Ztvárnit právě autorské video pro bakalařskou práci, mi
bylo nejbližší volbou pro jakou jsem se mohla rozhonout. Už
před vysokou školou, i za celé mé studium na této škole se
právě natáčení krátkých videí, stalo mou nejoblíbenější
formou, kterou lidem přostřednictvím mých
neprofesionálních záběrů něco sdělit.
Po nějakém čase jsem si uvědomila, že video na kterém
jsem vždy zrovna pracovala, jako by vždy znázorňovalo
mou životní etapu, mé zážitky i dojmy v dané okamžiky. V
mém osobním životě, v dětství i doposud mám velké
problémy s mou zaostalostí v komunikaci, vyjadřováním
svých pocitů lidem v mém okolí. Jako bych jim nikdy
nesdělila to, co bych doopravdy v danou chvíli chtěla.
A právě video tvorba byla jednou z možností, jak alespoň
něco ze sebe lidem věnovat. Mým cílem v tvorbě je, aby se
u sledovaní videa vytvořila přirozená nefalšovaná
atmosféra, aby se alespon, jeden z těch desítek lidí nad
videem pozastavil, v klidu se usadil, zhlédnul ho,
popřemýšlel nad ním bez jakéhokoli nátlaku a spěchu, třeba
i jen hleděl a užíval si přítomného okamžiku nebo klidně od
videa odkráčel, k jinému dílu, co je mu bližší.
Anotace v angličtině
Creating just Author's Video for Bachelor's work, was the
closest choice I could make. Even before High School and
throughout my studies at this school, it was making short
videos that became my favorite form to show people
through the concentric nature of my camera shots.
After some time, I realized that the video I had always
just worked on depicted my experiences and impressions.
My goal in the making is to create a natural genuine
atmosphere with the viewing video, to at least, one of those
dozens of people pause over the video and form their
opinion in peace.
Ztvárnit právě autorské video pro bakalařskou práci, mi
bylo nejbližší volbou pro jakou jsem se mohla rozhonout. Už
před vysokou školou, i za celé mé studium na této škole se
právě natáčení krátkých videí, stalo mou nejoblíbenější
formou, kterou lidem přostřednictvím mých
neprofesionálních záběrů něco sdělit.
Po nějakém čase jsem si uvědomila, že video na kterém
jsem vždy zrovna pracovala, jako by vždy znázorňovalo
mou životní etapu, mé zážitky i dojmy v dané okamžiky. V
mém osobním životě, v dětství i doposud mám velké
problémy s mou zaostalostí v komunikaci, vyjadřováním
svých pocitů lidem v mém okolí. Jako bych jim nikdy
nesdělila to, co bych doopravdy v danou chvíli chtěla.
A právě video tvorba byla jednou z možností, jak alespoň
něco ze sebe lidem věnovat. Mým cílem v tvorbě je, aby se
u sledovaní videa vytvořila přirozená nefalšovaná
atmosféra, aby se alespon, jeden z těch desítek lidí nad
videem pozastavil, v klidu se usadil, zhlédnul ho,
popřemýšlel nad ním bez jakéhokoli nátlaku a spěchu, třeba
i jen hleděl a užíval si přítomného okamžiku nebo klidně od
videa odkráčel, k jinému dílu, co je mu bližší.
Anotace v angličtině
Creating just Author's Video for Bachelor's work, was the
closest choice I could make. Even before High School and
throughout my studies at this school, it was making short
videos that became my favorite form to show people
through the concentric nature of my camera shots.
After some time, I realized that the video I had always
just worked on depicted my experiences and impressions.
My goal in the making is to create a natural genuine
atmosphere with the viewing video, to at least, one of those
dozens of people pause over the video and form their
opinion in peace.
Tvůrčí záměr: Vytvořit umělecky a technicky hodnotné audio-vizuální dílo.
Způsob realizace: Realizační technika vyplyne v průběhu přípravy scénáře a storyboardu a následných technických zkoušek.
Charakter výstupu: Hraná/animovaná forma, 3-7 minut.
Průvodní zpráva bude vytvořena v rozsahu 3 normostrany.
Mým cílem je natočit video, které upozorní na uspěchanost lidí, kteří jsou zaslepeni virtualitou, ženou se za každodenní rutinou, neuvědomují si krásy přírody, bojí se změn ve svém životě a přitom jsou nešťastni.
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Vytvořit umělecky a technicky hodnotné audio-vizuální dílo.
Způsob realizace: Realizační technika vyplyne v průběhu přípravy scénáře a storyboardu a následných technických zkoušek.
Charakter výstupu: Hraná/animovaná forma, 3-7 minut.
Průvodní zpráva bude vytvořena v rozsahu 3 normostrany.
Mým cílem je natočit video, které upozorní na uspěchanost lidí, kteří jsou zaslepeni virtualitou, ženou se za každodenní rutinou, neuvědomují si krásy přírody, bojí se změn ve svém životě a přitom jsou nešťastni.
Seznam doporučené literatury
ŠTREIT, Jindřich. Vítkovice 2008. 120 stran. nakl. KANT. ISBN: 978-80-86970-82-0.
ŠVANKMAJER, Jan. Síla imaginace 2001. 271 stran. nakl. Dauphin, Mladá fronta. ISBN: 80-7272-045-7, 80-204-0922-X.
ŠIMOTOVÁ, Adriena. Hlava K listování 2016. 272 stran. nakl. Nadační fond Adrieny Šimotové a Jiřího Johna. ISBN: 978-80-270-0709-7.
Seznam doporučené literatury
ŠTREIT, Jindřich. Vítkovice 2008. 120 stran. nakl. KANT. ISBN: 978-80-86970-82-0.
ŠVANKMAJER, Jan. Síla imaginace 2001. 271 stran. nakl. Dauphin, Mladá fronta. ISBN: 80-7272-045-7, 80-204-0922-X.
ŠIMOTOVÁ, Adriena. Hlava K listování 2016. 272 stran. nakl. Nadační fond Adrieny Šimotové a Jiřího Johna. ISBN: 978-80-270-0709-7.