Skloubení marketingového řízení s principy konceptu udržitelnosti je ústředním tématem této diplomové práce. Dané téma bylo zvoleno právě proto, že kombinuje tyto dvě oblasti, přičemž nalezení jejich souladu je současnou globální výzvou. Cílem je tak navržení marketingových aktivit firmy reagující na současné výzvy v odvětví, které plynou právě z nutnosti aplikace udržitelného přístupu v podnikání.
Pro zkoumání jevů makroprostředí byla využita PESTLE analýza. Jevy mikroprostředí analyzoval Porterův model pěti sil. Interní vybavenost firmy pak popisuje metoda VRIO. Analýza SWOT následně shrnuje výsledky celé situační analýzy. Preference
a názory společnosti jsou zjišťovány dotazníkovým šetřením v rámci výzkumu trhu.
Pohlaví a věk mají dle výzkumu trhu vliv na zájem o energetiku i o oblast udržitelnosti. Marketingová komunikace firmy je proto navržena tak, aby cílila osvětu v těchto tématech především mezi obyvateli starších 36 let a oslovila také ženy, jelikož tyto skupiny mají minimální až nulový zájem o zkoumanou problematiku.
Výstupy lze uplatnit během vládních rozhodnutích v oblasti budoucího energetického směřování státu a pro strategické plánování ČEZ Distribuce. Práce uvádí alternativní využití distribuční soustavy kapitalizující na trendu udržitelnosti. Výstupem práce je výběr komunikačních nástrojů a navržení způsobu jejich využití pro šíření povědomí
o rozvětvení portfolia firmy a o možných alternativách tradiční distribuce elektřiny.
Anotace v angličtině
Combining marketing management with the principles of the concept of sustainability
is the central theme of this thesis. The topic was chosen because it combines these two areas, and finding their coherence is a current global challenge. The aim is to design the marketing activities of the company responding to the current challenges in the industry, which arise from the need to apply a sustainable approach in business.
PESTLE analysis was used to investigate the phenomena of the macroenvironment. Microenvironmental phenomena were analysed by Porter's five forces analysis.
The internal equipment of the company is described by the VRIO method. The SWOT analysis summarizes the results of the entire situational analysis. Preferences and views of society are ascertained by market research questionnaire survey.
According to market research results, gender and age influence the interest in energetics
and sustainability. The company's marketing communication is therefore designed
to spread awareness about these topics, especially among residents over 36 years of age, and also to address women, as these groups have minimal or zero interest in researched issues.
The outputs can be used during government decisions in the area of the future energetics direction of the country and for the strategic planning of ČEZ Distribuce.
The work presents an alternative use of the distribution network capitalizing
on the trend of sustainability. The output of this thesis is the selection of communication tools and designing a way to use them to spread awareness about the branching
of the company's portfolio and on possible alternatives to traditional electricity distribution.
Klíčová slova
marketing, strategický marketingový plán, PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, finanční analýza, SWOT analýza, výzkum trhu
Klíčová slova v angličtině
marketing, strategic marketing plan, PESTLE analysis, Porter's five forces model, financial analysis, SWOT analysis, market research
Rozsah průvodní práce
128 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Skloubení marketingového řízení s principy konceptu udržitelnosti je ústředním tématem této diplomové práce. Dané téma bylo zvoleno právě proto, že kombinuje tyto dvě oblasti, přičemž nalezení jejich souladu je současnou globální výzvou. Cílem je tak navržení marketingových aktivit firmy reagující na současné výzvy v odvětví, které plynou právě z nutnosti aplikace udržitelného přístupu v podnikání.
Pro zkoumání jevů makroprostředí byla využita PESTLE analýza. Jevy mikroprostředí analyzoval Porterův model pěti sil. Interní vybavenost firmy pak popisuje metoda VRIO. Analýza SWOT následně shrnuje výsledky celé situační analýzy. Preference
a názory společnosti jsou zjišťovány dotazníkovým šetřením v rámci výzkumu trhu.
