Tato práce se zabývá inovativní metodou CLIL z pohledu implementace gramatiky v CLIL materiálech. Důraz je kladen na samotný aspekt gramatiky, ale také specifika studentů. Dále jsou představeny efektivní metody a strategie při výuce, společně s tématem motivace u studentů. Cílem bylo zodpovědět otázku jak je gramatika implementována v CLIL materiálech. V rámci výzkumu byl využit dotazník pro CLIL učitele a analýza vybraných CLIL materiálů.
Annotation in English
This thesis deals with the CLIL approach and grammatical implementation in its materials. Not only grammar but also learners' specifics are emphasized. Further, effective teaching methods and strategies together with motivation are introduced. The paper aimed to answer the research question of how grammar has been presented in CLIL materials so far. Within the research, a questionnaire with the CLIL teacher and analysis of selected CLIL materials was used.
Tato práce se zabývá inovativní metodou CLIL z pohledu implementace gramatiky v CLIL materiálech. Důraz je kladen na samotný aspekt gramatiky, ale také specifika studentů. Dále jsou představeny efektivní metody a strategie při výuce, společně s tématem motivace u studentů. Cílem bylo zodpovědět otázku jak je gramatika implementována v CLIL materiálech. V rámci výzkumu byl využit dotazník pro CLIL učitele a analýza vybraných CLIL materiálů.
Annotation in English
This thesis deals with the CLIL approach and grammatical implementation in its materials. Not only grammar but also learners' specifics are emphasized. Further, effective teaching methods and strategies together with motivation are introduced. The paper aimed to answer the research question of how grammar has been presented in CLIL materials so far. Within the research, a questionnaire with the CLIL teacher and analysis of selected CLIL materials was used.
1. Pravidelné konzultace s vedoucím diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
8. Před odevzdáním bude celá práce předložena vedoucímu k posouzení, a to s dostačeným předstihem, který určí vedoucí.
Research Plan
1. Pravidelné konzultace s vedoucím diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
8. Před odevzdáním bude celá práce předložena vedoucímu k posouzení, a to s dostačeným předstihem, který určí vedoucí.
Recommended resources
Dafouz, E., & Guerrini, M. C. (2009). CLIL across educational levels. London: Richmond Press.
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). Clil: content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Ball, P., Clegg, J., & Kelly, K. (2015). Putting Clil into practice. Oxford: Oxford university press.
Dale, L. & Tanner, R. (2012). CLIL activities: a resource for subject and language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Grievenson, M. & Superfine, W. (2012). The CLIL Resource Pack: Photocopiable and Interactive Whiteboard Activities for Primary and Lower Secondary Teachers. Delta Publishing.
CLIL výukové plány ? praktické ukázky integrace předmětů s AJ, FJ, NJ. (n.d.). Retrieved from http://clil.nuv.cz/prakticke-ukazky-integrace-predmetu-s-aj-fj-nj.html.
Secondary Resources. (n.d.). Retrieved from http://www.onestopenglish.com/clil/secondary
Recommended resources
Dafouz, E., & Guerrini, M. C. (2009). CLIL across educational levels. London: Richmond Press.
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). Clil: content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Ball, P., Clegg, J., & Kelly, K. (2015). Putting Clil into practice. Oxford: Oxford university press.
Dale, L. & Tanner, R. (2012). CLIL activities: a resource for subject and language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Grievenson, M. & Superfine, W. (2012). The CLIL Resource Pack: Photocopiable and Interactive Whiteboard Activities for Primary and Lower Secondary Teachers. Delta Publishing.
CLIL výukové plány ? praktické ukázky integrace předmětů s AJ, FJ, NJ. (n.d.). Retrieved from http://clil.nuv.cz/prakticke-ukazky-integrace-predmetu-s-aj-fj-nj.html.
Secondary Resources. (n.d.). Retrieved from http://www.onestopenglish.com/clil/secondary