Práce je zaměřena na analýzu využívání nových trendů v oblasti technologií na českém bankovním trhu. První část práce je založena na teoretickém základu. Obecně popisuje úlohu marketingu v řízení firem, definuje základní principy pro segmentaci trhu a marketingový výzkum. Teoretická východiska práce jsou dále rozšířena o popis bankovního sektoru a jeho okolí a specifika marketingu ve finančních službách. Druhá, praktická část, obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na zjišťování preferencí vybraného segmentu zákazníků v oblasti technologií a komunikace v bankovnictví. Obsahem práce je rovněž vlastní výzkum týkající se ověřování nabízeného rozsahu technologií a kvality komunikace u zvolených bank. Výsledky jednotlivých analýz slouží ke zhodnocení aktivit zkoumaných finančních společností, zda naplňují očekávání vybrané skupiny klientů. Součástí závěrečných shrnutí jsou rovněž návrhy pro nasazení vhodných technologických funkčností a doporučení pro oblast marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The paper is focused on an analysis of using new trends the area of technologies in the Czech banking market. The first part of the paper is based on the theoretical basis. Generally it describes the role of the marketing in company management, defines the basic principles for market segmentation, and marketing research. Theoretical paper grounds are extended by a description of a banking sector and its environment, and specifics of marketing in financial services. The second, practical part, involves the questionnaire survey focused on finding the preferences of the chosen segment of clients in the area of technologies and communication in banking. The paper also includes the provided research focusing on verification of the offered range of technologies and communication quality at the chosen banks. The results of individual analysis serves for evaluation of activities of the financial companies under research, whether they fulfil the expectations of the chosen group of clients. A part of final conclusions are, as well, proposals for employment of suitable technological functionalities, and recommendations for the area of communication.
Klíčová slova
marketing, segmentace, bankovní sektor, marketingová komunikace, konkurence, technologie v bankovnictví, marketingový výzkum, očekávání, trendy v bankovnictví
Klíčová slova v angličtině
marketing, segmentation, banking sector, marketing communication, competition, technologies in banking, marketing research, expectation, trends in banking
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na analýzu využívání nových trendů v oblasti technologií na českém bankovním trhu. První část práce je založena na teoretickém základu. Obecně popisuje úlohu marketingu v řízení firem, definuje základní principy pro segmentaci trhu a marketingový výzkum. Teoretická východiska práce jsou dále rozšířena o popis bankovního sektoru a jeho okolí a specifika marketingu ve finančních službách. Druhá, praktická část, obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na zjišťování preferencí vybraného segmentu zákazníků v oblasti technologií a komunikace v bankovnictví. Obsahem práce je rovněž vlastní výzkum týkající se ověřování nabízeného rozsahu technologií a kvality komunikace u zvolených bank. Výsledky jednotlivých analýz slouží ke zhodnocení aktivit zkoumaných finančních společností, zda naplňují očekávání vybrané skupiny klientů. Součástí závěrečných shrnutí jsou rovněž návrhy pro nasazení vhodných technologických funkčností a doporučení pro oblast marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The paper is focused on an analysis of using new trends the area of technologies in the Czech banking market. The first part of the paper is based on the theoretical basis. Generally it describes the role of the marketing in company management, defines the basic principles for market segmentation, and marketing research. Theoretical paper grounds are extended by a description of a banking sector and its environment, and specifics of marketing in financial services. The second, practical part, involves the questionnaire survey focused on finding the preferences of the chosen segment of clients in the area of technologies and communication in banking. The paper also includes the provided research focusing on verification of the offered range of technologies and communication quality at the chosen banks. The results of individual analysis serves for evaluation of activities of the financial companies under research, whether they fulfil the expectations of the chosen group of clients. A part of final conclusions are, as well, proposals for employment of suitable technological functionalities, and recommendations for the area of communication.
Klíčová slova
marketing, segmentace, bankovní sektor, marketingová komunikace, konkurence, technologie v bankovnictví, marketingový výzkum, očekávání, trendy v bankovnictví
Klíčová slova v angličtině
marketing, segmentation, banking sector, marketing communication, competition, technologies in banking, marketing research, expectation, trends in banking
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky marketingu v bankovnictví.
Stručně představte Vámi srovnávané typy bank a jejich zástupce.
Srovnejte nabídku dostupných bankami nabízených technologií na obsluhu zákazníků.
Analyzujte využití těchto technologií vybraným segmentem zákazníků.
Doporučte vybraným typům bank nasazení vhodných technologií.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky marketingu v bankovnictví.
Stručně představte Vámi srovnávané typy bank a jejich zástupce.
Srovnejte nabídku dostupných bankami nabízených technologií na obsluhu zákazníků.
Analyzujte využití těchto technologií vybraným segmentem zákazníků.
Doporučte vybraným typům bank nasazení vhodných technologií.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.