Bakalářská práce je zaměřena na spokojenost a kvalitu služeb ve vybrané oblasti Plzeňského kraje, konktrétně oblast Šumavy. Cílem bakalářské práce je realizovat výzkum, analyzovat zjištěná data, sestavit profil typického návštěvníka vybrané části Šumavy a vytvořit návrhy a opatření, které by mohly vést ke zlepšení spokojenosti a kvality služeb ve sledované oblasti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na definování pojmů jako cestovní ruch, destinace, služby a spokojenost. Praktická část zahrnuje definování sledované oblasti, včetně konkrétních míst dotazování, popis primární a sekundární nabídky vybrané oblasti, výsledky dotazníkového šetření, profil typického návštěvníka a následně část s návrhy a opatřeními. Sběr dat probíhal pomocí dotazníkového šetření, které se konalo v období od června do září v roce 2019 v Kašperských Horách, Klatovech, Modravě, Prášilech, Sušici a Železná Rudě. Součástí práce jsou zjištění, s čím jsou návštěvníci spokojeni a jaké nedostatky mají jednotlivá místa. Na základě zjištěných výsledků jsou vytvořeny návrhy a opatření. V práci je blíže rozepsán jeden z hlavních problémů dotazovaných míst včetně jeho kalkulace. V případě, že by byl nějaký z předložených návrh použitý, mohlo by to vést k většímu zájmu návštěvníků a zlepšení jejich spokojenosti v místě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on satisfaction and quality of services in a selected area of the Pilsen region, specifically the Šumava region. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The aim of the bachelor's thesis is to carry out research, analyze data, compile a profile of a typical visitor of a selected part of Šumava and create proposals and measures that could lead to improved satisfaction and quality of services in the monitored area. The theoretical part focuses on defining concepts such as tourism, destinations, services and satisfaction. The practical part includes the definition of the monitored area, including specific places of questioning, a description of the primary and secondary offer of the selected area, the results of a questionnaire survey, the profile of a typical visitor and then a section with suggestions and measures. Data collection took place using a questionnaire survey, which took place in the period from June to September 2019 in Kašperské Hory, Klatovy, Modrava, Prášily, Sušice and Železná Ruda. Part of the work is found out with what visitors are satisfied and what shortcomings of individual places. Based on the obtained results, proposals and measures are created. The thesis describes in more detail one of the main problems of the interviewed places, including its calculation. If any of the submitted proposals were used, it could lead to greater interest of visitors and improved their satisfaction in the place.
Bakalářská práce je zaměřena na spokojenost a kvalitu služeb ve vybrané oblasti Plzeňského kraje, konktrétně oblast Šumavy. Cílem bakalářské práce je realizovat výzkum, analyzovat zjištěná data, sestavit profil typického návštěvníka vybrané části Šumavy a vytvořit návrhy a opatření, které by mohly vést ke zlepšení spokojenosti a kvality služeb ve sledované oblasti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na definování pojmů jako cestovní ruch, destinace, služby a spokojenost. Praktická část zahrnuje definování sledované oblasti, včetně konkrétních míst dotazování, popis primární a sekundární nabídky vybrané oblasti, výsledky dotazníkového šetření, profil typického návštěvníka a následně část s návrhy a opatřeními. Sběr dat probíhal pomocí dotazníkového šetření, které se konalo v období od června do září v roce 2019 v Kašperských Horách, Klatovech, Modravě, Prášilech, Sušici a Železná Rudě. Součástí práce jsou zjištění, s čím jsou návštěvníci spokojeni a jaké nedostatky mají jednotlivá místa. Na základě zjištěných výsledků jsou vytvořeny návrhy a opatření. V práci je blíže rozepsán jeden z hlavních problémů dotazovaných míst včetně jeho kalkulace. V případě, že by byl nějaký z předložených návrh použitý, mohlo by to vést k většímu zájmu návštěvníků a zlepšení jejich spokojenosti v místě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on satisfaction and quality of services in a selected area of the Pilsen region, specifically the Šumava region. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The aim of the bachelor's thesis is to carry out research, analyze data, compile a profile of a typical visitor of a selected part of Šumava and create proposals and measures that could lead to improved satisfaction and quality of services in the monitored area. The theoretical part focuses on defining concepts such as tourism, destinations, services and satisfaction. The practical part includes the definition of the monitored area, including specific places of questioning, a description of the primary and secondary offer of the selected area, the results of a questionnaire survey, the profile of a typical visitor and then a section with suggestions and measures. Data collection took place using a questionnaire survey, which took place in the period from June to September 2019 in Kašperské Hory, Klatovy, Modrava, Prášily, Sušice and Železná Ruda. Part of the work is found out with what visitors are satisfied and what shortcomings of individual places. Based on the obtained results, proposals and measures are created. The thesis describes in more detail one of the main problems of the interviewed places, including its calculation. If any of the submitted proposals were used, it could lead to greater interest of visitors and improved their satisfaction in the place.
Zjistěte profil návštěvníka destinace pomocí vhodných metod.
Na základě zjištěných poznatků navrhněte opatření pro destinaci.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska práce.
Charakterizujte vybranou turistickou destinaci.
Zjistěte profil návštěvníka destinace pomocí vhodných metod.
Na základě zjištěných poznatků navrhněte opatření pro destinaci.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. (2012). Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky (2. aktualiz. vyd.). Brno: BizBooks.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci (2. vyd.). Praha: Grada.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. (2012). Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky (2. aktualiz. vyd.). Brno: BizBooks.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci (2. vyd.). Praha: Grada.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace představila cíl práce. Dále se zaměřila na realizované dotazníkové šetření a hodnocení spokojenosti. Následně studentka představila návrhy a jejich kalkulaci. Závěrem studentka odpověděla na otázky vedoucího a oponenta a doplňující otázky členů komise.