Předložená diplomová práce se zabývá vytvořením didaktických vycházek ve vybraných krajinných oblastech pro žáky v primární škole. Cílem diplomové práce je navrhnout didaktické vycházky, oživit klasické hodiny přírodovědy a prvouky a přiblížit žákům okolní přírodu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na popis lokality Karlovarska. Závěrečné kapitoly teoretické části se zaměřují na význam zařazení vycházek na prvním stupni do hodin prvouky či přírodovědy a na organizační formy a jejich využití při hodinách. Praktická část se pak zaměřuje na popis jednotlivých vycházek. Nedílnou součástí obou vycházek jsou i přiložené pracovní listy, díky kterým si žáci učivo lépe osvojují.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis concers about creation of educational walks in the selected landscape areas for the students in primary school. The aim of the thesis is to design didactic walks, revive classical science lessons and to clarify surrounding nature. Diploma thesis is dividend into two parts. The theoretical part is concentrated on the description od the lokality od Karlovarský region. The final chapters of the theoretical part are focesed on the importace od educational walks in primary school on science lessons and on organizational forms and thein use in science lessons. The practical part is concentrates on the description of educational walks. The major part od the educational walks are work sheets, thanks to which students learn more things.
Klíčová slova
didaktické vycházky, žáci prvního stupně, příroda, přírodní lokality, fauna, flora
Klíčová slova v angličtině
didactic walks, primary school pupils, nature, nature localities, fauna, flora
Rozsah průvodní práce
86 s. (116 491 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá vytvořením didaktických vycházek ve vybraných krajinných oblastech pro žáky v primární škole. Cílem diplomové práce je navrhnout didaktické vycházky, oživit klasické hodiny přírodovědy a prvouky a přiblížit žákům okolní přírodu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na popis lokality Karlovarska. Závěrečné kapitoly teoretické části se zaměřují na význam zařazení vycházek na prvním stupni do hodin prvouky či přírodovědy a na organizační formy a jejich využití při hodinách. Praktická část se pak zaměřuje na popis jednotlivých vycházek. Nedílnou součástí obou vycházek jsou i přiložené pracovní listy, díky kterým si žáci učivo lépe osvojují.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis concers about creation of educational walks in the selected landscape areas for the students in primary school. The aim of the thesis is to design didactic walks, revive classical science lessons and to clarify surrounding nature. Diploma thesis is dividend into two parts. The theoretical part is concentrated on the description od the lokality od Karlovarský region. The final chapters of the theoretical part are focesed on the importace od educational walks in primary school on science lessons and on organizational forms and thein use in science lessons. The practical part is concentrates on the description of educational walks. The major part od the educational walks are work sheets, thanks to which students learn more things.
Klíčová slova
didaktické vycházky, žáci prvního stupně, příroda, přírodní lokality, fauna, flora
Klíčová slova v angličtině
didactic walks, primary school pupils, nature, nature localities, fauna, flora
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
DRÁBEK, Karel. Naučné stezky a trasy. Praha: Dokořán, 2008. ISBN 978-80-7363-167-3.
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 80-969578-0-5.
ZAHRADNICKÝ, Jiří a Peter MACKOVČIN, ed. Plzeňsko a Karlovarsko. Chráněná území ČR. Praha: Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, 2004. ISBN 80-86064-68-9.
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
Seznam doporučené literatury
DRÁBEK, Karel. Naučné stezky a trasy. Praha: Dokořán, 2008. ISBN 978-80-7363-167-3.
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 80-969578-0-5.
ZAHRADNICKÝ, Jiří a Peter MACKOVČIN, ed. Plzeňsko a Karlovarsko. Chráněná území ČR. Praha: Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, 2004. ISBN 80-86064-68-9.
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.