Má bakalářská práce se zabývá projektovým vyučování na téma Velikonoce, protože si myslím, že se v mateřských školách české svátky slaví spíše výtvarně, hudebně či dramaticky. Já bych do oslav našich svátků chtěla zapojit hlavně tělesnou výchovu, a proto jsem vytvořila zásobník aktivit, které se budou zabývat všemi výchovami s důrazem na výchovu tělesnou. Pohyb je základním projevem člověka, a proto se má bakalářská práce zabývá rozvojem hrubé i jemné motoriky u předškolních dětí. Tato práce se zabývá přípravou různě zaměřených aktivit pro třídenní projektové vyučování na téma Velikonoce. Dále je práce obohacena o soubor pohybových aktivit, které je možno využít v rámci oslav jiných českých svátků (Vánoce, Dušičky). Teoretická východiska jsou rozdělena do kapitol, přičemž první kapitola všeobecně pojednává o projektech a informuje o projektech týkajících se dětí předškolního věku. Další kapitola se zaměřuje na motorický vývoj předškolních dětí. Třetí kapitola je věnována českým svátkům a možnostem jejich využití v prostředí mateřské školy. Pro děti bude vytvořen soubor aktivit pohybových, hudebních a výtvarných na téma Velikonoce.
Annotation in English
My bachelor's thesis deals with project teaching on the topic of Easter, because I think that Czech holidays are celebrated in kindergartens more artistly, musically or dramatically. I would like to involve physical education in the celebrations of our holidays, which is why I have created a magazine of activities that will deal with all educations with an emphasis on physical education. Movement is a basic manifestation of man, which is why my bachelor's thesis deals with the development of coarse and fine motor skills in preschool children. This thesis deals with the preparation of various activities for three-day project teaching on the topic of Easter. Furthermore, the work is enriched with a set of physical activities that can be used as part of celebrations of other Czech holidays (Christmas, Souls). Theoretical starting points are divided into chapters, with the first chapter generally discussing projects and informing about projects concerning preschool children.
Rough motor skills, mic motor skills, Czech holidays, Easter, Christmas, Halloween, motor development, project teaching, project, development.
Length of the covering note
LXX
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce se zabývá projektovým vyučování na téma Velikonoce, protože si myslím, že se v mateřských školách české svátky slaví spíše výtvarně, hudebně či dramaticky. Já bych do oslav našich svátků chtěla zapojit hlavně tělesnou výchovu, a proto jsem vytvořila zásobník aktivit, které se budou zabývat všemi výchovami s důrazem na výchovu tělesnou. Pohyb je základním projevem člověka, a proto se má bakalářská práce zabývá rozvojem hrubé i jemné motoriky u předškolních dětí. Tato práce se zabývá přípravou různě zaměřených aktivit pro třídenní projektové vyučování na téma Velikonoce. Dále je práce obohacena o soubor pohybových aktivit, které je možno využít v rámci oslav jiných českých svátků (Vánoce, Dušičky). Teoretická východiska jsou rozdělena do kapitol, přičemž první kapitola všeobecně pojednává o projektech a informuje o projektech týkajících se dětí předškolního věku. Další kapitola se zaměřuje na motorický vývoj předškolních dětí. Třetí kapitola je věnována českým svátkům a možnostem jejich využití v prostředí mateřské školy. Pro děti bude vytvořen soubor aktivit pohybových, hudebních a výtvarných na téma Velikonoce.
Annotation in English
My bachelor's thesis deals with project teaching on the topic of Easter, because I think that Czech holidays are celebrated in kindergartens more artistly, musically or dramatically. I would like to involve physical education in the celebrations of our holidays, which is why I have created a magazine of activities that will deal with all educations with an emphasis on physical education. Movement is a basic manifestation of man, which is why my bachelor's thesis deals with the development of coarse and fine motor skills in preschool children. This thesis deals with the preparation of various activities for three-day project teaching on the topic of Easter. Furthermore, the work is enriched with a set of physical activities that can be used as part of celebrations of other Czech holidays (Christmas, Souls). Theoretical starting points are divided into chapters, with the first chapter generally discussing projects and informing about projects concerning preschool children.
Rough motor skills, mic motor skills, Czech holidays, Easter, Christmas, Halloween, motor development, project teaching, project, development.
Research Plan
6/2020 Zadání bakalářské práce,
7/2020 Analýza odborné literatury,
8/2020 Výběr vhodných aktivit pro Halloweenské odpoledne pro děti předškolního věku,
9/2020 Propagace akce, příprava projektu,
10/2020 Realizace akce,
11/2020-4/2021 Vyhodnocení akce, sepsání textové části BP,
5/2021 Korekce textu, kompletace BP,
6/2021 Odevzdání BP
Research Plan
6/2020 Zadání bakalářské práce,
7/2020 Analýza odborné literatury,
8/2020 Výběr vhodných aktivit pro Halloweenské odpoledne pro děti předškolního věku,
9/2020 Propagace akce, příprava projektu,
10/2020 Realizace akce,
11/2020-4/2021 Vyhodnocení akce, sepsání textové části BP,
5/2021 Korekce textu, kompletace BP,
6/2021 Odevzdání BP
Recommended resources
1. DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole. Praha: Karolinum, 2009, 158 s. ISBN 978-80-246-1620-9.
2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: TAVA Graphical, 2006, 160 s. ISBN 80-210-4142-0.
3. NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 7. Praha: Portál, 2014, 325 s. ISBN 978-80-262-0628-6.
4. ČERVINKA, Jiří. Výpravy do přírody: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 165 s. Nápady - hry - tvořivost. ISBN 80-717-8623-3.
Recommended resources
1. DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole. Praha: Karolinum, 2009, 158 s. ISBN 978-80-246-1620-9.
2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: TAVA Graphical, 2006, 160 s. ISBN 80-210-4142-0.
3. NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 7. Praha: Portál, 2014, 325 s. ISBN 978-80-262-0628-6.
4. ČERVINKA, Jiří. Výpravy do přírody: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 165 s. Nápady - hry - tvořivost. ISBN 80-717-8623-3.