Tato práce popisuje proces tvorby 3D modelů, které budou sloužit jako prostředí v projektu Virtuální třídy. Dále je také zmíněna virtuální realita samotná a její využití ve výuce. Rozebrána je i problematika importu vzniklých modelů do herního enginu a oprava menších chyb. V závěru se nachází otestování celé scény i s konkrétními hodnotami, které při testech byly naměřeny.
Anotace v angličtině
This thesis describes the process of creation of 3D models which will be used as an environment in the project of Virtual classroom. There will be also mentioned virtual reality itself and its use in education. Described will be the import of the created models into a game engine as well. In the last part of the thesis will be explained how testing of the models was done with results as well.
Klíčová slova
3D modely, virtuální realita, počítačová grafika, Blender, Unity, herní engine, projekt Virtuální třídy, výuka učitelů, 3D grafika, import 3D modelů
Klíčová slova v angličtině
3D models, virtual reality, computer graphics, Blender, Unity, game engine, projekt of Virtual classroom, education of teachers, 3D graphics, import of 3D models
Rozsah průvodní práce
55 s, i
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje proces tvorby 3D modelů, které budou sloužit jako prostředí v projektu Virtuální třídy. Dále je také zmíněna virtuální realita samotná a její využití ve výuce. Rozebrána je i problematika importu vzniklých modelů do herního enginu a oprava menších chyb. V závěru se nachází otestování celé scény i s konkrétními hodnotami, které při testech byly naměřeny.
Anotace v angličtině
This thesis describes the process of creation of 3D models which will be used as an environment in the project of Virtual classroom. There will be also mentioned virtual reality itself and its use in education. Described will be the import of the created models into a game engine as well. In the last part of the thesis will be explained how testing of the models was done with results as well.
Klíčová slova
3D modely, virtuální realita, počítačová grafika, Blender, Unity, herní engine, projekt Virtuální třídy, výuka učitelů, 3D grafika, import 3D modelů
Klíčová slova v angličtině
3D models, virtual reality, computer graphics, Blender, Unity, game engine, projekt of Virtual classroom, education of teachers, 3D graphics, import of 3D models
Zásady pro vypracování
1. Popište prostředí Virtuální třída sloužící k tréninku studentů učitelství ve virtuální realitě.
2. Proveďte analýzu vhodných modelů pro použití v projektu Virtuální třídy.
3. Na základě předchozí analýzy vytvořte organizovanou knihovnu modelů pro použití v projektu Virtuální
třídy.
4. Stručně představte tvorbu vybraného modelu, včetně ukázky využití pro virtuální realitu.
5. Tyto modely do prostředí virtuální třídy implementujte a otestujte v rámci různých grafických detailů scény.
Zásady pro vypracování
1. Popište prostředí Virtuální třída sloužící k tréninku studentů učitelství ve virtuální realitě.
2. Proveďte analýzu vhodných modelů pro použití v projektu Virtuální třídy.
3. Na základě předchozí analýzy vytvořte organizovanou knihovnu modelů pro použití v projektu Virtuální
třídy.
4. Stručně představte tvorbu vybraného modelu, včetně ukázky využití pro virtuální realitu.
5. Tyto modely do prostředí virtuální třídy implementujte a otestujte v rámci různých grafických detailů scény.
Seznam doporučené literatury
DUFFEK, Václav, et al. Pre-service teacher training in the virtual classroom: pilot study. In: Beseda, J., Rohlíková, L. (eds.) DisCo 16 2019: E-learning - Unlocking the Gate to Education around the Globe - 14th conference reader, Prague: Center for Higher Education Studies, 2019.
M. LAVALLE, Steven. Virtual Reality [online]. Cambridge University Press, 2019 [cit. 2020-06-12]. Dostupné z: http://lavalle.pl/vr/vrbookbig.pdf
BILLINGSLEY, Glenna, et al. A systematic literature review of using immersive virtual reality technology in teacher education. Journal of Interactive Learning Research, 2019, 30.1: 91-106.
Seznam doporučené literatury
DUFFEK, Václav, et al. Pre-service teacher training in the virtual classroom: pilot study. In: Beseda, J., Rohlíková, L. (eds.) DisCo 16 2019: E-learning - Unlocking the Gate to Education around the Globe - 14th conference reader, Prague: Center for Higher Education Studies, 2019.
M. LAVALLE, Steven. Virtual Reality [online]. Cambridge University Press, 2019 [cit. 2020-06-12]. Dostupné z: http://lavalle.pl/vr/vrbookbig.pdf
BILLINGSLEY, Glenna, et al. A systematic literature review of using immersive virtual reality technology in teacher education. Journal of Interactive Learning Research, 2019, 30.1: 91-106.