Pohlaví a věk mají dle výzkumu trhu vliv na zájem o energetiku i o oblast udržitelnosti. Marketingová komunikace firmy je proto navržena tak, aby cílila osvětu v těchto tématech především mezi obyvateli starších 36 let a oslovila také ženy, jelikož tyto skupiny mají minimální až nulový zájem o zkoumanou problematiku.
Výstupy lze uplatnit během vládních rozhodnutích v oblasti budoucího energetického směřování státu a pro strategické plánování ČEZ Distribuce. Práce uvádí alternativní využití distribuční soustavy kapitalizující na trendu udržitelnosti. Výstupem práce je výběr komunikačních nástrojů a navržení způsobu jejich využití pro šíření povědomí
o rozvětvení portfolia firmy a o možných alternativách tradiční distribuce elektřiny.
Anotace v angličtině
Combining marketing management with the principles of the concept of sustainability
is the central theme of this thesis. The topic was chosen because it combines these two areas, and finding their coherence is a current global challenge. The aim is to design the marketing activities of the company responding to the current challenges in the industry, which arise from the need to apply a sustainable approach in business.
PESTLE analysis was used to investigate the phenomena of the macroenvironment. Microenvironmental phenomena were analysed by Porter's five forces analysis.
The internal equipment of the company is described by the VRIO method. The SWOT analysis summarizes the results of the entire situational analysis. Preferences and views of society are ascertained by market research questionnaire survey.
According to market research results, gender and age influence the interest in energetics
and sustainability. The company's marketing communication is therefore designed
to spread awareness about these topics, especially among residents over 36 years of age, and also to address women, as these groups have minimal or zero interest in researched issues.
The outputs can be used during government decisions in the area of the future energetics direction of the country and for the strategic planning of ČEZ Distribuce.
The work presents an alternative use of the distribution network capitalizing
on the trend of sustainability. The output of this thesis is the selection of communication tools and designing a way to use them to spread awareness about the branching
of the company's portfolio and on possible alternatives to traditional electricity distribution.
Klíčová slova
marketing, strategický marketingový plán, PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, finanční analýza, SWOT analýza, výzkum trhu
Klíčová slova v angličtině
marketing, strategic marketing plan, PESTLE analysis, Porter's five forces model, financial analysis, SWOT analysis, market research
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky udržitelnosti v marketingovém řízení.
Představte vybraný podnikatelský subjekt.
Analyzujte současné postavení firmy v tržním prostředí.
Navrhněte vhodné marketingové aktivity vybrané společnosti reagující na potřebu udržitelného rozvoje.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky udržitelnosti v marketingovém řízení.
Představte vybraný podnikatelský subjekt.
Analyzujte současné postavení firmy v tržním prostředí.
Navrhněte vhodné marketingové aktivity vybrané společnosti reagující na potřebu udržitelného rozvoje.
Seznam doporučené literatury
Burns, A. C., Veeck, A., & Bush, R. F. (2017). Marketing Research. (8. ed.). Harlow, United Kingdom: Pearson.
Horáková, H. (2014). Marketingové strategie. Praha, Česko: Idea servis.
Jakubíková, D. (2013). Strategický marketing: strategie a trendy. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Kotler, P., & Trias de Bes, F. (2005). Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha, Česko: Grada.
Tomek, G., Vávrová, V., & Vašíček, J. (2002). Marketing v energetice. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Burns, A. C., Veeck, A., & Bush, R. F. (2017). Marketing Research. (8. ed.). Harlow, United Kingdom: Pearson.
Horáková, H. (2014). Marketingové strategie. Praha, Česko: Idea servis.
Jakubíková, D. (2013). Strategický marketing: strategie a trendy. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Kotler, P., & Trias de Bes, F. (2005). Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha, Česko: Grada.
Tomek, G., Vávrová, V., & Vašíček, J. (2002). Marketing v energetice. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve své prezentaci uvedla cíl diplomové práce a poté okomentovala klíčové poznatky uvedené v diplomové práci. Následně uvedla hypotézy a okomentovala výsledky provedeného výzkumu trhu. V další části prezentace seznámila s výstupy celé práce a zdůvodnila navržená doporučení. Poté odpovědala na otázky z posudků a otázky členů komise.