Diplomová práce se zabývá kompetencemi a přípravou začínajících učitelů pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Odhaluje jejich sebehodnocení a jejich úroveň přípravy pro práci se znevýhodněnými žáky. Součástí této práce jsou také informace týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the competencies and preparation of beginning teachers for the education of pupils with special educational needs. It reveals their self-esteem and their level of preparation for working with disadvantaged students. Part of this work is also information about students with special educational needs.
Klíčová slova
začínající učitelé, učitelé na počátku profesní kariéry, kompetence učitelů, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření, inkluzivní vzdělávání, nároky na učitele, příprava učitelů, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, osobnost učitele
Klíčová slova v angličtině
beginning teachers, teachers at the beginning of a professional career, teacher competencies, pupils with special educational needs, support measures, inclusive education, teacher requirements, teacher training, education of pupils with special educational needs, teacher personality
Rozsah průvodní práce
93, viii
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá kompetencemi a přípravou začínajících učitelů pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Odhaluje jejich sebehodnocení a jejich úroveň přípravy pro práci se znevýhodněnými žáky. Součástí této práce jsou také informace týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the competencies and preparation of beginning teachers for the education of pupils with special educational needs. It reveals their self-esteem and their level of preparation for working with disadvantaged students. Part of this work is also information about students with special educational needs.
Klíčová slova
začínající učitelé, učitelé na počátku profesní kariéry, kompetence učitelů, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření, inkluzivní vzdělávání, nároky na učitele, příprava učitelů, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, osobnost učitele
Klíčová slova v angličtině
beginning teachers, teachers at the beginning of a professional career, teacher competencies, pupils with special educational needs, support measures, inclusive education, teacher requirements, teacher training, education of pupils with special educational needs, teacher personality
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.\\
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.\\
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.\\
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-213-4.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.\\
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.\\
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.\\
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.\\
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.\\
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-213-4.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.\\
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.\\