Diplomová práce se zabývá cenovou tvorbou společnosti QMI Centrum prevence, jejímž předmětem podnikání je poskytování fyzioterapeutických a rehabilitačních služeb na trhu B2B. Nejprve je provedena teoretická rešerše k tématu ceny, cenových strategií a metod cenové tvorby. V empirické části práce je provedena analýza prostředí společnosti prostřednictvím PESTEL analýzy, Porterova modelu 5 konkurenčních sil a SWOT analýzy. Stěžejní část práce je věnována vyčíslení cen produktů na základě vybraných metod cenové tvorby, a sice dle nákladů (dolní cenová mez), konkurence (orientační cenový bod) a zákazníků (horní cenová mez). Výsledné ceny jsou vzájemně porovnány a následně je navržena optimální cena vybraných produktů. Na závěr je doporučen vhodný postup při sestavování cen.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the pricing of the company QMI Centrum prevence, whose business is to provide physiotherapy and rehabilitation services on the B2B market. Firstly is performed theoretical research on the topic of prices, pricing strategies, and pricing methods. In the empirical part of the work is performed the analysis of the company's environment using PESTEL analysis, Porter's model of 5 competitive forces and SWOT analysis. The main part of the work is devoted to quantifying product prices based on selected methods of pricing, namely according to costs (lower price limit), competition (indicative price point), and customers (upper price limit). The resulting prices are compared with each other and then the optimal price of selected products is proposed. In conclusion, is recommended an appropriate pricing procedure.
Klíčová slova
cena, metody cenové tvorby, cenové strategie, analýzy prostředí
Diplomová práce se zabývá cenovou tvorbou společnosti QMI Centrum prevence, jejímž předmětem podnikání je poskytování fyzioterapeutických a rehabilitačních služeb na trhu B2B. Nejprve je provedena teoretická rešerše k tématu ceny, cenových strategií a metod cenové tvorby. V empirické části práce je provedena analýza prostředí společnosti prostřednictvím PESTEL analýzy, Porterova modelu 5 konkurenčních sil a SWOT analýzy. Stěžejní část práce je věnována vyčíslení cen produktů na základě vybraných metod cenové tvorby, a sice dle nákladů (dolní cenová mez), konkurence (orientační cenový bod) a zákazníků (horní cenová mez). Výsledné ceny jsou vzájemně porovnány a následně je navržena optimální cena vybraných produktů. Na závěr je doporučen vhodný postup při sestavování cen.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the pricing of the company QMI Centrum prevence, whose business is to provide physiotherapy and rehabilitation services on the B2B market. Firstly is performed theoretical research on the topic of prices, pricing strategies, and pricing methods. In the empirical part of the work is performed the analysis of the company's environment using PESTEL analysis, Porter's model of 5 competitive forces and SWOT analysis. The main part of the work is devoted to quantifying product prices based on selected methods of pricing, namely according to costs (lower price limit), competition (indicative price point), and customers (upper price limit). The resulting prices are compared with each other and then the optimal price of selected products is proposed. In conclusion, is recommended an appropriate pricing procedure.
Klíčová slova
cena, metody cenové tvorby, cenové strategie, analýzy prostředí