Vybrala jsem si téma Praktický dekor. Cílem mé práce bylo vytvořit vzdušnou zástěnu, která zároveň funguje jako věšák nebo němý sluha. Kovová zástěna tvořena geometrickým rastrem ve tvaru stromečku je určena do obytného prostoru s možností kotvení objektu do stropu. Díky tomu, že je zástěna vytvořena zároveň jako věšák, tak jí lze postavit k šatní skříni a rozdělit tak prostor.
Anotace v angličtině
As the bachelor thesis I chose Practical decor. The aim of my work was to create an air curtain, which also acts as a hanger or a silent servant. The metal screen formed by a geometric grid in the shape of a tree is intended for living space with the possibility of anchoring the building to the ceiling. Thanks to the fact that the screen is created at the same time as a hanger, it can be placed next to the wardrobe and thus divide the space.
Vybrala jsem si téma Praktický dekor. Cílem mé práce bylo vytvořit vzdušnou zástěnu, která zároveň funguje jako věšák nebo němý sluha. Kovová zástěna tvořena geometrickým rastrem ve tvaru stromečku je určena do obytného prostoru s možností kotvení objektu do stropu. Díky tomu, že je zástěna vytvořena zároveň jako věšák, tak jí lze postavit k šatní skříni a rozdělit tak prostor.
Anotace v angličtině
As the bachelor thesis I chose Practical decor. The aim of my work was to create an air curtain, which also acts as a hanger or a silent servant. The metal screen formed by a geometric grid in the shape of a tree is intended for living space with the possibility of anchoring the building to the ceiling. Thanks to the fact that the screen is created at the same time as a hanger, it can be placed next to the wardrobe and thus divide the space.
a) Mým záměrem je vytvořit dekorační prvek, který má nejen estetický význam, ale také praktickou funkci.
b) Technika zpracování vyplyne v průběhu navrhování. Postup navrhování se bude skládat z rešerše, brainstormingu a metodologie designu, konzultace návrhu, přípravných skic, vizualizací a výroby modelu. Výsledný návrh bude odprezentován formou modelu v měřítku vyplývajícím z finálního návrhu, 2D poster o rozměrech 100x70 cm s doplňující obrazovou a písemnou dokumentací.
c) Cílem navrženého dekoračního prvku je nejen estetický význam, ale zároveň i praktická funkce. Dekor může být samostatný prvek, nebo součást většího objektu v interiéru.
d) Charakter i počet kusů výstupu vyplyne v průběhu navrhování. Minimální rozměr výrobku je stanoven 40x40x20 cm.
e) Rozsah průvodní zprávy je stanoven vedoucím práce na minimálně 15 normostran.
Zásady pro vypracování
a) Mým záměrem je vytvořit dekorační prvek, který má nejen estetický význam, ale také praktickou funkci.
b) Technika zpracování vyplyne v průběhu navrhování. Postup navrhování se bude skládat z rešerše, brainstormingu a metodologie designu, konzultace návrhu, přípravných skic, vizualizací a výroby modelu. Výsledný návrh bude odprezentován formou modelu v měřítku vyplývajícím z finálního návrhu, 2D poster o rozměrech 100x70 cm s doplňující obrazovou a písemnou dokumentací.
c) Cílem navrženého dekoračního prvku je nejen estetický význam, ale zároveň i praktická funkce. Dekor může být samostatný prvek, nebo součást většího objektu v interiéru.
d) Charakter i počet kusů výstupu vyplyne v průběhu navrhování. Minimální rozměr výrobku je stanoven 40x40x20 cm.
e) Rozsah průvodní zprávy je stanoven vedoucím práce na minimálně 15 normostran.
Seznam doporučené literatury
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design?. Mies: Rotovison, 2010. ISBN 978-80-7391-435-6.
Fairs, M. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
Fairs, M. Green Design. Berkley: North Atlantic Books, 2009. ISBN 978-18-4732-127-5.
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
Norman, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
Petranský, L. Teória a metodológia designu. Technická univerzita ve Zvolenu, 1994. ISBN 80-228-0318-9.
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-2513-649-2.
Yudina, A. Furnitecture. Londýn: Thames and Hudson Ltd, 2015. ISBN 978-05-0051-776-5.
Seznam doporučené literatury
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design?. Mies: Rotovison, 2010. ISBN 978-80-7391-435-6.
Fairs, M. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
Fairs, M. Green Design. Berkley: North Atlantic Books, 2009. ISBN 978-18-4732-127-5.
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
Norman, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
Petranský, L. Teória a metodológia designu. Technická univerzita ve Zvolenu, 1994. ISBN 80-228-0318-9.
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-2513-649-2.
Yudina, A. Furnitecture. Londýn: Thames and Hudson Ltd, 2015. ISBN 978-05-0051-776-5.