Bakalářská práce se zabývá analýzou jazykových prostředků používaných v reklamních textem časopisu ?Avtomir?. V první kapitole jsme se soustředili na definici komerční reklamy a reklamního diskurzu. Pozornost byla zaměřena na strukturu reklamních textů a jakykové prostředky. Druhá kapitola představuje výsledky analýzy jazykových prostředků 30 reklamních textů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the analysis of language resources used in the advertising texts of the magazine "Avtomir". In the first chapter, we focused on the definition of commercial advertising and advertising discourse. Attention was focused on the structure of advertising texts and language resources. The second chapter presents the results of the analysis of language resources of 30 advertising texts.
Klíčová slova
Jazykové prostředky , reklamní text, automobily, komerční reklama, diskurz, Avtomir.
Klíčová slova v angličtině
Language resources , advertising text, cars, commercial advertising, discourse, Avtomir
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
RU
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou jazykových prostředků používaných v reklamních textem časopisu ?Avtomir?. V první kapitole jsme se soustředili na definici komerční reklamy a reklamního diskurzu. Pozornost byla zaměřena na strukturu reklamních textů a jakykové prostředky. Druhá kapitola představuje výsledky analýzy jazykových prostředků 30 reklamních textů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the analysis of language resources used in the advertising texts of the magazine "Avtomir". In the first chapter, we focused on the definition of commercial advertising and advertising discourse. Attention was focused on the structure of advertising texts and language resources. The second chapter presents the results of the analysis of language resources of 30 advertising texts.
Klíčová slova
Jazykové prostředky , reklamní text, automobily, komerční reklama, diskurz, Avtomir.
Klíčová slova v angličtině
Language resources , advertising text, cars, commercial advertising, discourse, Avtomir
Zásady pro vypracování
Cílem BP je provést analýzu jazykových prostředků, užívaných v ruských reklamních textech na vybrané produkty (automobily, nápoje, kosmetika atd.)
Metody a postupy:
1.Rozšířit seznam sekundární literatury k tématu
2.Seznámit se s obecnou charakteristikou jazyka reklamy v ruštině
3.Vyhledat ruské reklamní texty, nabízející produkty dle vlastního výběru
4.Sestavit strukturu práce a stanovit základní teze k tématu a konzultovat svůj postup s vedoucí bakalářské práce
5.Jazyková analýza shromážděného materiálu
6.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací během ZS 2018/2019: aspoň 3 konzultace, během LS 2018/2019 alespoň 6 konzultací
Harmonogram:
1.Předložení struktury práce nejpozději do září 2018
2.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací - říjen 2018 leden 2019
3.Postupné předložení jednotlivých kapitol práce (dle předem dohodnuté struktury práce) a formulace závěrů leden březen 2019
4.Předložení kompletního textu BP k celkovému závěrečnému komentáři do poloviny dubna 2019
Zásady pro vypracování
Cílem BP je provést analýzu jazykových prostředků, užívaných v ruských reklamních textech na vybrané produkty (automobily, nápoje, kosmetika atd.)
Metody a postupy:
1.Rozšířit seznam sekundární literatury k tématu
2.Seznámit se s obecnou charakteristikou jazyka reklamy v ruštině
3.Vyhledat ruské reklamní texty, nabízející produkty dle vlastního výběru
4.Sestavit strukturu práce a stanovit základní teze k tématu a konzultovat svůj postup s vedoucí bakalářské práce
5.Jazyková analýza shromážděného materiálu
6.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací během ZS 2018/2019: aspoň 3 konzultace, během LS 2018/2019 alespoň 6 konzultací
Harmonogram:
1.Předložení struktury práce nejpozději do září 2018
2.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací - říjen 2018 leden 2019
3.Postupné předložení jednotlivých kapitol práce (dle předem dohodnuté struktury práce) a formulace závěrů leden březen 2019
4.Předložení kompletního textu BP k celkovému závěrečnému komentáři do poloviny dubna 2019
Seznam doporučené literatury
Berdyshev, S.N. Reklamnyi tekst. Metodika sostavleniia i oformleniia. Moskva: Dashkov i Ko, 2008. ISBN 978-5-394-00061-4.
Bernadskaya, Ju. C. Tekst v reklame. Moskva: Juniti-Dana, 2015. ISBN 978-5-238-01382-4.
Drozdov, R.K. O bedzhevom tekste v jazyke sredstv massovoj informacii i reklamy. Vestnik Cherepoveckogo gosudarstvennogo universiteta. Cherepovec: Cherepoveckij gosudarstvennyj universitet. 2011, 4-34, 59-62. ISSN: 1994-0637.
Pirogova, Ju.K. Reklamnyj tekst: Semantika i lingvistika[online]. Moskva: Izdatelskij dom Grebennikova. 2000. Dostupné z: http://linguistics-online.narod.ru/reklamnyj_tekst_semiotika_i_lingvistika.pdf
Shestakova, I.G. Adresovannost kak kategorialnyj priznak teksta nauchno-tehnicheskoj reklamy (na materiale anglijskogo i russkogo jazykov). Filologia i chelovek. Barnaul: Altajskij gosudarstvennyj universitet. 2008, 3, 18-30. ISSN: 1992-7940.
Seznam doporučené literatury
Berdyshev, S.N. Reklamnyi tekst. Metodika sostavleniia i oformleniia. Moskva: Dashkov i Ko, 2008. ISBN 978-5-394-00061-4.
Bernadskaya, Ju. C. Tekst v reklame. Moskva: Juniti-Dana, 2015. ISBN 978-5-238-01382-4.
Drozdov, R.K. O bedzhevom tekste v jazyke sredstv massovoj informacii i reklamy. Vestnik Cherepoveckogo gosudarstvennogo universiteta. Cherepovec: Cherepoveckij gosudarstvennyj universitet. 2011, 4-34, 59-62. ISSN: 1994-0637.
Pirogova, Ju.K. Reklamnyj tekst: Semantika i lingvistika[online]. Moskva: Izdatelskij dom Grebennikova. 2000. Dostupné z: http://linguistics-online.narod.ru/reklamnyj_tekst_semiotika_i_lingvistika.pdf
Shestakova, I.G. Adresovannost kak kategorialnyj priznak teksta nauchno-tehnicheskoj reklamy (na materiale anglijskogo i russkogo jazykov). Filologia i chelovek. Barnaul: Altajskij gosudarstvennyj universitet. 2008, 3, 18-30. ISSN: 1992-7940.