Tématem diplomové práce je municipální marketing. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části je definován pojem marketing a dále jsou blíže rozebrány pojmy teritoriální marketing a municipální marketing. Praktická část je zaměřena na municipální marketing malých městských obvodů velkého města, zvláště pak na používané nástroje komunikačního mixu. Cílem bylo zjistit, jaká je běžná praxe v městských obvodech, které je sice součástí velkého a bohatého města, avšak o marketingu si rozhodují samy. Na úvod praktické části je pro porovnání zjednodušeně představen celkový marketing města. Následuje popis marketingu jednotlivých městských obvodů a porovnání jejich praxe.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is municipal marketing. The thesis is divided into two parts. In the first, theoretical part, the concept of marketing is defined and then the concepts of territorial marketing and municipal marketing are discussed in more detail. The practical part is focused on the municipal marketing of small municipal districts of a large city, especially on the tools used in the communication mix. The aim was to find out what is the common practice in municipal districts, which are part of a large and rich city, but they decide on marketing themselves. At the beginning of the practical part, the overall marketing of the city is presented in a simplified way for comparison. The following is a description of the marketing of municipal districts and a comparison of their practice.
marketing, marketing mix, territorial marketing, actors in the municipal marketing, municipal district
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je municipální marketing. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části je definován pojem marketing a dále jsou blíže rozebrány pojmy teritoriální marketing a municipální marketing. Praktická část je zaměřena na municipální marketing malých městských obvodů velkého města, zvláště pak na používané nástroje komunikačního mixu. Cílem bylo zjistit, jaká je běžná praxe v městských obvodech, které je sice součástí velkého a bohatého města, avšak o marketingu si rozhodují samy. Na úvod praktické části je pro porovnání zjednodušeně představen celkový marketing města. Následuje popis marketingu jednotlivých městských obvodů a porovnání jejich praxe.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is municipal marketing. The thesis is divided into two parts. In the first, theoretical part, the concept of marketing is defined and then the concepts of territorial marketing and municipal marketing are discussed in more detail. The practical part is focused on the municipal marketing of small municipal districts of a large city, especially on the tools used in the communication mix. The aim was to find out what is the common practice in municipal districts, which are part of a large and rich city, but they decide on marketing themselves. At the beginning of the practical part, the overall marketing of the city is presented in a simplified way for comparison. The following is a description of the marketing of municipal districts and a comparison of their practice.