Tato bakalářská práce se zabývá vytvářením animace paže, která bude dále využívána v aplikaci pro rehabilitaci pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní. Cílem bylo vytvoření Unity aplikace, která by umožňovala generování animací, které co nejvíce odpovídají naměřeným datům (pozice a orientace HTC Vive trackerů) a působí co nejrealističtějším dojmem. Výsledky byly vytvořeny s využitím riggingu a algoritmu gradientního sestupu. Dále bylo umožněno manuální doplnění animace dlaně s využitím aplikace Blender.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the creation of arm animations, that will further be used in an application for the rehabilitation of patients with cerebrospinal multiple sclerosis. The goal was to create an Unity application that will generate animations that correspond to measured data (positions and orientations of HTC Vive trackers) and are realistic. The results were achieved using rigging and the algorithm of gradient descent. Furthermore it is possible to manually add animation of the hand using the application Blender.
Tato bakalářská práce se zabývá vytvářením animace paže, která bude dále využívána v aplikaci pro rehabilitaci pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní. Cílem bylo vytvoření Unity aplikace, která by umožňovala generování animací, které co nejvíce odpovídají naměřeným datům (pozice a orientace HTC Vive trackerů) a působí co nejrealističtějším dojmem. Výsledky byly vytvořeny s využitím riggingu a algoritmu gradientního sestupu. Dále bylo umožněno manuální doplnění animace dlaně s využitím aplikace Blender.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the creation of arm animations, that will further be used in an application for the rehabilitation of patients with cerebrospinal multiple sclerosis. The goal was to create an Unity application that will generate animations that correspond to measured data (positions and orientations of HTC Vive trackers) and are realistic. The results were achieved using rigging and the algorithm of gradient descent. Furthermore it is possible to manually add animation of the hand using the application Blender.
Seznamte se s nástroji pro vytváření animací v prostředí Blender a Unity.
Navrhněte systém pro vytváření uvěřitelných animací paže, animace musejí vycházet z dat naměřených senzory, zároveň je třeba umožnit doplnění jemné motoriky manuálně.
Implementujte navržený systém, včetně integrace s herním enginem Unity a vytvářenou aplikací pro rehabilitaci paže ve virtuální realitě.
Vytvořenou implementaci důkladně zdokumentujte a otestujte.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s nástroji pro vytváření animací v prostředí Blender a Unity.
Navrhněte systém pro vytváření uvěřitelných animací paže, animace musejí vycházet z dat naměřených senzory, zároveň je třeba umožnit doplnění jemné motoriky manuálně.
Implementujte navržený systém, včetně integrace s herním enginem Unity a vytvářenou aplikací pro rehabilitaci paže ve virtuální realitě.
Vytvořenou implementaci důkladně zdokumentujte a otestujte.