Bakalářská práce je zaměřena na deskové hry, které mohou být prostředkem pro rozvoj informatického myšlení. V první kapitole jsou vysvětleny pojmy hra, učení, myšlení a souvislosti mezi nimi. Ve druhé kapitole je představeno informatické myšlení a jeho prvky. Je zde zdůrazněno, že informatické myšlení ve svém životě může používat každý. V práci jsou uvedeny i příklady ze života, kde se dají prvky informatického myšlení použít. Třetí kapitola se zabývá deskovými hrami, které mohou rozvíjet informatické myšlení. Ve čtvrté kapitole je popsán návrh výzkumného šetření týkajícího se studentů vysokých škol a jejich vztahu k deskovým hrám. V páté kapitole jsou uvedeny výsledky provedeného šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on board games that can be a means of development of computational thinking. The first chapter explains the concepts of play, learning, thinking and the connections between them. The second chapter introduces computational thinking and its elements. This thesis emphasizes that everyone can use computational thinking in their lives. The work also presents practical examples, where computational thinking can be used. The third chapter deals with board games that can develop computational thinking. The fourth chapter describes the design of a research survey concerning university students and their relationship to board games. The fifth chapter presents the results of the survey.
Bakalářská práce je zaměřena na deskové hry, které mohou být prostředkem pro rozvoj informatického myšlení. V první kapitole jsou vysvětleny pojmy hra, učení, myšlení a souvislosti mezi nimi. Ve druhé kapitole je představeno informatické myšlení a jeho prvky. Je zde zdůrazněno, že informatické myšlení ve svém životě může používat každý. V práci jsou uvedeny i příklady ze života, kde se dají prvky informatického myšlení použít. Třetí kapitola se zabývá deskovými hrami, které mohou rozvíjet informatické myšlení. Ve čtvrté kapitole je popsán návrh výzkumného šetření týkajícího se studentů vysokých škol a jejich vztahu k deskovým hrám. V páté kapitole jsou uvedeny výsledky provedeného šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on board games that can be a means of development of computational thinking. The first chapter explains the concepts of play, learning, thinking and the connections between them. The second chapter introduces computational thinking and its elements. This thesis emphasizes that everyone can use computational thinking in their lives. The work also presents practical examples, where computational thinking can be used. The third chapter deals with board games that can develop computational thinking. The fourth chapter describes the design of a research survey concerning university students and their relationship to board games. The fifth chapter presents the results of the survey.
1. Vysvětlete pojmy myšlení, hra, učení a informatické myšlení. 2. Představte vybrané hry rozvíjející informatické myšlení. 3. Realizujte šetření mezi studenty vysokých škol na téma jejich vztahu k deskovým hrám rozvíjejícím informatické myšlení. 4. Vyhodnoťte výsledky získané realizovaným šetřením.
Zásady pro vypracování
1. Vysvětlete pojmy myšlení, hra, učení a informatické myšlení. 2. Představte vybrané hry rozvíjející informatické myšlení. 3. Realizujte šetření mezi studenty vysokých škol na téma jejich vztahu k deskovým hrám rozvíjejícím informatické myšlení. 4. Vyhodnoťte výsledky získané realizovaným šetřením.
Seznam doporučené literatury
DENNING, Peter J. a Matti TEDRE. Computational thinking. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2019. MIT Press essential knowledge series. ISBN 978-0-262-53656-1. WINNICOTT, D. W. Hraní a realita. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1307-9. NAKONEČNÝ, Milan. Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-929-7.
Seznam doporučené literatury
DENNING, Peter J. a Matti TEDRE. Computational thinking. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2019. MIT Press essential knowledge series. ISBN 978-0-262-53656-1. WINNICOTT, D. W. Hraní a realita. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1307-9. NAKONEČNÝ, Milan. Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-929-7.