Bakalářská práce se zabývá rozvojem kreativity a spolupráce u dětí v mladším školním věku prostřednictvím tanečně-pohybové výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou převážně použité podklady z odborné literatury vztahující se k problematice daného tématu, což je charakteristika pohybu, tanečně-pohybová výchova ve školách, charakteristika dětí v mladším školním věku, kreativita a spolupráce. Druhá část je zaměřená prakticky a obsahuje ukázky tanečně-pohybových průpravných cvičení a sestav pro jednotlivce, dvojice, skupiny a s náčiním. K praktické části byly vytvořeny webové stránky s doménou https://rozvojkreativitytancem.webnode.cz, které obsahují videoukázky jednotlivých aktivit.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the development of creativity and cooperation of children at younger school age through dance-movement education. The work is divided into two parts. The first part mainly uses materials from the literature related to the issue of the topic, which is the characteristics of movement, dance-movement education in schools, the characteristics of children in younger school age, creativity and cooperation. The second part is focused on practice and contains examples of dance-movement preparatory exercises and sets for individuals, pairs, groups and sets with equipment. For the practical part, a website with the domain https://rozvojkreativitytancem.webnode.cz was created, which contains video demonstrations of individual activities.
Klíčová slova
Mladší školní věk, kreativita, spolupráce, tanečně-pohybová výchova
Klíčová slova v angličtině
Younger school age, creativity, cooperation, dance-movement education
Rozsah průvodní práce
89 s. (112 091 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozvojem kreativity a spolupráce u dětí v mladším školním věku prostřednictvím tanečně-pohybové výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou převážně použité podklady z odborné literatury vztahující se k problematice daného tématu, což je charakteristika pohybu, tanečně-pohybová výchova ve školách, charakteristika dětí v mladším školním věku, kreativita a spolupráce. Druhá část je zaměřená prakticky a obsahuje ukázky tanečně-pohybových průpravných cvičení a sestav pro jednotlivce, dvojice, skupiny a s náčiním. K praktické části byly vytvořeny webové stránky s doménou https://rozvojkreativitytancem.webnode.cz, které obsahují videoukázky jednotlivých aktivit.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the development of creativity and cooperation of children at younger school age through dance-movement education. The work is divided into two parts. The first part mainly uses materials from the literature related to the issue of the topic, which is the characteristics of movement, dance-movement education in schools, the characteristics of children in younger school age, creativity and cooperation. The second part is focused on practice and contains examples of dance-movement preparatory exercises and sets for individuals, pairs, groups and sets with equipment. For the practical part, a website with the domain https://rozvojkreativitytancem.webnode.cz was created, which contains video demonstrations of individual activities.
Klíčová slova
Mladší školní věk, kreativita, spolupráce, tanečně-pohybová výchova
Klíčová slova v angličtině
Younger school age, creativity, cooperation, dance-movement education
Zásady pro vypracování
6/2020 Zadání BP,
7/2020 Cíle a úkoly práce, analýza odborné literatury, výběr vhodných aktivit,
8/2020-11/2020 Tvorba zásobníku aktivit,
12/2020-3/2021 Tvorba webového rozhraní,
4/2021-5/2021 Kompletace BP, korekce textu,
6/2021 Spuštění webových stránek, odevzdání BP
Zásady pro vypracování
6/2020 Zadání BP,
7/2020 Cíle a úkoly práce, analýza odborné literatury, výběr vhodných aktivit,
8/2020-11/2020 Tvorba zásobníku aktivit,
12/2020-3/2021 Tvorba webového rozhraní,
4/2021-5/2021 Kompletace BP, korekce textu,
6/2021 Spuštění webových stránek, odevzdání BP
Seznam doporučené literatury
BLAŽÍČKOVÁ, Eva. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Konzervatoř Duncan centre, 2005. ISBN 80-7290-166-4.
FRÖMEL, Karel, Jiří NOVOSAD a Zbyněk SVOZIL. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. ISBN 80-7067-945-X.
JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2004. ISBN 807068-181-0.
LÖSSL, Jiří. Rytmická, pohybová a taneční výchova mladšího žactva: Deset lekcí pro začínající pedagogy. Praha: NIPOS, 2012. ISBN 978-80-7068-266-1.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-928-6.
ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno: Motiv Press, 2017. ISBN 978-80-87981-23-8.
Seznam doporučené literatury
BLAŽÍČKOVÁ, Eva. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Konzervatoř Duncan centre, 2005. ISBN 80-7290-166-4.
FRÖMEL, Karel, Jiří NOVOSAD a Zbyněk SVOZIL. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. ISBN 80-7067-945-X.
JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2004. ISBN 807068-181-0.