Práce je součástí projektu, který se zabývá rehabilitací horní končetiny, u pacientů trpících neurologickou poruchou, ve virtuální realitě. Výsledkem této práce je aplikace umožňující provádět rehabilitačních cvičení. Jsou zde probírány technologie použité při vývoji softwaru. Zejména systém HTC Vive a herní engine Unity. Aplikace je navržena tak, aby ji bylo možné dále rozšiřovat. Aplikace poskytuje pacientům vizualizaci prováděného pohybu. Terapeut aplikací získá data a statistiky o cvičeních vykonaných pacientem.
Anotace v angličtině
Arm rehabilitation software in virtual reality. The work is a part of a larger project, that is trying to achieve rehabilitation of the upper limb, in patients suffering from a neurological disorder, in virtual reality. The result of this work is an application, that allows patients to perform rehabilitation exercises. The technologies used to develop the software are discussed here, mainly the HTC Vive system and the Unity game engine. The application is designed so that it can be further expanded. The application provides patients with a vizualization of the movement, that they are to perform. The therapeut obtains data and statistics of the exercises performed by the patient.
virtual reality, rehabilitation, game engine Unity, HTC Vive, multiple sclerosis
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je součástí projektu, který se zabývá rehabilitací horní končetiny, u pacientů trpících neurologickou poruchou, ve virtuální realitě. Výsledkem této práce je aplikace umožňující provádět rehabilitačních cvičení. Jsou zde probírány technologie použité při vývoji softwaru. Zejména systém HTC Vive a herní engine Unity. Aplikace je navržena tak, aby ji bylo možné dále rozšiřovat. Aplikace poskytuje pacientům vizualizaci prováděného pohybu. Terapeut aplikací získá data a statistiky o cvičeních vykonaných pacientem.
Anotace v angličtině
Arm rehabilitation software in virtual reality. The work is a part of a larger project, that is trying to achieve rehabilitation of the upper limb, in patients suffering from a neurological disorder, in virtual reality. The result of this work is an application, that allows patients to perform rehabilitation exercises. The technologies used to develop the software are discussed here, mainly the HTC Vive system and the Unity game engine. The application is designed so that it can be further expanded. The application provides patients with a vizualization of the movement, that they are to perform. The therapeut obtains data and statistics of the exercises performed by the patient.