Cílem této práce je seznámení s pojmem virtuální realita, popsání pojmu pomocí literatury a porovnání softwarů pro práci s virtuální realitou. V práci jsou popsány možnosti využití virtuální reality a jednotlivé typy návodek, které lze v průmyslovém podniku využít. V projektu jsou popsány možnosti napojení návodky na chod stroje pomocí programovacích logických automatů a popsání implementace návodky na vybrané pracoviště.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to get acquainted with the concept of virtual reality, to describe this concept using literature and to compare software for working with virtual reality. The work describes the possibilities of using virtual reality and the various types of instructions that can be used in the company. The project describes the possibilities of connecting virtual instructions to the operation of the machine using programming logic controllers and describes the implementation of these instructions for the selected workplace.
Klíčová slova
VR, Virtuální realita, PLC, UE4, Unity3D
Klíčová slova v angličtině
VR, Virtual reality, PLC, UE4, Unity3D
Rozsah průvodní práce
65 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je seznámení s pojmem virtuální realita, popsání pojmu pomocí literatury a porovnání softwarů pro práci s virtuální realitou. V práci jsou popsány možnosti využití virtuální reality a jednotlivé typy návodek, které lze v průmyslovém podniku využít. V projektu jsou popsány možnosti napojení návodky na chod stroje pomocí programovacích logických automatů a popsání implementace návodky na vybrané pracoviště.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to get acquainted with the concept of virtual reality, to describe this concept using literature and to compare software for working with virtual reality. The work describes the possibilities of using virtual reality and the various types of instructions that can be used in the company. The project describes the possibilities of connecting virtual instructions to the operation of the machine using programming logic controllers and describes the implementation of these instructions for the selected workplace.
Klíčová slova
VR, Virtuální realita, PLC, UE4, Unity3D
Klíčová slova v angličtině
VR, Virtual reality, PLC, UE4, Unity3D
Zásady pro vypracování
Současné světové aplikace
Druhy návodek, software a hardware
Vytvoření referenční návodky
Případová studie: Praktické nasazení a ověření
Zhodnocení přínosu
Zásady pro vypracování
Současné světové aplikace
Druhy návodek, software a hardware
Vytvoření referenční návodky
Případová studie: Praktické nasazení a ověření
Zhodnocení přínosu
Seznam doporučené literatury
MATĚJKA, Jan a Roman KOLÁŘ. Projektování výrobních procesů a DP: kurzy. Plzeň: SmartMotion, 2012. ISBN 978-80-87539-12-5.
SHERMAN, William R. a Alan B. CRAIG. Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. 2nd edition. Cambridge, MA: Morgan Kaufmann, 2019. Morgan Kaufmann series in computer graphics. ISBN: 0128183993.
LUKOSEK, Grek. Learning C# by Developing Games with Unity 5.x. 2nd edition. Birmingham: Packt Publishing, 2016. ISBN: 978-1-78528-759-6.
HUGGETT, Cindy. Virtual training basics. 2nd edition. Alexandria, VA: ATD Press, 2018. ISBN 9781947308657.
Seznam doporučené literatury
MATĚJKA, Jan a Roman KOLÁŘ. Projektování výrobních procesů a DP: kurzy. Plzeň: SmartMotion, 2012. ISBN 978-80-87539-12-5.
SHERMAN, William R. a Alan B. CRAIG. Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. 2nd edition. Cambridge, MA: Morgan Kaufmann, 2019. Morgan Kaufmann series in computer graphics. ISBN: 0128183993.
LUKOSEK, Grek. Learning C# by Developing Games with Unity 5.x. 2nd edition. Birmingham: Packt Publishing, 2016. ISBN: 978-1-78528-759-6.
HUGGETT, Cindy. Virtual training basics. 2nd edition. Alexandria, VA: ATD Press, 2018. ISBN 9781947308657.