Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat možnosti ovládání počítačových her pomocí eye--trackingu a rozhraní mozek-počítač (BCI) a následně vytvořit hru, ve které budou tyto technologie využity k jejímu ovládání. V teoretické části práce jsou popsány principy měření mozkové aktivity a pohybu očí. Následně jsou prozkoumána jednotlivá zařízení, která jsou pro tento účel vhodná. V praktické části bude implementována hra, v níž lze ovládat snowboardistu těmito technologiemi. Hra je určena především pro kognitivní trénink a zabavení pacientů, kteří mají v důsledku postižení omezené možnosti ovládat počítač běžným způsobem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to explore the possibilities of controlling computer games using eye--tracking and brain--computer interface (BCI) and then create a game in which these technologies will be used to control it. The theoretical part describes the principles of measuring brain activity and eye movement. Subsequently, the individual devices that are suitable for this purpose are examined. In the practical part, a game will be implemented in which the player will control the snowboarder using these technologies. The game is designed primarily for cognitive training and entertainment of patients who have limited ability to operate a computer as a result of a disability
Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat možnosti ovládání počítačových her pomocí eye--trackingu a rozhraní mozek-počítač (BCI) a následně vytvořit hru, ve které budou tyto technologie využity k jejímu ovládání. V teoretické části práce jsou popsány principy měření mozkové aktivity a pohybu očí. Následně jsou prozkoumána jednotlivá zařízení, která jsou pro tento účel vhodná. V praktické části bude implementována hra, v níž lze ovládat snowboardistu těmito technologiemi. Hra je určena především pro kognitivní trénink a zabavení pacientů, kteří mají v důsledku postižení omezené možnosti ovládat počítač běžným způsobem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to explore the possibilities of controlling computer games using eye--tracking and brain--computer interface (BCI) and then create a game in which these technologies will be used to control it. The theoretical part describes the principles of measuring brain activity and eye movement. Subsequently, the individual devices that are suitable for this purpose are examined. In the practical part, a game will be implemented in which the player will control the snowboarder using these technologies. The game is designed primarily for cognitive training and entertainment of patients who have limited ability to operate a computer as a result of a disability