Tato diplomová práce se zabývá porovnáním systémů vysokoškolského vzdělávání V Ruské federaci a České republice a analýzou vnímání vysokoškolského vzdělání na pracovním trhu ve 21. století. Začátek práce je věnován fenoménu globalizace a jeho vlivům na proměny ve vzdělávání, především Boloňskému procesu. Jádro práce představuje popis a srovnání systémů vysokoškolského vzdělávání v Ruské federaci a České republice a analýzu obchodních personálních inzerátů zveřejněných na specializovaných webových stránkách, která umožní odpovědět na stanovené výzkumné otázky týkající se vnímání vysokoškolského vzdělání na pracovních trzích analyzovaných zemí.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is the comparison of higher education systems in the Russian Federation and the Czech Republic and an analysis of the perception of higher education in the labor market in the 21st century. The beginning of the thesis is devoted to the phenomenon of globalisation and its effects on changes in education, especially the Bologna Process. The core of the thesis focuses on the description and comparison of higher education systems in the Russian Federation and the Czech Republic and on the analysis of personal advertisements found on specialised websites. Analysis will provide answers to established research questions concerning the perception of higher education in the labor markets of the analysed countries.
Klíčová slova
vysokoškolské vzdělání, vysoká škola, vzdělávání, pracovní trh, požadavky zaměstnavatelů, globalizace.
Klíčová slova v angličtině
higher education, high school, education process, labor market, requirements of employers, globalisation.
Rozsah průvodní práce
77 s. (117 003 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním systémů vysokoškolského vzdělávání V Ruské federaci a České republice a analýzou vnímání vysokoškolského vzdělání na pracovním trhu ve 21. století. Začátek práce je věnován fenoménu globalizace a jeho vlivům na proměny ve vzdělávání, především Boloňskému procesu. Jádro práce představuje popis a srovnání systémů vysokoškolského vzdělávání v Ruské federaci a České republice a analýzu obchodních personálních inzerátů zveřejněných na specializovaných webových stránkách, která umožní odpovědět na stanovené výzkumné otázky týkající se vnímání vysokoškolského vzdělání na pracovních trzích analyzovaných zemí.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is the comparison of higher education systems in the Russian Federation and the Czech Republic and an analysis of the perception of higher education in the labor market in the 21st century. The beginning of the thesis is devoted to the phenomenon of globalisation and its effects on changes in education, especially the Bologna Process. The core of the thesis focuses on the description and comparison of higher education systems in the Russian Federation and the Czech Republic and on the analysis of personal advertisements found on specialised websites. Analysis will provide answers to established research questions concerning the perception of higher education in the labor markets of the analysed countries.
Klíčová slova
vysokoškolské vzdělání, vysoká škola, vzdělávání, pracovní trh, požadavky zaměstnavatelů, globalizace.
Klíčová slova v angličtině
higher education, high school, education process, labor market, requirements of employers, globalisation.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je srovnat vysokoškolské vzdělávací systémy v České republice a Ruské federaci, především udělování a používání titulů a následně srovnat
situaci na českém a ruském pracovním trhu z hlediska potřeby a přímého vyžadování vysokoškolského vzdělání.
Metody práce:
Po stanovení hypotéz bude diplomová práce vyžívat v teoretické části studium, analýzu a komparaci vícejazyčné literatury,
v praktické části rešerši aktuální personální inzerce na srovnatelném území a pro srovnatelné obory.
Zásady:
Kvalifikační práce bude pravidelně konzultována s vedoucí práce.
Kvalifikační práce bude vypracována v souladu s platnou vyhláškou děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a
navazujících magisterských studijních programe.
Student(ka) se zavazuje při práci dodržovat citační standardy, vhodnou interpretaci normy vždy konzultuje s vedoucí.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je srovnat vysokoškolské vzdělávací systémy v České republice a Ruské federaci, především udělování a používání titulů a následně srovnat
situaci na českém a ruském pracovním trhu z hlediska potřeby a přímého vyžadování vysokoškolského vzdělání.
Metody práce:
Po stanovení hypotéz bude diplomová práce vyžívat v teoretické části studium, analýzu a komparaci vícejazyčné literatury,
v praktické části rešerši aktuální personální inzerce na srovnatelném území a pro srovnatelné obory.
Zásady:
Kvalifikační práce bude pravidelně konzultována s vedoucí práce.
Kvalifikační práce bude vypracována v souladu s platnou vyhláškou děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a
navazujících magisterských studijních programe.
Student(ka) se zavazuje při práci dodržovat citační standardy, vhodnou interpretaci normy vždy konzultuje s vedoucí.
Seznam doporučené literatury
1. Avraamova, E. Gurkov, I. a kolektiv. Požadavky zaměstnavatelů na systém odborného vzdělávání. MAKS Press, 2006. ISBN 531701607X.
2. Avdeev, N. Vysoká škola v podmínkách globalizace. MGIU, 2011. ISBN 978-5-2760-1990-1.
3. Gretchenko, A.I., Gretchenko, A.A. Boloňský proces: integrace Ruska do evropského a světového vzdělávacího prostoru. Moskva, 2009. ISBN 978-5-390-00364-0.
4. Zákon 111/1998 Sb. Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) v platném znění.
Seznam doporučené literatury
1. Avraamova, E. Gurkov, I. a kolektiv. Požadavky zaměstnavatelů na systém odborného vzdělávání. MAKS Press, 2006. ISBN 531701607X.
2. Avdeev, N. Vysoká škola v podmínkách globalizace. MGIU, 2011. ISBN 978-5-2760-1990-1.
3. Gretchenko, A.I., Gretchenko, A.A. Boloňský proces: integrace Ruska do evropského a světového vzdělávacího prostoru. Moskva, 2009. ISBN 978-5-390-00364-0.
4. Zákon 111/1998 Sb. Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) v platném znění.