Tématem práce je řízení inovačních projektů v IT odvětví a uplatnění moderních
metod vizualizace při implementaci inovačních projektů. Je popsán teoretický základ obecného projektového řízení, managementu inovací a projektů v IT a nástroje počítačové grafiky pro 3D vizualizaci inovačních produktů. Dále je popsána technologie virtuální a rozšířené reality a její možnosti uplatnění při
implementaci inovačních projektů. Praktická část práce se věnuje plánovaní
vybraného inovačního IT projektu, kterým je aplikace ve virtuální realitě se sportovní a environmentální tématikou. Závěrem je zhodnocen potenciál přínosu tohoto projektu a je vypracováno doporučení pro řízení podobných projektů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of IT project management, innovation management
and modern visualisation methods. It gives an insight into project management
methods in theory, innovation management and IT management specifics. First part of the thesis investigates computer graphics and 3D visualisation tools as well as augmented and virtual reality and the possibilities of these technologies in the terms of innovation projects implementation. Next part contains plans, analysis and evaluation of selected IT project which is a VR application oriented on racquet sports and environment. Last part shows the project potential and recommendations to implementation of similar projects in the future.
Klíčová slova
řízení inovací, IT management, inovace, vizualizace, 3D grafika, virtuální realita, plán projektu
Klíčová slova v angličtině
innovation management, IT project management, innovation, visualisation, 3D graphics, virtual reality, project planning
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je řízení inovačních projektů v IT odvětví a uplatnění moderních
metod vizualizace při implementaci inovačních projektů. Je popsán teoretický základ obecného projektového řízení, managementu inovací a projektů v IT a nástroje počítačové grafiky pro 3D vizualizaci inovačních produktů. Dále je popsána technologie virtuální a rozšířené reality a její možnosti uplatnění při
implementaci inovačních projektů. Praktická část práce se věnuje plánovaní
vybraného inovačního IT projektu, kterým je aplikace ve virtuální realitě se sportovní a environmentální tématikou. Závěrem je zhodnocen potenciál přínosu tohoto projektu a je vypracováno doporučení pro řízení podobných projektů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of IT project management, innovation management
and modern visualisation methods. It gives an insight into project management
methods in theory, innovation management and IT management specifics. First part of the thesis investigates computer graphics and 3D visualisation tools as well as augmented and virtual reality and the possibilities of these technologies in the terms of innovation projects implementation. Next part contains plans, analysis and evaluation of selected IT project which is a VR application oriented on racquet sports and environment. Last part shows the project potential and recommendations to implementation of similar projects in the future.
Klíčová slova
řízení inovací, IT management, inovace, vizualizace, 3D grafika, virtuální realita, plán projektu
Klíčová slova v angličtině
innovation management, IT project management, innovation, visualisation, 3D graphics, virtual reality, project planning
Zásady pro vypracování
Definujte cíl práce.
Popište teoretický základ managementu inovací a projektů v IT.
Popište vybrané nástroje počítačové grafiky pro vizualizaci a implementaci inovačních projektů.
Zhodnoťte dosažení cílů práce, formulujte závěry a vypracujte doporučení pro řízení podobných inovačních projektů.
Seznam doporučené literatury
Bessant, J. R., & Tidd, J. (2007). Innovation and entrepreneurship. Chichester, Anglie: John Wiley & Sons.
Doležal, Jan, & kol. (2012). Projektový management podle IPMA. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
LaValle, S. M. (2019). Virtual Reality. Dostupné z http://vr.cs.uiuc.edu/
Schwalbe, K. (2011). Managing Information Technology Projects. Pennsylvania, USA: Cengage Learning.
Šochová, Z., & Kunce, E. (2014). Agilní metody řízení projektů. Brno, Česko: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
Bessant, J. R., & Tidd, J. (2007). Innovation and entrepreneurship. Chichester, Anglie: John Wiley & Sons.
Doležal, Jan, & kol. (2012). Projektový management podle IPMA. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
LaValle, S. M. (2019). Virtual Reality. Dostupné z http://vr.cs.uiuc.edu/
Schwalbe, K. (2011). Managing Information Technology Projects. Pennsylvania, USA: Cengage Learning.
Šochová, Z., & Kunce, E. (2014). Agilní metody řízení projektů. Brno, Česko: Computer Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Odůvodnění nezveřejnění VŠKP
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi diplomovou práci na téma Vizualizace a 3D grafika jako nástroj a podpora při implementaci inovací. Studentka představila cíl a obsah práce. Následně studentka odpovídala na otázky položené v posudcích vedoucího a oponenta práce a doplňující otázky komise. Studentka odpovídala s nepřesnostmi.