Tato diplomová práce se zabývá ročníkovou návazností učiva českého jazyka v učebnicové řadě nakladatelství Fraus. Konkrétně je zkoumána návaznost jazykové a komunikační a slohové části učebnic českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Dále je sledováno propojení jednotlivých složek předmětu český jazyk a literatura a také mezipředmětové vazby.
Anotace v angličtině
This paper deals with the level coherence progress in the Czech lower-secondary textbook series created by Fraus Publishing. The main objective is to analyse the level progress in the linguistic and also in the stylistic part of the textbook series. The paper also studies the cross-curriculum connections found in the series.
Klíčová slova
Učebnice českého jazyka, učebnice pro 2. stupeň ZŠ, analýza učebnicové řady, ročníková návaznost, spirálový postup výuky, nakladatelství Fraus, mezipředmětové vazby, mezisložkové vazby, učebnice jako výukový nástroj
Klíčová slova v angličtině
Czech Language Textbooks, Lower-secondary Textbooks, Texbook analysis, Level Progress in Textbook series, Level Coherence Progress, Spiral Approach, Cross-Curricular Connections
Rozsah průvodní práce
79 s. (133 156 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá ročníkovou návazností učiva českého jazyka v učebnicové řadě nakladatelství Fraus. Konkrétně je zkoumána návaznost jazykové a komunikační a slohové části učebnic českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Dále je sledováno propojení jednotlivých složek předmětu český jazyk a literatura a také mezipředmětové vazby.
Anotace v angličtině
This paper deals with the level coherence progress in the Czech lower-secondary textbook series created by Fraus Publishing. The main objective is to analyse the level progress in the linguistic and also in the stylistic part of the textbook series. The paper also studies the cross-curriculum connections found in the series.
Klíčová slova
Učebnice českého jazyka, učebnice pro 2. stupeň ZŠ, analýza učebnicové řady, ročníková návaznost, spirálový postup výuky, nakladatelství Fraus, mezipředmětové vazby, mezisložkové vazby, učebnice jako výukový nástroj
Klíčová slova v angličtině
Czech Language Textbooks, Lower-secondary Textbooks, Texbook analysis, Level Progress in Textbook series, Level Coherence Progress, Spiral Approach, Cross-Curricular Connections
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat dostupnou odbornou literaturu k tématu.
2. Stanovit metodiku práce.
3. Pracovat se zvolenou učebnicovou řadou.
4. Prostudovat RVP a vyhodnotit návaznost učebního textu se zřetelem k RVP.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat dostupnou odbornou literaturu k tématu.
2. Stanovit metodiku práce.
3. Pracovat se zvolenou učebnicovou řadou.
4. Prostudovat RVP a vyhodnotit návaznost učebního textu se zřetelem k RVP.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie a STYBLÍK, Vlastimil. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. 264 s. ISBN 80-85937-47-6.
HAUSER, Přemysl et al. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 137 s. ISBN 978-80-210-4244-5.
MAŇÁK, Josef, JANÍK, Tomáš a ŠVEC, Vlastimil. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; sv. 12. ISBN 978-80-7315-175-1.
ČERVENKOVÁ, Iva. Žák a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010. 107 s. ISBN 978-80-7368-924-7.
MAŇÁK, Josef a KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. 140 s. ISBN 978-80-7315-148-5.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie a STYBLÍK, Vlastimil. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. 264 s. ISBN 80-85937-47-6.
HAUSER, Přemysl et al. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 137 s. ISBN 978-80-210-4244-5.
MAŇÁK, Josef, JANÍK, Tomáš a ŠVEC, Vlastimil. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; sv. 12. ISBN 978-80-7315-175-1.
ČERVENKOVÁ, Iva. Žák a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010. 107 s. ISBN 978-80-7368-924-7.
MAŇÁK, Josef a KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. 140 s. ISBN 978-80-7315-148-5.