Informace o kvalifikační práci Donald Trump a americké prezidentské volby - srovnání kampaní z let 2016 a 2020 na základě analýzy negativní kampaně se zvláštním zřetelem na Twitter
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Donald Trump a americké prezidentské volby - srovnání kampaní z let 2016 a 2020 na základě analýzy negativní kampaně se zvláštním zřetelem na Twitter
Hlavní téma v angličtině
Donald Trump and American Presidential Election - a Comparison of the 2016 and 2020 Campaigns Based on the Analysis of a Negative Campaign with Special Attention to Twitter.
Název dle studenta
Donald Trump a americké prezidentské volby - srovnání kampaní z let 2016 a 2020 na základě analýzy negativní kampaně se zvláštním zřetelem na Twitter
Název dle studenta v angličtině
Donald Trump and American Presidential Election - a Comparison of the 2016 and 2020 Campaigns Based on the Analysis of a Negative Campaign with Special Attention to Twitter
Hlavním tématem bakalářské práce je fenomén negativní kampaně ve spojení s twitterovým účtem Donalda Trumpa. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol - teoretické, metodologické a analytické části.
Teoretická část se skládá ze tří hlavních témat - již zmiňované negativní kampaně, politického marketingu, kde je hlavní pozornost upřena na proměnu politického marketingu v éře internetu a sociálních médií, a konečně na problematiku genderu. Každé z těchto témat obsahuje vlastní konceptualizaci hlavních definic a pojmů a v případě negativní kampaně je taktéž představena typologie tohoto fenoménu.
Kapitola metodologie popisuje sběr dat a podrobný proces analýzy. Tweety byly rozděleny do šesti kategorií na základě jejich negativity, dále do jednotlivých témat, a nakonec bylo u každého tweetu zkoumáno, zda obsahuje genderový aspekt. Zároveň jsou v této kapitole formulovány dvě výzkumné otázky.
Začátek analytické části je věnován trumpismu, dále využití internetu a sociálních médií v americkém politickém prostředí, negativní kampani v americkém politickém prostředí a konečně Trumpovu užívání Twitteru a jeho prezidentským kampaním z let 2016 a 2020. Potom se analytická část přesouvá k samotné analýze 3303 twitterových příspěvků Donalda Trumpa z předvolebních období z let 2016 a 2020 s důrazem na negativitu a tweety s genderovým aspektem.
Zakončení práce je věnováno shrnutí výsledků analýzy, ve kterém jsou zodpovězeny obě výzkumné otázky, a závěru.
Anotace v angličtině
The main topic of this thesis is the phenomenon of negative campaigning in connection of Donald Trump's personal twitter account. The thesis is divided into three main parts - theoretical, methodological and analytical part.
In the theoretical part, there are three main topics - the already mentioned negative campaigning, political marketing where the thesis focuses on its transformation in the era of internet and social media, and finally the topic of gender. Each of these topics include its own conceptualization of definitions, main concepts and also typology in the case of negative campaign.
The methodological part of the thesis describes the data collection and analysis procedure in detail. Tweets are classified into six categories by their negativity; by topics and finally by the presence or absence of gender aspect in the tweet. Also, in this chapter, there are two research questions formulated.
The beginning of the analytical part of this thesis is devoted to Trumpism, utilization of internet and social media in the American political environment, negative campaign in the American political environment and finally Trump's twitter usage and his presidential campaigns from 2016 and 2020. Then the thesis moves on to the analysis of 3303 Trump's tweets from his pre-election periods in 2016 and 2020 with emphasis on negativity and gender aspect of the tweets.
At the end of the thesis, there is a short summary of results that answers the research questions and conclusion.
Klíčová slova
negativní kampaň, negativní reklama, politický marketing, sociální média, sociální sítě, gender, Donald Trump, americké prezidentské volby, Twitter
Klíčová slova v angličtině
negative campaigning, negative advertising, political marketing, social media, social networking sites, gender, Donald Trump, United States presidential election, Twitter
Rozsah průvodní práce
57s. (103615 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce je fenomén negativní kampaně ve spojení s twitterovým účtem Donalda Trumpa. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol - teoretické, metodologické a analytické části.
Teoretická část se skládá ze tří hlavních témat - již zmiňované negativní kampaně, politického marketingu, kde je hlavní pozornost upřena na proměnu politického marketingu v éře internetu a sociálních médií, a konečně na problematiku genderu. Každé z těchto témat obsahuje vlastní konceptualizaci hlavních definic a pojmů a v případě negativní kampaně je taktéž představena typologie tohoto fenoménu.
Kapitola metodologie popisuje sběr dat a podrobný proces analýzy. Tweety byly rozděleny do šesti kategorií na základě jejich negativity, dále do jednotlivých témat, a nakonec bylo u každého tweetu zkoumáno, zda obsahuje genderový aspekt. Zároveň jsou v této kapitole formulovány dvě výzkumné otázky.
Začátek analytické části je věnován trumpismu, dále využití internetu a sociálních médií v americkém politickém prostředí, negativní kampani v americkém politickém prostředí a konečně Trumpovu užívání Twitteru a jeho prezidentským kampaním z let 2016 a 2020. Potom se analytická část přesouvá k samotné analýze 3303 twitterových příspěvků Donalda Trumpa z předvolebních období z let 2016 a 2020 s důrazem na negativitu a tweety s genderovým aspektem.
