Bakalářská práce je zaměřena na monitorování komunikace fotbalového trenéra při fotbalových utkání v kategoriích přípravek U6-U8. Cílem je analýza způsobů komunikace trenérů při koučování vybraných utkání na základě přímého evidovaného pozorování. Práce obsahuje teoretickou část, kde je charakterizována věková kategorie U6-U8 a její vývojové zákonitosti, představení fotbalu jako sportu a ideální model koučování. V praktické části jsou obsažená nasbíraná data o způsobu koučování z jednotlivých utkání v dané věkové kategorii. Tato data jsou následně zanalyzována a kategorizována. Na základě interpretace získaných informací jsou formulována doporučení pro trenérskou praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on monitoring the communication of a football coach during football matches in the categories U6-U8. The aim is to analyze the ways in which coaches communicate during coaching of selected matches on the basis of direct recorded observations. The thesis contains a theoretical part, which characterizes the age category U6-U8 and its developmental regularity, the introduction of football as a sport and an ideal model of coaching. The practical part contains collected data on the method of coaching from individual matches in a these age categories. These data are then analyzed and categorized. Based on the interpretation of the obtained information, recommendations for coaching practice are formulated.
Klíčová slova
Fotbal, trenér, koučování utkání, kategorie U6-U8
Klíčová slova v angličtině
Football, coach, coaching matches, category U6-U8
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na monitorování komunikace fotbalového trenéra při fotbalových utkání v kategoriích přípravek U6-U8. Cílem je analýza způsobů komunikace trenérů při koučování vybraných utkání na základě přímého evidovaného pozorování. Práce obsahuje teoretickou část, kde je charakterizována věková kategorie U6-U8 a její vývojové zákonitosti, představení fotbalu jako sportu a ideální model koučování. V praktické části jsou obsažená nasbíraná data o způsobu koučování z jednotlivých utkání v dané věkové kategorii. Tato data jsou následně zanalyzována a kategorizována. Na základě interpretace získaných informací jsou formulována doporučení pro trenérskou praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on monitoring the communication of a football coach during football matches in the categories U6-U8. The aim is to analyze the ways in which coaches communicate during coaching of selected matches on the basis of direct recorded observations. The thesis contains a theoretical part, which characterizes the age category U6-U8 and its developmental regularity, the introduction of football as a sport and an ideal model of coaching. The practical part contains collected data on the method of coaching from individual matches in a these age categories. These data are then analyzed and categorized. Based on the interpretation of the obtained information, recommendations for coaching practice are formulated.
Klíčová slova
Fotbal, trenér, koučování utkání, kategorie U6-U8
Klíčová slova v angličtině
Football, coach, coaching matches, category U6-U8
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce: červen 2020
Analýza literatury a dalších zdrojů, konzultace s trenéry, příprava sledování, výběr respondentů: červenec - srpen 2020
Vlastní sledování utkání: září - listopad 2020
Zpracování a analýza získaných dat a jejich interpretace: prosinec 2020 - únor 2021
Dokončení a odevzdání bakalářské práce: březen - duben 2021
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce: červen 2020
Analýza literatury a dalších zdrojů, konzultace s trenéry, příprava sledování, výběr respondentů: červenec - srpen 2020
Vlastní sledování utkání: září - listopad 2020
Zpracování a analýza získaných dat a jejich interpretace: prosinec 2020 - únor 2021
Dokončení a odevzdání bakalářské práce: březen - duben 2021
Seznam doporučené literatury
PLACHÝ, Antonín a Luděk PROCHÁZKA. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let): učební texty pro C licence FAČR, Grassroots UEFA C licenci. Doplněné a aktualizované vydání. Praha: Mladá fronta, 2019. Edice Českého olympijského výboru. ISBN 978-80-204-5511-6.
BLAŽEJ, Adam. Motivace dětí a mládeže ve sportu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9355-3.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Přeložil Eva VYSKOČILOVÁ. Praha: Portál, 2014. Klasici. ISBN 978-80-262-0691-0
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
PLACHÝ, Antonín a Luděk PROCHÁZKA. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let): učební texty pro C licence FAČR, Grassroots UEFA C licenci. Doplněné a aktualizované vydání. Praha: Mladá fronta, 2019. Edice Českého olympijského výboru. ISBN 978-80-204-5511-6.
BLAŽEJ, Adam. Motivace dětí a mládeže ve sportu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9355-3.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Přeložil Eva VYSKOČILOVÁ. Praha: Portál, 2014. Klasici. ISBN 978-80-262-0691-0
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.