Bakalářská práce je zaměřena na cílenou pohybovou intervenci pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou. V práci je popsán syndrom ADHD, příčiny vzniku, projevy, diagnostika, léčba a zásady pro práci s dětmi s ADHD. Práce dále obsahuje návrh a písemnou přípravu příkladů pohybové intervence pro předškolní děti s ADHD, jejich aplikaci a ověření jednotlivých aktivit v prostředí MŠ.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on targeted movement intervention for a preschool child with attention deficit hyperactivity disorder. The thesis describes the ADHD syndrome, causes, manifestations, diagnosis, treatment and principles for working with children with ADHD. The work also contains a proposal and written preparation of examples of physical intervention for preschool children with ADHD, their application and verification of individual activities in the kindergarten environment.
Klíčová slova
syndrom ADHD, předškolní věk, pohybová intervence, kvalita života, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
ADHD syndrome, preschool age, movement intervention, quality of life, Kindergarten
Rozsah průvodní práce
51 s. (67 432 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na cílenou pohybovou intervenci pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou. V práci je popsán syndrom ADHD, příčiny vzniku, projevy, diagnostika, léčba a zásady pro práci s dětmi s ADHD. Práce dále obsahuje návrh a písemnou přípravu příkladů pohybové intervence pro předškolní děti s ADHD, jejich aplikaci a ověření jednotlivých aktivit v prostředí MŠ.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on targeted movement intervention for a preschool child with attention deficit hyperactivity disorder. The thesis describes the ADHD syndrome, causes, manifestations, diagnosis, treatment and principles for working with children with ADHD. The work also contains a proposal and written preparation of examples of physical intervention for preschool children with ADHD, their application and verification of individual activities in the kindergarten environment.
Klíčová slova
syndrom ADHD, předškolní věk, pohybová intervence, kvalita života, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
ADHD syndrome, preschool age, movement intervention, quality of life, Kindergarten
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce - stanovení cíle a metodiky práce
Studium odborné literatury a internetových zdrojů dané problematiky - zpracování teoretické části bakalářské práce a kazuistiky probanda
Návrh a písemná příprava jednotlivé pohybové intervence
Aplikace a ověření jednotlivých pohybových aktivit v prostředí MŠ a v domácím prostředí
Vyvození závěrů, dokončení a odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce - stanovení cíle a metodiky práce
Studium odborné literatury a internetových zdrojů dané problematiky - zpracování teoretické části bakalářské práce a kazuistiky probanda
Návrh a písemná příprava jednotlivé pohybové intervence
Aplikace a ověření jednotlivých pohybových aktivit v prostředí MŠ a v domácím prostředí
Vyvození závěrů, dokončení a odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
VOLFOVÁ, Hana a KOLOVSKÁ, Ilona. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka a pejsek. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 118 s. Děti a sport. ISBN 978-80-247-2317-4
BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno, 2005. 56 s. ISBN 80-210-3627-3
KYRALOVÁ, Marie, MATOUŠOVÁ, Miluše. Zdravotní tělesná výchova II. část : "Pohyb je život". Praha, 1995. 175 s. ISBN 8085228246
MÁČEK, Miloš a Jiřina MÁČKOVÁ. Fyziologie tělesných cvičení. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. 112 s. ISBN 8021016043
DOBEŠ, Miroslav, DOBEŠOVÁ, Petra. Základy zdravotního cvičení. Domiga, 2006. ISBN 80-902222-3-4
ZEMÁNKOVÁ, Marie a VYSKOTOVÁ, Jana. Cvičení pro hyperaktivní děti: [speciální pohybová výchova]: pravidla učení se pohybu, poruchy, používané metodiky, cvičební sestavy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 55 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3278-7
Seznam doporučené literatury
VOLFOVÁ, Hana a KOLOVSKÁ, Ilona. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka a pejsek. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 118 s. Děti a sport. ISBN 978-80-247-2317-4
BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno, 2005. 56 s. ISBN 80-210-3627-3
KYRALOVÁ, Marie, MATOUŠOVÁ, Miluše. Zdravotní tělesná výchova II. část : "Pohyb je život". Praha, 1995. 175 s. ISBN 8085228246
MÁČEK, Miloš a Jiřina MÁČKOVÁ. Fyziologie tělesných cvičení. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. 112 s. ISBN 8021016043
DOBEŠ, Miroslav, DOBEŠOVÁ, Petra. Základy zdravotního cvičení. Domiga, 2006. ISBN 80-902222-3-4
ZEMÁNKOVÁ, Marie a VYSKOTOVÁ, Jana. Cvičení pro hyperaktivní děti: [speciální pohybová výchova]: pravidla učení se pohybu, poruchy, používané metodiky, cvičební sestavy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 55 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3278-7