Zakončení práce je věnováno shrnutí výsledků analýzy, ve kterém jsou zodpovězeny obě výzkumné otázky, a závěru.
Anotace v angličtině
The main topic of this thesis is the phenomenon of negative campaigning in connection of Donald Trump's personal twitter account. The thesis is divided into three main parts - theoretical, methodological and analytical part.
In the theoretical part, there are three main topics - the already mentioned negative campaigning, political marketing where the thesis focuses on its transformation in the era of internet and social media, and finally the topic of gender. Each of these topics include its own conceptualization of definitions, main concepts and also typology in the case of negative campaign.
The methodological part of the thesis describes the data collection and analysis procedure in detail. Tweets are classified into six categories by their negativity; by topics and finally by the presence or absence of gender aspect in the tweet. Also, in this chapter, there are two research questions formulated.
The beginning of the analytical part of this thesis is devoted to Trumpism, utilization of internet and social media in the American political environment, negative campaign in the American political environment and finally Trump's twitter usage and his presidential campaigns from 2016 and 2020. Then the thesis moves on to the analysis of 3303 Trump's tweets from his pre-election periods in 2016 and 2020 with emphasis on negativity and gender aspect of the tweets.
At the end of the thesis, there is a short summary of results that answers the research questions and conclusion.
Klíčová slova
negativní kampaň, negativní reklama, politický marketing, sociální média, sociální sítě, gender, Donald Trump, americké prezidentské volby, Twitter
Klíčová slova v angličtině
negative campaigning, negative advertising, political marketing, social media, social networking sites, gender, Donald Trump, United States presidential election, Twitter
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce ve spolupráci s vedoucím bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce ve spolupráci s vedoucím bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Bethany A. Conway, Kate Kenski, Di Wang (2015). The Rise of Twitter in the Political Campaign: Searching for Intermedia Agenda-Setting Effects in the Presidential Primary, Journal of Computer-Mediated Communication 20, (s. 363-380).
Bradová, E. a kol. (2008). Negativní kampaně a politická reklama ve volbách (Olomouc: Periplum).
Caldwell D., Ross A. (2020). "Going negative": An appraisal analysis of the rhetoric of Donald Trump on Twitter. Language & Communication 70, (s. 100-118).
Enli, G. (2017). Twitter as arena for the authentic outsider: exploring the social media campaigns of Trump and Clinton in the 2016 US presidential election. European Journal of Communication, 32 (1), (s. 50-61).
Evans, H., Cordova, V., & Sipole, S. (2014). Twitter Style: An Analysis of How House Candidates Used Twitter in Their 2012 Campaigns. PS: Political Science and Politics,47 (2), (s.454-462).
Gross, J., & Johnson, K. (2016). Twitter Taunts and Tirades: Negative Campaigning in the Age of Trump. PS: Political Science & Politics,49 (4), (s.748-754).
Martin, P. (2004). Inside the Black Box of Negative Campaign Effects: Three Reasons Why Negative Campaigns Mobilize. Political Psychology,25 (4), (s.545-562).
Martínez-Rolán X., Pineiro-Otero T. (2016). The use of memes in the discourse of political parties at Twitter: analysis of the 2015 state of the nation debate. Communication & Society.
Morris, D. S. (2018). Twitter Versus the Traditional Media: A Survey Experiment Comparing Public Perceptions of Campaign Messages in the 2016 U.S. Presidential Election. Social Science Computer Review, 36 (4), (s. 456-468).
Seznam doporučené literatury
Bethany A. Conway, Kate Kenski, Di Wang (2015). The Rise of Twitter in the Political Campaign: Searching for Intermedia Agenda-Setting Effects in the Presidential Primary, Journal of Computer-Mediated Communication 20, (s. 363-380).
Bradová, E. a kol. (2008). Negativní kampaně a politická reklama ve volbách (Olomouc: Periplum).
Caldwell D., Ross A. (2020). "Going negative": An appraisal analysis of the rhetoric of Donald Trump on Twitter. Language & Communication 70, (s. 100-118).
Enli, G. (2017). Twitter as arena for the authentic outsider: exploring the social media campaigns of Trump and Clinton in the 2016 US presidential election. European Journal of Communication, 32 (1), (s. 50-61).
Evans, H., Cordova, V., & Sipole, S. (2014). Twitter Style: An Analysis of How House Candidates Used Twitter in Their 2012 Campaigns. PS: Political Science and Politics,47 (2), (s.454-462).
Gross, J., & Johnson, K. (2016). Twitter Taunts and Tirades: Negative Campaigning in the Age of Trump. PS: Political Science & Politics,49 (4), (s.748-754).
Martin, P. (2004). Inside the Black Box of Negative Campaign Effects: Three Reasons Why Negative Campaigns Mobilize. Political Psychology,25 (4), (s.545-562).
Martínez-Rolán X., Pineiro-Otero T. (2016). The use of memes in the discourse of political parties at Twitter: analysis of the 2015 state of the nation debate. Communication & Society.
Morris, D. S. (2018). Twitter Versus the Traditional Media: A Survey Experiment Comparing Public Perceptions of Campaign Messages in the 2016 U.S. Presidential Election. Social Science Computer Review, 36 (4), (s. 456-468).