Tématem této bakalářské práce byl výukový program na téma kopytníci. Byl vypracován pro Zoologickou a botanickou zahradu města Plzně, kde může být zařazen mezi ostatní výukové programy. Zaměřen byl především pro žáky 6. a 7. ročníku druhého stupně základních škol. Práce vznikla s cílem prohloubit znalosti žáků v daném tématu pomocí odlišného způsobu výuky. V teoretické části je vypracována rešerše několika učebnic přírodopisu. Další kapitola se věnuje významu zoologických zahrad. Pokračuje popis historie zoo Plzeň, kde je pozornost zaměřena především na chov kopytníků, součástí je také seznam chovaných kopytníků v roce 2020. Následuje kapitola metodika a podrobně zpracovaný výukový program, ve kterém lze najít text pro průvodce. Na závěr práce nechybí diskuze, která obsahuje zhodnocení uskutečněného programu a konečný závěr. Práce zahrnuje také přílohy, její součástí jsou materiály, které slouží k realizaci výukového programu.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis was an educational program about ungulates. It was created for the Zoological and Botanical Gardens of the City of Pilsen where it may be included with other educational programs. It was aimed primarily at pupils in the 6th and 7th grades (of the second level) of primary schools. The work was created with the aim of deepening students' knowledge of the given topic through a different way of teaching. The theoretical part presents a research of several biology textbooks. Next chapter deals with the importance of Zoological Gardens. Following is the description of the history of the Pilsener Zoo, focusing mainly on the breeding of ungulates, including the list of ungulates bred in 2020. The following chapter is about methodology, providing a detailed educational program containing both the text for the guide, and the schedule. At the end of the work there is a discussion evaluating the implemented program, and also the final conclusion. The work contains attachments, including materials that are used to implement the educational program.
Klíčová slova
Výukový program, kopytníci, zoo Plzeň
Klíčová slova v angličtině
Educational program, Ungulates, Zoo Pilsen
Rozsah průvodní práce
55 s. + 34 s. (99 546 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce byl výukový program na téma kopytníci. Byl vypracován pro Zoologickou a botanickou zahradu města Plzně, kde může být zařazen mezi ostatní výukové programy. Zaměřen byl především pro žáky 6. a 7. ročníku druhého stupně základních škol. Práce vznikla s cílem prohloubit znalosti žáků v daném tématu pomocí odlišného způsobu výuky. V teoretické části je vypracována rešerše několika učebnic přírodopisu. Další kapitola se věnuje významu zoologických zahrad. Pokračuje popis historie zoo Plzeň, kde je pozornost zaměřena především na chov kopytníků, součástí je také seznam chovaných kopytníků v roce 2020. Následuje kapitola metodika a podrobně zpracovaný výukový program, ve kterém lze najít text pro průvodce. Na závěr práce nechybí diskuze, která obsahuje zhodnocení uskutečněného programu a konečný závěr. Práce zahrnuje také přílohy, její součástí jsou materiály, které slouží k realizaci výukového programu.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis was an educational program about ungulates. It was created for the Zoological and Botanical Gardens of the City of Pilsen where it may be included with other educational programs. It was aimed primarily at pupils in the 6th and 7th grades (of the second level) of primary schools. The work was created with the aim of deepening students' knowledge of the given topic through a different way of teaching. The theoretical part presents a research of several biology textbooks. Next chapter deals with the importance of Zoological Gardens. Following is the description of the history of the Pilsener Zoo, focusing mainly on the breeding of ungulates, including the list of ungulates bred in 2020. The following chapter is about methodology, providing a detailed educational program containing both the text for the guide, and the schedule. At the end of the work there is a discussion evaluating the implemented program, and also the final conclusion. The work contains attachments, including materials that are used to implement the educational program.
Klíčová slova
Výukový program, kopytníci, zoo Plzeň
Klíčová slova v angličtině
Educational program, Ungulates, Zoo Pilsen
Zásady pro vypracování
Zpracovat rešerši učebnic na téma kopytníci.
Vybrat vhodná témata pro tvorbu výukového programu.
Návrhnout výukový program ve spolupráci se ZOO Plzeň.
Ověřit program se žáky.
Zásady pro vypracování
Zpracovat rešerši učebnic na téma kopytníci.
Vybrat vhodná témata pro tvorbu výukového programu.
Návrhnout výukový program ve spolupráci se ZOO Plzeň.
Ověřit program se žáky.
Seznam doporučené literatury
Anděra, M. (1999): Savci. (2), Šelmy, luskouni, hrabáči, hlodavci. 1. vyd. Praha: Albatros. 147 s. Svět zvířat; sv. 2.
Anděra, M. a Gaisler J.. Savci České republiky: popis, rozšíření, ekologie, ochrana. Vyd. 1. Praha: Academia, 2012. 285 s.
Dobroruka, L J. Savci. 1. české vyd. Praha: Aventinum, 2004. 191 s. Průvodce přírodou.
Petty, G. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. 562 s.
Seznam doporučené literatury
Anděra, M. (1999): Savci. (2), Šelmy, luskouni, hrabáči, hlodavci. 1. vyd. Praha: Albatros. 147 s. Svět zvířat; sv. 2.
Anděra, M. a Gaisler J.. Savci České republiky: popis, rozšíření, ekologie, ochrana. Vyd. 1. Praha: Academia, 2012. 285 s.
Dobroruka, L J. Savci. 1. české vyd. Praha: Aventinum, 2004. 191 s. Průvodce přírodou.
Petty, G. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. 562 s.