Ve své bakalářské práci se snažím poukázat na vliv našich emocí a na to, jak je zvládnout základními znalostmi toho, jak mozek pracuje při rozhodování. Naše realita je tvořena našimi emocemi, myšlenkami a hluboce zakořeněnými morálními přesvědčeními ovlivněnými hodnotovými vzory chování. Jde pouze o to, abychom si uvědomili, že problémy lze vyřešit, a že pokud obratně využijeme své interní zdroje, můžeme dosáhnout neuvěřitelných cílů. Závisí to na povaze našich myšlenek a emocí, zda se chceme stát tvůrci našeho vlastního života, nebo zda dáváme přednost nečinnosti na základě pevné představy o bezmocnosti vůči vnějším okolnostem a nekonečným proudům problémů v roli oběť.
Anotace v angličtině
In my thesis, I try to point out the influence of our emotions and how to handle them by basic knowledge of how the brain works in decision making. Our reality is formed by our emotions, thoughts, and deep-rooted moral beliefs influenced by value patterns of behavior. The point is to just realize that problems can be solved, and that if we skillfully use our internal resources, we can achieve incredible goals. It depends on the nature of our thoughts and emotions, whether we want to become the creators of our own lives, or whether we prefer to react idly by the fixed notion of helplessness to external circumstances and never-ending streams of problems in the role of the victim.
Ve své bakalářské práci se snažím poukázat na vliv našich emocí a na to, jak je zvládnout základními znalostmi toho, jak mozek pracuje při rozhodování. Naše realita je tvořena našimi emocemi, myšlenkami a hluboce zakořeněnými morálními přesvědčeními ovlivněnými hodnotovými vzory chování. Jde pouze o to, abychom si uvědomili, že problémy lze vyřešit, a že pokud obratně využijeme své interní zdroje, můžeme dosáhnout neuvěřitelných cílů. Závisí to na povaze našich myšlenek a emocí, zda se chceme stát tvůrci našeho vlastního života, nebo zda dáváme přednost nečinnosti na základě pevné představy o bezmocnosti vůči vnějším okolnostem a nekonečným proudům problémů v roli oběť.
Anotace v angličtině
In my thesis, I try to point out the influence of our emotions and how to handle them by basic knowledge of how the brain works in decision making. Our reality is formed by our emotions, thoughts, and deep-rooted moral beliefs influenced by value patterns of behavior. The point is to just realize that problems can be solved, and that if we skillfully use our internal resources, we can achieve incredible goals. It depends on the nature of our thoughts and emotions, whether we want to become the creators of our own lives, or whether we prefer to react idly by the fixed notion of helplessness to external circumstances and never-ending streams of problems in the role of the victim.
a) Tvůrčí záměr: Zajímá mě téma dětské psychologie, dětské osobnosti a jejich čistý pohled na svět. Chtěla bych se zabývat těmito motivy a rozvíjet je. Poté uchopit a zpracovat jako umělecké dílo, které zaujme a poukáže na problematiku kritického myšlení společnosti.
b) Způsob: Intermediální dílo. Různorodé atributy s přesahy dané problematiky.
c) Cíl: Kritický pohled na sociálně vykonstruované způsoby chování dnešní společnosti.
d) Předpokládaný charakter výstupu: Médium, které vyplyne v procesu tvorby (malba - olej, tempera, akryl, kresba - tužka, rudka, pastel, dále fotka, video, audio či tvorba objektů a instalací případě jejich kombinace).
e) Stanovení rozsahu průvodní zprávy: Minimálně 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
a) Tvůrčí záměr: Zajímá mě téma dětské psychologie, dětské osobnosti a jejich čistý pohled na svět. Chtěla bych se zabývat těmito motivy a rozvíjet je. Poté uchopit a zpracovat jako umělecké dílo, které zaujme a poukáže na problematiku kritického myšlení společnosti.
b) Způsob: Intermediální dílo. Různorodé atributy s přesahy dané problematiky.
c) Cíl: Kritický pohled na sociálně vykonstruované způsoby chování dnešní společnosti.
d) Předpokládaný charakter výstupu: Médium, které vyplyne v procesu tvorby (malba - olej, tempera, akryl, kresba - tužka, rudka, pastel, dále fotka, video, audio či tvorba objektů a instalací případě jejich kombinace).
e) Stanovení rozsahu průvodní zprávy: Minimálně 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Přeložil Václav JANOŠČÍK. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. Studia nových médií. ISBN 9788024629612.
ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 7., rozšířené a upravené vydání. Ilustroval Pavla GRÜNEROVÁ. Praha: Idea servis, 2019. ISBN 9788085970937.
MURPHY, Joseph. Moc podvědomí: velká kniha vnitřního a vnějšího rozvoje. Praha: Knižní klub, 1997. ISBN 80-85634-08-2.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Přeložil Václav JANOŠČÍK. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. Studia nových médií. ISBN 9788024629612.
ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 7., rozšířené a upravené vydání. Ilustroval Pavla GRÜNEROVÁ. Praha: Idea servis, 2019. ISBN 9788085970937.
MURPHY, Joseph. Moc podvědomí: velká kniha vnitřního a vnějšího rozvoje. Praha: Knižní klub, 1997. ISBN 80-85634-08-2.