Cílem této bakalářské práce je zhodnotit aktuální stav řízení vztahů se zákazníky ve firmě ÚKLID PRESTO. V první části jsou poskytnuta teoretická východiska, která slouží jako úvod do problematiky řízení lidských vztahů. V praxi se pro tuto oblast používá zkratka CRM (Customer Relationship Management). Teoretická východiska jsou nezbytná pro vypracování praktické části bakalářské práce. V praktické části je v první řadě podrobně představena firma ÚKLID PRESTO. Následně byly vytvořeny dva dotazníky, které sloužily pro zjištění nynějšího stavu CRM v dané firmě. Na základě výsledků, získaných z výzkumného šetření, je provedena analýza a následně jsou přestaveny návrhy, které by firmě přinesly výhody a posílily by tak vztahy se svými zákazníky. Návrhy jsou podrobně představeny v poslední části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to evaluate the current state of customer relationship management in the company named ÚKLID PRESTO. The first part provides theoretical background which serves as an introduction to the issue of human relations management. The abbreviation CRM (Customer Relationship Management) is used for this section. Theoretical background is necessary for the elaboration of the practical part of this bachelor's thesis. In the practical part, the company ÚKLID PRESTO is introduced in detail in the first place. Thereafter two questionnaires were created to find out the current state of CRM in the company. Based on the results obtained from the research survey, an analysis was made to present a proposals for the company to help them create a better and stronger relationship with customers. The proposals are presented in detail in the last part of the bachelor thesis.
Klíčová slova
CRM, řízení vztahů se zákazníky, zákazník, loajalita
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit aktuální stav řízení vztahů se zákazníky ve firmě ÚKLID PRESTO. V první části jsou poskytnuta teoretická východiska, která slouží jako úvod do problematiky řízení lidských vztahů. V praxi se pro tuto oblast používá zkratka CRM (Customer Relationship Management). Teoretická východiska jsou nezbytná pro vypracování praktické části bakalářské práce. V praktické části je v první řadě podrobně představena firma ÚKLID PRESTO. Následně byly vytvořeny dva dotazníky, které sloužily pro zjištění nynějšího stavu CRM v dané firmě. Na základě výsledků, získaných z výzkumného šetření, je provedena analýza a následně jsou přestaveny návrhy, které by firmě přinesly výhody a posílily by tak vztahy se svými zákazníky. Návrhy jsou podrobně představeny v poslední části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to evaluate the current state of customer relationship management in the company named ÚKLID PRESTO. The first part provides theoretical background which serves as an introduction to the issue of human relations management. The abbreviation CRM (Customer Relationship Management) is used for this section. Theoretical background is necessary for the elaboration of the practical part of this bachelor's thesis. In the practical part, the company ÚKLID PRESTO is introduced in detail in the first place. Thereafter two questionnaires were created to find out the current state of CRM in the company. Based on the results obtained from the research survey, an analysis was made to present a proposals for the company to help them create a better and stronger relationship with customers. The proposals are presented in detail in the last part of the bachelor thesis.
Klíčová slova
CRM, řízení vztahů se zákazníky, zákazník, loajalita
Zpracujte úvodní teoretickou část bakalářské práce.
Analyzujte vybranou organizaci z hlediska CRM.
Zhodnoťte současný stav CRM ve vybrané organizaci.
Navrhněte opatření pro eliminaci slabých stránek zjištěných v analytické části bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvodní teoretickou část bakalářské práce.
Analyzujte vybranou organizaci z hlediska CRM.
Zhodnoťte současný stav CRM ve vybrané organizaci.
Navrhněte opatření pro eliminaci slabých stránek zjištěných v analytické části bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Chlebovský, V. (2017). Management zákaznických řešení: Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Praha, Česko: Grada.
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha, Česko: Grada Publishing.
Lošťáková, H. (2017). Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha, Česko: Grada Publishing.
Neckař, P., Kolář, D., & Janeček, D. (2019). Průvodce úspěšného obchodníka. Praha, Česko: Grada Publishing.
Olej, M. (2015). Jak získávat klienty a zákazníky: Referenční byznys. Brno, Česko: BizBooks.
Peelen, E., & Beltman, R. (2013). Customer relationship management. Harlow, UK: Pearson Education.
Seznam doporučené literatury
Chlebovský, V. (2017). Management zákaznických řešení: Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Praha, Česko: Grada.
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha, Česko: Grada Publishing.
Lošťáková, H. (2017). Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha, Česko: Grada Publishing.
Neckař, P., Kolář, D., & Janeček, D. (2019). Průvodce úspěšného obchodníka. Praha, Česko: Grada Publishing.
Olej, M. (2015). Jak získávat klienty a zákazníky: Referenční byznys. Brno, Česko: BizBooks.
Peelen, E., & Beltman, R. (2013). Customer relationship management. Harlow, UK: Pearson Education.