Cílem práce "Stravování dětí v mateřské škole" je zaznamenat a zhodnotit způsob stravování dětí předškolního věku. Obsahem teoretické části je vymezení pojmů předškolní dítě a jeho vývoj v určitých oblastech.
Mimo jiné zahrnuje také stravování a jeho význam, zdravý životní styl a zdravou výživu. V této části práce došlo k provedení rešerše z odborných zdrojů.
V praktické části bakalářské práce byl uskutečněn výzkum shromažďující odpovědi na otázky stravování předškolních dětí prostřednictvím online dotazníku. Výsledky dotazníku byly následně zpracovány do grafů, ze kterých bylo patrné, že úroveň stravování v domácím prostředí není na špatné úrovni. Praktická část byla též doplněna o zásobník činností, které lze s dětmi realizovat.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis ''Nutrition of Pre-School children'' is to record and evaluate the diet of preschool children. The content of the theoretical part is the definition of the concepts of the preschool child and its development in certain areas.
Among other things, it also covers diet and its importance, healthy lifestyle and healthy nutrition. In this part of the thesis, a search of professional sources has been done.
In the practical part of the bachelor's thesis, research was conducted to collect responses on preschool children's diet through an online questionnaire. The results of the questionnaire were then compiled into graphs, which showed that the level of nutrition in the home environment is not at a bad level. The practical part was also supplemented with a stack of activities that can be implemented with the children.
Nutrition, boarding, preschool children, kindergarten, problems of civilization, health education.
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce "Stravování dětí v mateřské škole" je zaznamenat a zhodnotit způsob stravování dětí předškolního věku. Obsahem teoretické části je vymezení pojmů předškolní dítě a jeho vývoj v určitých oblastech.
Mimo jiné zahrnuje také stravování a jeho význam, zdravý životní styl a zdravou výživu. V této části práce došlo k provedení rešerše z odborných zdrojů.
V praktické části bakalářské práce byl uskutečněn výzkum shromažďující odpovědi na otázky stravování předškolních dětí prostřednictvím online dotazníku. Výsledky dotazníku byly následně zpracovány do grafů, ze kterých bylo patrné, že úroveň stravování v domácím prostředí není na špatné úrovni. Praktická část byla též doplněna o zásobník činností, které lze s dětmi realizovat.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis ''Nutrition of Pre-School children'' is to record and evaluate the diet of preschool children. The content of the theoretical part is the definition of the concepts of the preschool child and its development in certain areas.
Among other things, it also covers diet and its importance, healthy lifestyle and healthy nutrition. In this part of the thesis, a search of professional sources has been done.
In the practical part of the bachelor's thesis, research was conducted to collect responses on preschool children's diet through an online questionnaire. The results of the questionnaire were then compiled into graphs, which showed that the level of nutrition in the home environment is not at a bad level. The practical part was also supplemented with a stack of activities that can be implemented with the children.
Nutrition, boarding, preschool children, kindergarten, problems of civilization, health education.
Zásady pro vypracování
6/2020 - Zadání bakalářské práce
7/2020 - Analýza odborné literatury a dalších zdrojů
8/2020 - Vypracování dotazníků, příprava her a podkladů k teoretické části
9-10/2020 - Realizace aktivit s dětmi na téma stravování
11-12/2020 - Vyhodnocení a zpracování získaného materiálu
1-2/2021 - Doplnění teoretické části, zaznamenání výsledků z praktické části
3-4/2021 - Dokončení bakalářské práce
5/2021 - Kompletace bakalářské práce, korekce textu
6/2021 - Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
6/2020 - Zadání bakalářské práce
7/2020 - Analýza odborné literatury a dalších zdrojů
8/2020 - Vypracování dotazníků, příprava her a podkladů k teoretické části
9-10/2020 - Realizace aktivit s dětmi na téma stravování
11-12/2020 - Vyhodnocení a zpracování získaného materiálu
1-2/2021 - Doplnění teoretické části, zaznamenání výsledků z praktické části
3-4/2021 - Dokončení bakalářské práce
5/2021 - Kompletace bakalářské práce, korekce textu
6/2021 - Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
DEISSLER, Hans Herbert. Každodenní problémy v mateřské škole: Pomoc pro učit.a rodiče. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-717-8010-3.
GREGORA, Martin a Dana ZÁKOSTELECKÁ. Jídelníček kojenců a malých dětí. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802-4747-736.
HANREICH, Ingeborg. Jídlo a pití malých dětí. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0100-6.
CHALOUPKA, Vít. Jak (ne)nakrmit otesánka: praktický rádce pro boj s dětskou obezitou. V Praze: XYZ, 2007. ISBN 978-808-7021-224.
PRŮCHA, Jan a KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204954.
SVOBODOVÁ, Eva, Miroslava HOVJACKÁ, Markéta KUBECOVÁ a Michaela KUKAČKOVÁ. Rozvíjíme city, vůli, sebepojetí a komunikaci dětí: dítě a jeho psychika - sebepojetí, city, vůle : dítě a ten druhý. Praha: Raabe, 2015. ISBN 978-807-4961-892.
Seznam doporučené literatury
DEISSLER, Hans Herbert. Každodenní problémy v mateřské škole: Pomoc pro učit.a rodiče. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-717-8010-3.
GREGORA, Martin a Dana ZÁKOSTELECKÁ. Jídelníček kojenců a malých dětí. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802-4747-736.
HANREICH, Ingeborg. Jídlo a pití malých dětí. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0100-6.
CHALOUPKA, Vít. Jak (ne)nakrmit otesánka: praktický rádce pro boj s dětskou obezitou. V Praze: XYZ, 2007. ISBN 978-808-7021-224.
PRŮCHA, Jan a KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204954.
SVOBODOVÁ, Eva, Miroslava HOVJACKÁ, Markéta KUBECOVÁ a Michaela KUKAČKOVÁ. Rozvíjíme city, vůli, sebepojetí a komunikaci dětí: dítě a jeho psychika - sebepojetí, city, vůle : dítě a ten druhý. Praha: Raabe, 2015. ISBN 978-807-4961-892.