Diplomová práce je zaměřená na přeshraniční elektronický obchodování B2C. Práce je rozdělena na tři části. V první teoretické části se soustředí na definování pojmu ekomerce, klasifikaci e-komerce, internetové obchody a význam přeshraniční B2C ekomerce. V druhé části jsou charakterizovány faktory přeshraniční B2C e-komerce, překážky B2C e-komerce v Evropské unii a přeshraniční B2C e-komerce z právního pohledu. V třetí části práce je proveden vlastní empirický výzkum na zapojení České republiky do přeshraniční B2C e-komerce. Nejdříve je proveden výzkum zapojení spotřebitelů do přeshraniční B2C e-komerce prostřednictvím zpracování sekundárních dat z Eurostatu a zpracováním primárních dat z dotazníkového šetření. Poté je provedena analýza, na základě vlastních kritérií, o zapojení českých e-shopů do přeshraniční B2C ekomerce. V závěru jsou shrnuty výsledky analýz a navržena doporučení pro zlepšení zapojení České republiky do přeshraniční B2C e-komerce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on cross-border e-commerce B2C. The thesis is divided into three parts. The first theoretical part focuses on defining the concept of e-commerce, classification of e-commerce, online stores and the importance of cross-border B2C ecommerce. The second part characterizes the factors of cross-border B2C e-commerce, obstacles to B2C e-commerce in the European Union and cross-border B2C e-commerce from a legal point of view. The third part of the thesis is an empirical research on the involvement of the Czech Republic in cross-border B2C e-commerce. First, research about consumers involvement in cross-border B2C e-commerce is conducted through the processing of secondary data from Eurostat and the processing of primary data from a questionnaire construction. Then an analysis is performed, based on own criteria, about the involvement of Czech e-shops in cross-border B2C e-commerce. Finally, the results of the analyzes are summarized and recommendations for improving the Czech Republic's involvement in cross-border B2C e-commerce are proposed.
Klíčová slova
přeshraniční B2C e-komerce, zpracování dat, dotazníkové šetření, analýza
Klíčová slova v angličtině
cross-border B2C e-commerce, data processing, questionnaire construction, analysis
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřená na přeshraniční elektronický obchodování B2C. Práce je rozdělena na tři části. V první teoretické části se soustředí na definování pojmu ekomerce, klasifikaci e-komerce, internetové obchody a význam přeshraniční B2C ekomerce. V druhé části jsou charakterizovány faktory přeshraniční B2C e-komerce, překážky B2C e-komerce v Evropské unii a přeshraniční B2C e-komerce z právního pohledu. V třetí části práce je proveden vlastní empirický výzkum na zapojení České republiky do přeshraniční B2C e-komerce. Nejdříve je proveden výzkum zapojení spotřebitelů do přeshraniční B2C e-komerce prostřednictvím zpracování sekundárních dat z Eurostatu a zpracováním primárních dat z dotazníkového šetření. Poté je provedena analýza, na základě vlastních kritérií, o zapojení českých e-shopů do přeshraniční B2C ekomerce. V závěru jsou shrnuty výsledky analýz a navržena doporučení pro zlepšení zapojení České republiky do přeshraniční B2C e-komerce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on cross-border e-commerce B2C. The thesis is divided into three parts. The first theoretical part focuses on defining the concept of e-commerce, classification of e-commerce, online stores and the importance of cross-border B2C ecommerce. The second part characterizes the factors of cross-border B2C e-commerce, obstacles to B2C e-commerce in the European Union and cross-border B2C e-commerce from a legal point of view. The third part of the thesis is an empirical research on the involvement of the Czech Republic in cross-border B2C e-commerce. First, research about consumers involvement in cross-border B2C e-commerce is conducted through the processing of secondary data from Eurostat and the processing of primary data from a questionnaire construction. Then an analysis is performed, based on own criteria, about the involvement of Czech e-shops in cross-border B2C e-commerce. Finally, the results of the analyzes are summarized and recommendations for improving the Czech Republic's involvement in cross-border B2C e-commerce are proposed.
Klíčová slova
přeshraniční B2C e-komerce, zpracování dat, dotazníkové šetření, analýza
Klíčová slova v angličtině
cross-border B2C e-commerce, data processing, questionnaire construction, analysis
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do B2C e-komerce.
Charakterizujte faktory ovlivňující přeshraniční B2C e-komerci v ČR.
Analyzujte současný stav přeshraniční B2C e-komerce v ČR.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a navrhněte vhodná doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do B2C e-komerce.
Charakterizujte faktory ovlivňující přeshraniční B2C e-komerci v ČR.
Analyzujte současný stav přeshraniční B2C e-komerce v ČR.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a navrhněte vhodná doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Gomez-Herrera, E., Martens, B., & Turlea, G. (2014). The drivers and impediments for cross-border e-commerce in the EU. Information Economics and Policy, 2014, 28, 83-96.
Chaffey, D. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Harlow: Pearson Education United.
Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů o přeshraničním elektronickém obchodu mezi podniky a spotřebiteli v EU. COM(2009)557 final.
Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů: Komplexní přístup ke stimulaci přeshraničního elektronického obchodu pro evropské občany a podniky. COM(2016)320 final.
Sedláček, J. (2006). E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. Praha: BEN technická literatura.
Seznam doporučené literatury
Gomez-Herrera, E., Martens, B., & Turlea, G. (2014). The drivers and impediments for cross-border e-commerce in the EU. Information Economics and Policy, 2014, 28, 83-96.
Chaffey, D. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Harlow: Pearson Education United.
Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů o přeshraničním elektronickém obchodu mezi podniky a spotřebiteli v EU. COM(2009)557 final.
Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů: Komplexní přístup ke stimulaci přeshraničního elektronického obchodu pro evropské občany a podniky. COM(2016)320 final.
Sedláček, J. (2006). E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. Praha: BEN technická literatura.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.