Práce se zabývá problematikou interaktivity v prostorách muzejních expozic. Zkoumá využití informačních technologií jako interaktivních prvků a zjišťuje zájem žáků základních škol o tyto prvky. Součástí zadání práce je realizace mobilní vzdělávací aplikace určené Západočeskému muzeu v Plzni.
Anotace v angličtině
The work deals with the issue of interactivity in the museum exhibitions. It examines the use of information technology as an interactive element and finds out the interest of primary school pupils in these elements. Part of the assignment is the realization of a mobile educational application designed for the West Bohemian Museum in Pilsen.
Klíčová slova
Interaktivita, mobilní aplikace, muzeum, Java, Android, informační technologie
Klíčová slova v angličtině
Interactivity, mobile applications, museum, Java, Android, Information Technology
Rozsah průvodní práce
52 s. (76 148 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou interaktivity v prostorách muzejních expozic. Zkoumá využití informačních technologií jako interaktivních prvků a zjišťuje zájem žáků základních škol o tyto prvky. Součástí zadání práce je realizace mobilní vzdělávací aplikace určené Západočeskému muzeu v Plzni.
Anotace v angličtině
The work deals with the issue of interactivity in the museum exhibitions. It examines the use of information technology as an interactive element and finds out the interest of primary school pupils in these elements. Part of the assignment is the realization of a mobile educational application designed for the West Bohemian Museum in Pilsen.
Klíčová slova
Interaktivita, mobilní aplikace, muzeum, Java, Android, informační technologie
Klíčová slova v angličtině
Interactivity, mobile applications, museum, Java, Android, Information Technology
Zásady pro vypracování
1. Popište specifika využití mobilních vzdělávacích aplikací v muzeích. 2. Zjistěte požadavky muzeí na mobilní aplikace využitelné pro návštěvníky z řad žáků základních škol. 3. Popište problematiku řešení mobilní aplikace využitelné pro žáky základních škol v expozici Západočeského muzea v Plzni. 4. Vytvořte mobilní aplikaci založenou na herních principech pro využití v uvedeném muzeu.
Zásady pro vypracování
1. Popište specifika využití mobilních vzdělávacích aplikací v muzeích. 2. Zjistěte požadavky muzeí na mobilní aplikace využitelné pro návštěvníky z řad žáků základních škol. 3. Popište problematiku řešení mobilní aplikace využitelné pro žáky základních škol v expozici Západočeského muzea v Plzni. 4. Vytvořte mobilní aplikaci založenou na herních principech pro využití v uvedeném muzeu.
Seznam doporučené literatury
VARIOUS. Museum Activity Book. London, United Kingdom: Usborne Publishing, 2017. ISBN 9781474922647.
PECINOVSKÝ, Rudolf. Java 14: kompletní příručka jazyka. Praha: Grada Publishing, 2020. Knihovna
programátora (Grada). ISBN 978-80-271-1369-9.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android: kompletní příručka jazyka. Brno: Computer Press, 2015. Knihovna programátora (Grada). ISBN 978-80-251-4347-6.
Mobilní aplikace pro muzea. Dspace.tul.cz [online]. Liberec: dspace.tul.cz, 2015 [cit. 2020-06-11]. Dostupné z: https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/23708/DP_Vojtech_Marek.pdf?sequence=-
Seznam doporučené literatury
VARIOUS. Museum Activity Book. London, United Kingdom: Usborne Publishing, 2017. ISBN 9781474922647.
PECINOVSKÝ, Rudolf. Java 14: kompletní příručka jazyka. Praha: Grada Publishing, 2020. Knihovna
programátora (Grada). ISBN 978-80-271-1369-9.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android: kompletní příručka jazyka. Brno: Computer Press, 2015. Knihovna programátora (Grada). ISBN 978-80-251-4347-6.
Mobilní aplikace pro muzea. Dspace.tul.cz [online]. Liberec: dspace.tul.cz, 2015 [cit. 2020-06-11]. Dostupné z: https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/23708/DP_Vojtech_Marek.pdf?sequence=-