Tato bakalářská práce je zaměřena na nákupního chování spotřebitelů, zabývá se faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupním rozhodování. Zajímá se také o to, zda spotřebitelé znají a zároveň využívají kosmetické produkty s obsahem přírodních látek. A to konkrétně od značek Yves Rocher, Manufaktura a Ryor. Teoretická část se zabývá problematikou nákupního chování spotřebitelů, definicí spotřebitele, spotřebního chování, faktorů, které spotřebitele ovlivňují při nebo také nákupním rozhodovacím procesem. Praktická část se věnuje postojům nákupního chování v oblasti kosmetiky. K tomuto účelu je využito zkoumání pomocí dotazníkového šetření, následné vyhodnocení hypotéz a tvrzení a nakonec jsou zodpovězeny výzkumné otázky.
Ke konci práce jsou navržena doporučení pro kosmetické značky Yves Rocher, Ryor
a Manufakturu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on consumer buying behaviour. It deals with factors, which affect consumers during purchasing decisions. It analyzes whether consumers know and at the same time use cosmetic products contaning natural substances.
And specifically from brands Yves Rocher, Manufaktura and Ryor. The theoretical part defines the basic conceps related to consumers buying behaviour , definition of consumer and faktors, which affect consumers and the definition of the decision-making prosecc. The practical part analyzes behaviour and attitudes in the field of cosmetics.
A questionnaire is used in this section, then follows the evaluation of the hypotheses
and statemments, then research questions are answered. The conclusion summarizes recommendations for cosmetic brands Yves Rocher, Manufaktura and Ryor.
Klíčová slova
nákupní chování, spotřebitel, přírodní kosmetika, Yves Rocher, Manufaktura, Ryor
Klíčová slova v angličtině
buying behaviour, consumer, green cosmetics, Yves Rocher, Manufaktura, Ryor
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na nákupního chování spotřebitelů, zabývá se faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupním rozhodování. Zajímá se také o to, zda spotřebitelé znají a zároveň využívají kosmetické produkty s obsahem přírodních látek. A to konkrétně od značek Yves Rocher, Manufaktura a Ryor. Teoretická část se zabývá problematikou nákupního chování spotřebitelů, definicí spotřebitele, spotřebního chování, faktorů, které spotřebitele ovlivňují při nebo také nákupním rozhodovacím procesem. Praktická část se věnuje postojům nákupního chování v oblasti kosmetiky. K tomuto účelu je využito zkoumání pomocí dotazníkového šetření, následné vyhodnocení hypotéz a tvrzení a nakonec jsou zodpovězeny výzkumné otázky.
Ke konci práce jsou navržena doporučení pro kosmetické značky Yves Rocher, Ryor
a Manufakturu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on consumer buying behaviour. It deals with factors, which affect consumers during purchasing decisions. It analyzes whether consumers know and at the same time use cosmetic products contaning natural substances.
And specifically from brands Yves Rocher, Manufaktura and Ryor. The theoretical part defines the basic conceps related to consumers buying behaviour , definition of consumer and faktors, which affect consumers and the definition of the decision-making prosecc. The practical part analyzes behaviour and attitudes in the field of cosmetics.
A questionnaire is used in this section, then follows the evaluation of the hypotheses
and statemments, then research questions are answered. The conclusion summarizes recommendations for cosmetic brands Yves Rocher, Manufaktura and Ryor.
Klíčová slova
nákupní chování, spotřebitel, přírodní kosmetika, Yves Rocher, Manufaktura, Ryor
Klíčová slova v angličtině
buying behaviour, consumer, green cosmetics, Yves Rocher, Manufaktura, Ryor
Zásady pro vypracování
Vytvořte teoretický úvod k vybranému tématu.
Stručně představte vybraný produktový segment.
Pomocí vhodných metod analyzujte nákupní chování spotřebitelů na vybraném segmentu.
Shrňte získané informace.
Formulujte návrhy.
Zásady pro vypracování
Vytvořte teoretický úvod k vybranému tématu.
Stručně představte vybraný produktový segment.
Pomocí vhodných metod analyzujte nákupní chování spotřebitelů na vybraném segmentu.
Shrňte získané informace.
Formulujte návrhy.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A.. BRAND BUILDING: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
DU PLESSIE, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3529-7.
EARLE, Richard. The art of cause marketing. New York: McGraw - Hill. 2002. ISBN 0-07-138702-1.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 978-80-247-0513-2.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A.. BRAND BUILDING: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
DU PLESSIE, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3529-7.
EARLE, Richard. The art of cause marketing. New York: McGraw - Hill. 2002. ISBN 0-07-138702-1.