenomena through the literature and technical terms. I found out the possibilities of connection using questionnaires. I emphasized the fact whether the use of an interdisciplinary approach is effective, the situations in which interconnections occur, and the topics in which teachers use interdisciplinary approach between the Czech language and other subjects which are taught.
Klíčová slova
Mezioborová spolupráce, jazyk a jazyková komunikace, integrovaná výuka, Rámcový
vzdělávací program, vzdělávací obory,
Klíčová slova v angličtině
Interdisciplinary cooperation, language and linguistic cooperation, Framework education programme, education fields
Rozsah průvodní práce
42 s. (64 370), VI s. (5 059)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je zjištění způsobů využití mezioborové spolupráce mezi českým jazykem a ostatními předměty vyučovanými na 2. stupni základní školy v praxi. Snažila jsem se ve své práci nashromáždit co nejvíce situací a následně popsat zjištěné jevy prostřednictvím odborné literatury a odborných pojmů. Možnosti propojení jsem zjistila pomocí dotazníků. Důraz jsem kladla na fakt, zda je využití mezioborového přístupu efektivní, na situace, ve kterých k propojení dochází, a na témata, u kterých vyučující využívají mezioborovosti mezi českým jazykem a ostatními vyučovanými předměty.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis is to find out the ways of using interdisciplinary cooperation between the Czech language and other subjects which are taught at the higher secoundary school in practice. In my thesis, I tried to collect as many situations as possible and then describe detected phenomena through the literature and technical terms. I found out the possibilities of connection using questionnaires. I emphasized the fact whether the use of an interdisciplinary approach is effective, the situations in which interconnections occur, and the topics in which teachers use interdisciplinary approach between the Czech language and other subjects which are taught.
Klíčová slova
Mezioborová spolupráce, jazyk a jazyková komunikace, integrovaná výuka, Rámcový
vzdělávací program, vzdělávací obory,
Klíčová slova v angličtině
Interdisciplinary cooperation, language and linguistic cooperation, Framework education programme, education fields
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat doporučenou dostupnou odbornou literaturu.
2. Zmapovat situaci v oblasti mezioborové spolupráce na zvolené základní škole.
3. Zpracovat text s využitím uvedené literatury.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat doporučenou dostupnou odbornou literaturu.
2. Zmapovat situaci v oblasti mezioborové spolupráce na zvolené základní škole.
3. Zpracovat text s využitím uvedené literatury.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování : didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2. vyd., SPN, Praha 1998.
KOSTEČKA,J. Do světa češtiny jinak : (Didaktika českého jazyka a slohu pro vyučovací praxi). 1. vyd. Jinočany 1993.
HUBÁČEK, J. Didaktika slohu : pro posluchače pedagogických fakult, studenty učitelství v 1.-4. ročníku základní školy. SPN, 1. vyd., Praha 1990.
Kol. aut. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání. (cit. dne 6.6.2019); dostupné online z: http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování : didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2. vyd., SPN, Praha 1998.
KOSTEČKA,J. Do světa češtiny jinak : (Didaktika českého jazyka a slohu pro vyučovací praxi). 1. vyd. Jinočany 1993.
HUBÁČEK, J. Didaktika slohu : pro posluchače pedagogických fakult, studenty učitelství v 1.-4. ročníku základní školy. SPN, 1. vyd., Praha 1990.
Kol. aut. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání. (cit. dne 6.6.2019); dostupné online z: http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani.