Bakalářská práce se zabývá aktivitami dramatické, výtvarné a literární výchovy. Zaměřuje se na práci s jednou lidovou pohádkou v heterogenní třídě mateřské školy venkovského typu. Dále charakterizuje děti předškolního věku z pohledu vývojové psychologie. V empirické části je zpracován projekt, který probíhal v průběhu jednoho týdne s pohádkou "O Budulínkovi". Zkoumá vliv věku dětí na dramatické aktivity a hry s použitím různých metod. Cílem projektu je seznámit děti s dějem, hlavní zápletkou a poučením v pohádce.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis looks into dramatic, art and literary education. The main focus is working with the one folk fairy tale in heterogeneous class of rural nursery school. It also characterize children of preschool age in terms of developmental psychology. The empiric part is focusing on the project work. This project has been put into practise for a week with fairy tale story "About Budulínek". It discovers what sort of influence has the children´s age on different dramatic activities and games with used different methods. The aim of this project is to get children to understand the story, the main plot and learning a lesson from it.
preschool age, drama in education, folk fairy tale, art education, the game, rural nursery school, preschool education, heterogeneous at age, thematic block
Rozsah průvodní práce
42 s. + xiv
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá aktivitami dramatické, výtvarné a literární výchovy. Zaměřuje se na práci s jednou lidovou pohádkou v heterogenní třídě mateřské školy venkovského typu. Dále charakterizuje děti předškolního věku z pohledu vývojové psychologie. V empirické části je zpracován projekt, který probíhal v průběhu jednoho týdne s pohádkou "O Budulínkovi". Zkoumá vliv věku dětí na dramatické aktivity a hry s použitím různých metod. Cílem projektu je seznámit děti s dějem, hlavní zápletkou a poučením v pohádce.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis looks into dramatic, art and literary education. The main focus is working with the one folk fairy tale in heterogeneous class of rural nursery school. It also characterize children of preschool age in terms of developmental psychology. The empiric part is focusing on the project work. This project has been put into practise for a week with fairy tale story "About Budulínek". It discovers what sort of influence has the children´s age on different dramatic activities and games with used different methods. The aim of this project is to get children to understand the story, the main plot and learning a lesson from it.
preschool age, drama in education, folk fairy tale, art education, the game, rural nursery school, preschool education, heterogeneous at age, thematic block
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
AMIROVÁ, A., FIEDLEROVÁ, M. a A. REJCHRTOVÁ. Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-430-5.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
KALÁBOVÁ, Naděžda. Pohádkové hry: hrajeme si celý rok : jak si hrát, učit se a tvořit s pohádkou, jak motivovat děti pomocí příběhu, jak pohádky rozvíjejí fantazii. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0498-6.
MACHOLDOVÁ, Taťjana a Jan NEJEDLÝ. Pohádkové tvoření. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-987-3.
BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Výtvarná dramatika v pedagogické praxi: netradiční činnosti pro předškolní a školní věk. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0906-5.
Seznam doporučené literatury
AMIROVÁ, A., FIEDLEROVÁ, M. a A. REJCHRTOVÁ. Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-430-5.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
KALÁBOVÁ, Naděžda. Pohádkové hry: hrajeme si celý rok : jak si hrát, učit se a tvořit s pohádkou, jak motivovat děti pomocí příběhu, jak pohádky rozvíjejí fantazii. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0498-6.
MACHOLDOVÁ, Taťjana a Jan NEJEDLÝ. Pohádkové tvoření. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-987-3.
BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Výtvarná dramatika v pedagogické praxi: netradiční činnosti pro předškolní a školní věk. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0906-5.