Předložená diplomová práce s názvem "Vnímání Product Placementu vybranými cílovými skupinami obyvatel v ČR" je zaměřena hlavně na analýzu a zhodnocení rozdílů ve vnímání umisťování produktu u lidí s ekonomickým a neekonomickým vzděláním a též mezi muži a ženami. K získání dat ke zkoumání bylo využito dotazníkového šetření a testování oční kamerou. Testovány byly ukázky z vybraných českých a zahraničních filmů pro porovnání jejich působení. Bylo také zkoumáno, zda si respondenti všímají produktů uvedených ve vybraných ukázkách
a zda jim ukázky připadají přirozené.
Z výsledků provedeného šetření a testování bylo zjištěno, že nebyly prokázány rozdíly ve vnímání mužů a žen ani ekonomů a neekonomů. Byly ale prokázány zajímavé rozdíly mezi vnímáním českých a zahraničních ukázek a těch bylo využito pro formulování závěrečných metod pro zefektivnění PP.
V závěrečné části práce jsou tedy navrženy metody pro zefektivnění PP. Tyto metody vychází z toho, že mají respondenti více v oblibě zahraniční příklady PP a že špatně provedený PP vyvolává u respondentů averzi k propagovanému produktu nebo značce. Navrženými metodami je tedy například to, aby produkt byl do děje vhodně zakomponován, nebyl zobrazován nad rámec děje, nehrál v příběhu moc výraznou roli, nebyl nijak přehnaně komentován a zdůrazňován a souvisel s tématem filmu nebo seriálu.
Anotace v angličtině
This diploma thehis entitled "Perception of Product Placement by selected target groups of people in the Czech Republic" is mainly focused on analyzing and evaluation of product perception differences by econimists and noneconomists and also by women and men.
For gathering targeted data the survey and eye tracking was used. Samples from selected Czech and foreign movies and TV shows were tested to compare their effect on the chosen group of people. It was also examined whether the respondents noticed the products mentioned in the selected samples and whether the samples seem natural to them.
From the results of the survey and eye tracking, it was found that there were no differences in the perception of men and women or economists and non-economists. However, interesting differences between the perception of Czech and foreign examples were discovered and these were used to formulate the final methods for improving the use of Product Placement.
In the final part of the work, methods for improving the use of Product Placement are proposed. These methods are based on the fact that respondents are more fond of foreign examples of PP and that poorly executed PP evokes in respondents an aversion to the promoted product or brand.
Thus, the proposed methods are, for example, that the product is properly incorporated into the story, it should not be presented too much, it should not play a very significant role in the story, it also should not be overly commented and higlighted and it should be related to the theme of the film or TV series.
Klíčová slova
marketing, product placement, umístění produktu, reklama
Klíčová slova v angličtině
marketing, product placement, advertising
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce s názvem "Vnímání Product Placementu vybranými cílovými skupinami obyvatel v ČR" je zaměřena hlavně na analýzu a zhodnocení rozdílů ve vnímání umisťování produktu u lidí s ekonomickým a neekonomickým vzděláním a též mezi muži a ženami. K získání dat ke zkoumání bylo využito dotazníkového šetření a testování oční kamerou. Testovány byly ukázky z vybraných českých a zahraničních filmů pro porovnání jejich působení. Bylo také zkoumáno, zda si respondenti všímají produktů uvedených ve vybraných ukázkách
a zda jim ukázky připadají přirozené.
Z výsledků provedeného šetření a testování bylo zjištěno, že nebyly prokázány rozdíly ve vnímání mužů a žen ani ekonomů a neekonomů. Byly ale prokázány zajímavé rozdíly mezi vnímáním českých a zahraničních ukázek a těch bylo využito pro formulování závěrečných metod pro zefektivnění PP.
V závěrečné části práce jsou tedy navrženy metody pro zefektivnění PP. Tyto metody vychází z toho, že mají respondenti více v oblibě zahraniční příklady PP a že špatně provedený PP vyvolává u respondentů averzi k propagovanému produktu nebo značce. Navrženými metodami je tedy například to, aby produkt byl do děje vhodně zakomponován, nebyl zobrazován nad rámec děje, nehrál v příběhu moc výraznou roli, nebyl nijak přehnaně komentován a zdůrazňován a souvisel s tématem filmu nebo seriálu.
Anotace v angličtině
This diploma thehis entitled "Perception of Product Placement by selected target groups of people in the Czech Republic" is mainly focused on analyzing and evaluation of product perception differences by econimists and noneconomists and also by women and men.
For gathering targeted data the survey and eye tracking was used. Samples from selected Czech and foreign movies and TV shows were tested to compare their effect on the chosen group of people. It was also examined whether the respondents noticed the products mentioned in the selected samples and whether the samples seem natural to them.
From the results of the survey and eye tracking, it was found that there were no differences in the perception of men and women or economists and non-economists. However, interesting differences between the perception of Czech and foreign examples were discovered and these were used to formulate the final methods for improving the use of Product Placement.
In the final part of the work, methods for improving the use of Product Placement are proposed. These methods are based on the fact that respondents are more fond of foreign examples of PP and that poorly executed PP evokes in respondents an aversion to the promoted product or brand.
Thus, the proposed methods are, for example, that the product is properly incorporated into the story, it should not be presented too much, it should not play a very significant role in the story, it also should not be overly commented and higlighted and it should be related to the theme of the film or TV series.
Klíčová slova
marketing, product placement, umístění produktu, reklama
Klíčová slova v angličtině
marketing, product placement, advertising
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky product placementu.
Popište různé formy product placementu.
Pomocí vhodných metod analyzujte názory a postoje vybrané cílové skupiny vůči vybraným příkladům product placementu.
Zhodnoťte výsledky, interpretujte závěry zkoumání a navrhněte doporučení pro komunikaci s vybranými cílovými skupinami obyvatel.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky product placementu.
Popište různé formy product placementu.
Pomocí vhodných metod analyzujte názory a postoje vybrané cílové skupiny vůči vybraným příkladům product placementu.
Zhodnoťte výsledky, interpretujte závěry zkoumání a navrhněte doporučení pro komunikaci s vybranými cílovými skupinami obyvatel.
Seznam doporučené literatury
Jurášková, O., & Horňák P. (2012). Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada.
Lehu, J. (2007). Branded entertainment: product placement. Philadelphia: Kogan Page.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Jurášková, O., & Horňák P. (2012). Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada.
Lehu, J. (2007). Branded entertainment: product placement. Philadelphia: Kogan Page.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.