Bakalářská práce se zaměřuje na práci s edukativními pomůckami u dětí předškolního věku. V práci je charakterizováno předškolní období, kognitivní vývoj, emoce, druhy učení a možnosti motivace dětí. Na základě těchto poznatků je v práci dále popsán konkrétní projekt pro vzdělávání dětí a jeho zavedení do praxe. Součástí práce je i popis výroby konkrétní edukativní pomůcky, která má v projektu důležitou roli.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on working with educational aids for preschool children. The thesis characterizes the preschool period, cognitive development, emotions, types of learning and opportunities to motivate children. Based on these findings, the thesis further describes a specific project for the education of children and its implementation in practice. Part of the work is also a description of the production of a specific educational aid, which has an important role in the project.
Bakalářská práce se zaměřuje na práci s edukativními pomůckami u dětí předškolního věku. V práci je charakterizováno předškolní období, kognitivní vývoj, emoce, druhy učení a možnosti motivace dětí. Na základě těchto poznatků je v práci dále popsán konkrétní projekt pro vzdělávání dětí a jeho zavedení do praxe. Součástí práce je i popis výroby konkrétní edukativní pomůcky, která má v projektu důležitou roli.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on working with educational aids for preschool children. The thesis characterizes the preschool period, cognitive development, emotions, types of learning and opportunities to motivate children. Based on these findings, the thesis further describes a specific project for the education of children and its implementation in practice. Part of the work is also a description of the production of a specific educational aid, which has an important role in the project.
Popis úpravy plyšového medvěda pro účely projektu "Nemocnice pro medvídky"
Možnosti využití plyšových a jiných textilních hraček za účelem vzdělávání a jejich vliv na psychiku předškolních dětí
Vliv pocitu bezpečí na zmírnění stresu
Využití konkrétní pomůcky v projektu "Nemocnice pro medvídky"
Zásady pro vypracování
Popis úpravy plyšového medvěda pro účely projektu "Nemocnice pro medvídky"
Možnosti využití plyšových a jiných textilních hraček za účelem vzdělávání a jejich vliv na psychiku předškolních dětí
Vliv pocitu bezpečí na zmírnění stresu
Využití konkrétní pomůcky v projektu "Nemocnice pro medvídky"
Seznam doporučené literatury
MIŠURCOVÁ, Věra, Jiří FIŠER a Viktor FIXL. Hra a hračka v životě dítěte. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Knihy pro rodiče (SPN).
ŠČERBANOVSKÝ, Jiří, Marica HYBÍNOVÁ a Jarmila ŠIMKOVÁ. Výroba textilních hraček pro 2. a 3. ročník SOU, učební obor švadlena se zaměřením na textilní hračky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství).
VÁCHOVÁ, Alena, Zuzana KUPCOVÁ a Michaela KUKAČKOVÁ. Rozvíjíme jazyk a řeč dětí: dítě a jeho psychika - jazyk a řeč. Praha: Raabe, c2015. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání.
ISBN 978-80-7496-173-1.
Seznam doporučené literatury
MIŠURCOVÁ, Věra, Jiří FIŠER a Viktor FIXL. Hra a hračka v životě dítěte. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Knihy pro rodiče (SPN).
ŠČERBANOVSKÝ, Jiří, Marica HYBÍNOVÁ a Jarmila ŠIMKOVÁ. Výroba textilních hraček pro 2. a 3. ročník SOU, učební obor švadlena se zaměřením na textilní hračky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství).
VÁCHOVÁ, Alena, Zuzana KUPCOVÁ a Michaela KUKAČKOVÁ. Rozvíjíme jazyk a řeč dětí: dítě a jeho psychika - jazyk a řeč. Praha: Raabe, c2015. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání.
ISBN 978-80-7496-173-1.