Hlavním cílem bakalářské práce je vyhodnocení podpory a vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v prostředí mateřských škol na základě polostrukturovaných rozhovorů s vybranými pedagogy. Cílem bylo zjistit, jaké jsou názory, postoje evnet. problémy pedagogů v oblasti podpory a vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Dílčím cílem je vyhodnocení jazykových dovedností a sociálních kompetencí vybraných jedinců s odlišným mateřským jazykem v prostředí konkrétní mateřské školy v Praze ve formě kazuistik.
Anotace v angličtině
The main objective of this Bachelor thesis is to evaluate the support and education of children with a different mother tongue in a kindergarten setting based on semi-structured interviews with selected teachers. The aim was to find out the opinions, attitudes and problems of teachers in the field of support and education of children with a different mother tongue in kindergarten. A partial aim of this thesis is to evaluate the language skills and social competences of selected individuals with a different mother tongue in the environment of a specific kindergarten in Prague.
Klíčová slova
dítě s odlišným mateřským jazykem, podpora, vzdělávání, sociokulturní handicap, multikulturní výchova, metoda KIKUS, metoda strukturovaného učení
Klíčová slova v angličtině
child with a different mother tongue, support, education, socio-cultural handicap, multicultural education, KIKUS method, the structured learning method
Rozsah průvodní práce
58 s. (97 667 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je vyhodnocení podpory a vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v prostředí mateřských škol na základě polostrukturovaných rozhovorů s vybranými pedagogy. Cílem bylo zjistit, jaké jsou názory, postoje evnet. problémy pedagogů v oblasti podpory a vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Dílčím cílem je vyhodnocení jazykových dovedností a sociálních kompetencí vybraných jedinců s odlišným mateřským jazykem v prostředí konkrétní mateřské školy v Praze ve formě kazuistik.
Anotace v angličtině
The main objective of this Bachelor thesis is to evaluate the support and education of children with a different mother tongue in a kindergarten setting based on semi-structured interviews with selected teachers. The aim was to find out the opinions, attitudes and problems of teachers in the field of support and education of children with a different mother tongue in kindergarten. A partial aim of this thesis is to evaluate the language skills and social competences of selected individuals with a different mother tongue in the environment of a specific kindergarten in Prague.
Klíčová slova
dítě s odlišným mateřským jazykem, podpora, vzdělávání, sociokulturní handicap, multikulturní výchova, metoda KIKUS, metoda strukturovaného učení
Klíčová slova v angličtině
child with a different mother tongue, support, education, socio-cultural handicap, multicultural education, KIKUS method, the structured learning method
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3069-1.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-709-1.
LINHARTOVÁ Tereza. Dítě s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Praha: Meta, o.p.s. 2018. ISBN 978-80-88171-18-8
LECHTA Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
HÁJKOVÁ Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
GARLIN, Edgardis. Die KIKUS-Methode. Ein Leitfaden. Hueber, 2010. ISBN 978-3-19-311431-0.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3069-1.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-709-1.
LINHARTOVÁ Tereza. Dítě s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Praha: Meta, o.p.s. 2018. ISBN 978-80-88171-18-8
LECHTA Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
HÁJKOVÁ Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
GARLIN, Edgardis. Die KIKUS-Methode. Ein Leitfaden. Hueber, 2010. ISBN 978-3-19-311431-0.