Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj technických dovedností během neformálního vzdělávání. Zabývá se charakteristikou pojmů neformální vzdělávání a technická gramotnost. V práci jsou popsány vybrané metody, již ověřené a využívané v technickém vzdělávání. Součástí práce jsou autorkou navržené a posléze i ověřené pokusy a experimenty přispívající k rozvoji technických dovedností.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the development of technical skills during non-formal education. It deals with the characteristics of the concepts of non-formal education and technical literacy. The thesis describes selected methods that are used in technical education. Part of the thesis are the author's proposed experiments that were verified later. These experiments contributing to development to technical skills.
Klíčová slova
technické vzdělávání, technická gramotnost, neformální vzdělávání
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj technických dovedností během neformálního vzdělávání. Zabývá se charakteristikou pojmů neformální vzdělávání a technická gramotnost. V práci jsou popsány vybrané metody, již ověřené a využívané v technickém vzdělávání. Součástí práce jsou autorkou navržené a posléze i ověřené pokusy a experimenty přispívající k rozvoji technických dovedností.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the development of technical skills during non-formal education. It deals with the characteristics of the concepts of non-formal education and technical literacy. The thesis describes selected methods that are used in technical education. Part of the thesis are the author's proposed experiments that were verified later. These experiments contributing to development to technical skills.
Klíčová slova
technické vzdělávání, technická gramotnost, neformální vzdělávání
Technická gramotnost a její rozvoj, neformální vzdělávání.
Rešerše publikovaných přístupů a ověřených aktivit.
Návrh projektu vlastních aktivit pro žáky s důrazem na experiment.
Realizace a následné ověření aktivit na cílové skupině.
Vyhodnocení přínosu projektu.
Zásady pro vypracování
Technická gramotnost a její rozvoj, neformální vzdělávání.
Rešerše publikovaných přístupů a ověřených aktivit.
Návrh projektu vlastních aktivit pro žáky s důrazem na experiment.
Realizace a následné ověření aktivit na cílové skupině.
Vyhodnocení přínosu projektu.
Seznam doporučené literatury
ROUČOVÁ, Eva. THE CONCEPT OF TECHNICAL LITERACY, AS PERCEIVED BY STUDENTS OF PRIMARY
SCHOOL TEACHING STUDENTS AND BY PRIMARY SCHOOL TEACHERS. Journal of Technology and
Information [online]. 2013, 5(3), 35-43 [cit. 2020-06-22]. DOI: 10.5507/jtie.2013.032. ISSN 1803537X.
Dostupné z: http://jtie.upol.cz/doi/10.5507/jtie.2013.032.html
DOSTÁL, Jiří a Veena PRACHAGOOL. TECHNOLOGY EDUCATION AT A CROSSROADS - HISTORY, PRESENT AND PERSPECTIVES. Journal of Technology and
Information [online]. 2016, 8(2), 5-24 [cit. 2020-06-22]. DOI: 10.5507/jtie.2016.006. ISSN 1803537X. Dostupné z: http://jtie.upol.cz/doi/10.5507/jtie.2016.006.html
DOSTÁL, Jiří. Člověk a technika. Praha: NUV, 2018 [online]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/3517_1_1/
ČÁSTKOVÁ, Pavlína, Jiří KROPÁČ a Jitka PLISCHKE. CONTRIBUTION OF THE INFORMAL AND
NON-FORMAL EDUCATION OF BASIC SCHOOL PUPILS. Journal of Technology and Information [online]. 2016, 8(2), 53-66 [cit. 2020-06-22]. DOI: 10.5507/jtie.2016.010. ISSN 1803537X. Dostupné z: http://jtie.upol.cz/doi/10.5507/jtie.2016.010.html
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014.
ISBN 978-80-7290-666-6.
Seznam doporučené literatury
ROUČOVÁ, Eva. THE CONCEPT OF TECHNICAL LITERACY, AS PERCEIVED BY STUDENTS OF PRIMARY
SCHOOL TEACHING STUDENTS AND BY PRIMARY SCHOOL TEACHERS. Journal of Technology and
Information [online]. 2013, 5(3), 35-43 [cit. 2020-06-22]. DOI: 10.5507/jtie.2013.032. ISSN 1803537X.
Dostupné z: http://jtie.upol.cz/doi/10.5507/jtie.2013.032.html
DOSTÁL, Jiří a Veena PRACHAGOOL. TECHNOLOGY EDUCATION AT A CROSSROADS - HISTORY, PRESENT AND PERSPECTIVES. Journal of Technology and
Information [online]. 2016, 8(2), 5-24 [cit. 2020-06-22]. DOI: 10.5507/jtie.2016.006. ISSN 1803537X. Dostupné z: http://jtie.upol.cz/doi/10.5507/jtie.2016.006.html
DOSTÁL, Jiří. Člověk a technika. Praha: NUV, 2018 [online]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/3517_1_1/
ČÁSTKOVÁ, Pavlína, Jiří KROPÁČ a Jitka PLISCHKE. CONTRIBUTION OF THE INFORMAL AND
NON-FORMAL EDUCATION OF BASIC SCHOOL PUPILS. Journal of Technology and Information [online]. 2016, 8(2), 53-66 [cit. 2020-06-22]. DOI: 10.5507/jtie.2016.010. ISSN 1803537X. Dostupné z: http://jtie.upol.cz/doi/10.5507/jtie.2016.010.html
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014.
ISBN 978-80-7290-666-6.