Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh strategie okolí podniku pobočky Mountfield
a. s. v Sokolově. Teoretická část vysvětluje pojmy strategického řízení a strategie.
Ukazuje, jakým směrem by se měla společnost vydat a jaké technologie k tomu použít.
V této práci byly vymezeny postupy, které slouží k analýze vnitřního a vnějšího prostředí.
V praktické části je provedena aplikace teoretických znalostí, které byly projednány
v teoretické části této práce a rovněž jsou navržena některá doporučení, která mohou vést
ke zlepšení a upevnění postavení této společnosti v jejím odvětví.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the design of strategy for the surroundings of the
Mountfield, a. s. branch in Sokolov. The theoretical part explains the concepts of strategic
management and strategy. It shows which direction the company should go and wich
technologies to use. In this work, procedures were defined that serve to analyse the
internal and external environment. In the practical part, the application of theoretical
knowledge is made, which were discussed in the theoretical part of this work and also
suggest some recommendations that can lead to the improvement and consolidation of
the position of this company in its industry.
Keywords
strategické řízení, strategie, strategická analýza, okolí podniku,
makrookolí, mezoprostředí, mikrookolí
Keywords in English
strategic management, strategy, strategic analysis, company environment,
macroenvironment, mesoenvironment, microenvironment
Length of the covering note
59 s. ( 12 885 znaků).
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh strategie okolí podniku pobočky Mountfield
a. s. v Sokolově. Teoretická část vysvětluje pojmy strategického řízení a strategie.
Ukazuje, jakým směrem by se měla společnost vydat a jaké technologie k tomu použít.
V této práci byly vymezeny postupy, které slouží k analýze vnitřního a vnějšího prostředí.
V praktické části je provedena aplikace teoretických znalostí, které byly projednány
v teoretické části této práce a rovněž jsou navržena některá doporučení, která mohou vést
ke zlepšení a upevnění postavení této společnosti v jejím odvětví.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the design of strategy for the surroundings of the
Mountfield, a. s. branch in Sokolov. The theoretical part explains the concepts of strategic
management and strategy. It shows which direction the company should go and wich
technologies to use. In this work, procedures were defined that serve to analyse the
internal and external environment. In the practical part, the application of theoretical
knowledge is made, which were discussed in the theoretical part of this work and also
suggest some recommendations that can lead to the improvement and consolidation of
the position of this company in its industry.
Keywords
strategické řízení, strategie, strategická analýza, okolí podniku,
makrookolí, mezoprostředí, mikrookolí
Keywords in English
strategic management, strategy, strategic analysis, company environment,
macroenvironment, mesoenvironment, microenvironment
Research Plan
Charakterizujte pojem strategická analýza a související pojmy.
Charakterizujte zvolený podnikatelský subjekt.
Vypracujte strategickou analýzu okolí daného podnikatelského subjektu.
Navrhněte opatření plynoucí ze zjištěných výsledků.
Research Plan
Charakterizujte pojem strategická analýza a související pojmy.
Charakterizujte zvolený podnikatelský subjekt.
Vypracujte strategickou analýzu okolí daného podnikatelského subjektu.
Navrhněte opatření plynoucí ze zjištěných výsledků.
Recommended resources
Dvořáček, J., & Slunčík, P. (2012) Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H. Beck.
Synek, M. (2011) Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing a.s.
Taušl Procházková, P. (2018). Podniková ekonomika, klíčové oblasti. Praha: Grada Publishing a.s.
Keřkovský, M., & Vykypěl, O., (2006). Strategické řízení : teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck.
Recommended resources
Dvořáček, J., & Slunčík, P. (2012) Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H. Beck.
Synek, M. (2011) Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing a.s.
Taušl Procházková, P. (2018). Podniková ekonomika, klíčové oblasti. Praha: Grada Publishing a.s.
Keřkovský, M., & Vykypěl, O., (2006). Strategické řízení : teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck.