Tato diplomová práce je zaměřena na revitalizaci a oživení městského centra Aše, a to především skrze obohacení nabídky maloobchodu a služeb a vytvoření příznivějšího prostředí v městském centru. Prostřednictvím dotazníkových šetření zaměřených na podnikatele v centru města a návštěvníky centra, analýzy koncepčních dokumentů města a terénního výzkumu jsou zjištěny hlavní problémy městského centra, včetně problémů, kterých si je město vědomo a již podniká určité kroky k jejich řešení. Na základě dobré praxe z prostředí českých i zahraničních měst je navrženo nejvhodnější možné řešení, které by napomohlo k oživení ašského centra.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the revitalization of the Aš city center, mainly through the improvement of the offer of retail and services and the creation of a more favorable environment in the city center. Through questionnaire surveys focused on entrepreneurs in the city center and city center visitors, analysis of conceptual documents of the city and field research, the main problems of the city center are identified, including problems that the city is aware of and is already trying to solve. Based on good practice from the environment of Czech and also foreign cities, the most suitable possible solution which would help to enhance the Aš center is suggested.
Klíčová slova
Aš, maloobchod, městské centrum, služby, revitalizace
Klíčová slova v angličtině
Aš, retail, city center, services, revitalization
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na revitalizaci a oživení městského centra Aše, a to především skrze obohacení nabídky maloobchodu a služeb a vytvoření příznivějšího prostředí v městském centru. Prostřednictvím dotazníkových šetření zaměřených na podnikatele v centru města a návštěvníky centra, analýzy koncepčních dokumentů města a terénního výzkumu jsou zjištěny hlavní problémy městského centra, včetně problémů, kterých si je město vědomo a již podniká určité kroky k jejich řešení. Na základě dobré praxe z prostředí českých i zahraničních měst je navrženo nejvhodnější možné řešení, které by napomohlo k oživení ašského centra.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the revitalization of the Aš city center, mainly through the improvement of the offer of retail and services and the creation of a more favorable environment in the city center. Through questionnaire surveys focused on entrepreneurs in the city center and city center visitors, analysis of conceptual documents of the city and field research, the main problems of the city center are identified, including problems that the city is aware of and is already trying to solve. Based on good practice from the environment of Czech and also foreign cities, the most suitable possible solution which would help to enhance the Aš center is suggested.
Klíčová slova
Aš, maloobchod, městské centrum, služby, revitalizace
Klíčová slova v angličtině
Aš, retail, city center, services, revitalization
Zásady pro vypracování
Shrnutí teoretických a praktických poznatků o revitalizaci center malých měst v České republice a v zahraničí.
Zpracování případové studie revitalizace centra města Aše (identifikace aktérů, klíčové projekty, změny funkčního využití, konflikty apod.).
Empirický výzkum (dotazníkové šetření, expertní rozhovory).
Návrh revitalizačních opatření v kontextu teoretických poznatků a příkladů dobré praxe.
Zásady pro vypracování
Shrnutí teoretických a praktických poznatků o revitalizaci center malých měst v České republice a v zahraničí.
Zpracování případové studie revitalizace centra města Aše (identifikace aktérů, klíčové projekty, změny funkčního využití, konflikty apod.).
Empirický výzkum (dotazníkové šetření, expertní rozhovory).
Návrh revitalizačních opatření v kontextu teoretických poznatků a příkladů dobré praxe.
Seznam doporučené literatury
DI GAETANO, A. I., KLEMANSKI, J. S. (1999). Power and City Governance: Comparative Perspectives on Urban Development. University of Minnesota Press. 328 s., ISBN 9780816632183.
HENDL, J., REMR, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. 373 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
JEŽEK, J., (2019). Revitalizace městských center v ČR: aktéři, problémy, řešení, faktory úspěšnosti. In: Krbová, J., Ježek, J. (ed.). Revitalizace městských center a veřejných prostranství v ČR. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019, pp. 62 ? 80. ISBN 978-80-7598-777-8.
JEŽEK, J., RUMPEL, P., SLACH, O. (2007). Marketingový management obcí, měst a regionů. Ostrava:Ostravská univerzita v Ostravě, Centrum městského a regionálního managementu, 136 s. ISBN 978-80-7368-294-1.
KOLEKTIV AUTORŮ (2019). Principy tvorby veřejných prostranství. Brno: Kancelář architekta města Brna, 284 s. ISBN 978-80-270-6463-2.
OTSUKA, N., REEVE, A., (2007). Town Centre Management and Regeneration: The Experience in Four English Cities. Journal of Urban Design, vol. 12, no. 3, pp. 435-459. ISBN 1357-4809. DOI: 10.1080/13574800701602551.
PARFECT, M., POWER, G. (2014). Planning for Urban Quality. Urban Design in Towns and Cities. London: Routledge, 242 s. ISBN 978-0-415-15967-8.
WARNABY, G., ALEXANDER, A., MEDWAY, D., (1998). Town centre management in the UK: A review, synthesis and research agenda. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, vol. 8, no. 1, pp. 15-31. ISSN 1466-4402. DOI: 10.1080/095939698342850.
Seznam doporučené literatury
DI GAETANO, A. I., KLEMANSKI, J. S. (1999). Power and City Governance: Comparative Perspectives on Urban Development. University of Minnesota Press. 328 s., ISBN 9780816632183.
HENDL, J., REMR, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. 373 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
JEŽEK, J., (2019). Revitalizace městských center v ČR: aktéři, problémy, řešení, faktory úspěšnosti. In: Krbová, J., Ježek, J. (ed.). Revitalizace městských center a veřejných prostranství v ČR. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019, pp. 62 ? 80. ISBN 978-80-7598-777-8.
JEŽEK, J., RUMPEL, P., SLACH, O. (2007). Marketingový management obcí, měst a regionů. Ostrava:Ostravská univerzita v Ostravě, Centrum městského a regionálního managementu, 136 s. ISBN 978-80-7368-294-1.
KOLEKTIV AUTORŮ (2019). Principy tvorby veřejných prostranství. Brno: Kancelář architekta města Brna, 284 s. ISBN 978-80-270-6463-2.
OTSUKA, N., REEVE, A., (2007). Town Centre Management and Regeneration: The Experience in Four English Cities. Journal of Urban Design, vol. 12, no. 3, pp. 435-459. ISBN 1357-4809. DOI: 10.1080/13574800701602551.
PARFECT, M., POWER, G. (2014). Planning for Urban Quality. Urban Design in Towns and Cities. London: Routledge, 242 s. ISBN 978-0-415-15967-8.
WARNABY, G., ALEXANDER, A., MEDWAY, D., (1998). Town centre management in the UK: A review, synthesis and research agenda. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, vol. 8, no. 1, pp. 15-31. ISSN 1466-4402. DOI: 10.1080/095939698342850.