Předložená diplomová práce je zaměřená na aktuální využívání sociální sítě Instagram pro účely marketingové komunikace, respektive na její využití ve vztahu k brandingu. Autorka nejprve zpracovala teoretický úvod k probírané problematice a následně seznámila čtenáře s výsledky vlastního výzkumu, který byl uskutečněn na výzkumném vzorku v podobě 181 instagramových příspěvků publikovaných na profilu společnosti BUSHMAN. Prezentované výsledky vychází z provedené obsahové analýzy doplněné o kvalitativní část v podobě zhodnocení vybraných postů a statistického ověřování dat za účelem komplexního zodpovězení výzkumných otázek. Ze zjištěných poznatků byly vyvozeny závěry a stručná doporučení, která by společnosti BUSHMAN mohla pomoci zefektivnit dosavadní marketingovou komunikaci na Instagramu.
Anotace v angličtině
The submitted Master's Thesis is focusing on the current usage of the Instagram social network for the purpose of marketing communication, more precisely on its usage in relation to branding. At first, the author is presenting a theoretical introduction to the discussed problematic and then she acquaints the reader with the results of her own research, which was implemented on research sample of 181 Instagram posts published on BUSHMAN Instagram profile. Presented results come out of the content analysis and further subsequent addition of qualitative part in the form of evaluating chosen posts and statistic data verification to answer all research questions comprehensively. Based on the founded outcomes, conclusions and further recommendations were made. The company BUSHMAN could use these suggestions to make the current marketing communication on the Instagram social network more effective.
Klíčová slova
marketingová komunikace, branding, sociální média, sociální sítě, Instagram
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, branding, social media, social networks, Instagram
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce je zaměřená na aktuální využívání sociální sítě Instagram pro účely marketingové komunikace, respektive na její využití ve vztahu k brandingu. Autorka nejprve zpracovala teoretický úvod k probírané problematice a následně seznámila čtenáře s výsledky vlastního výzkumu, který byl uskutečněn na výzkumném vzorku v podobě 181 instagramových příspěvků publikovaných na profilu společnosti BUSHMAN. Prezentované výsledky vychází z provedené obsahové analýzy doplněné o kvalitativní část v podobě zhodnocení vybraných postů a statistického ověřování dat za účelem komplexního zodpovězení výzkumných otázek. Ze zjištěných poznatků byly vyvozeny závěry a stručná doporučení, která by společnosti BUSHMAN mohla pomoci zefektivnit dosavadní marketingovou komunikaci na Instagramu.
Anotace v angličtině
The submitted Master's Thesis is focusing on the current usage of the Instagram social network for the purpose of marketing communication, more precisely on its usage in relation to branding. At first, the author is presenting a theoretical introduction to the discussed problematic and then she acquaints the reader with the results of her own research, which was implemented on research sample of 181 Instagram posts published on BUSHMAN Instagram profile. Presented results come out of the content analysis and further subsequent addition of qualitative part in the form of evaluating chosen posts and statistic data verification to answer all research questions comprehensively. Based on the founded outcomes, conclusions and further recommendations were made. The company BUSHMAN could use these suggestions to make the current marketing communication on the Instagram social network more effective.
Klíčová slova
marketingová komunikace, branding, sociální média, sociální sítě, Instagram
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, branding, social media, social networks, Instagram
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k marketingové komunikaci na internetu.
Zpracujte teoretický vstup k sociálním médiím a marketingu na sociálních sítích.
Stručně popište Instagram a vývoj a možnosti aplikace marketingu na Instagramu.
Představte vlastní design výzkumu.
Realizujte vlastní výzkum.
Analyzujte získaná data a zpracujte závěr ve formě výzkumné zprávy.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k marketingové komunikaci na internetu.
Zpracujte teoretický vstup k sociálním médiím a marketingu na sociálních sítích.
Stručně popište Instagram a vývoj a možnosti aplikace marketingu na Instagramu.
Představte vlastní design výzkumu.
Realizujte vlastní výzkum.
Analyzujte získaná data a zpracujte závěr ve formě výzkumné zprávy.
Seznam doporučené literatury
Healey, M. (2008). Co je branding?. Praha, Česko: Slovart.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích.Brno, Česko: Jan Melvil.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, T. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Semerádová, T., & Weinlich, P. (2019). Marketing na Facebooku a Instagramu. Využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno, Česko: Computer Press.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., Hanzák, T., Friedlaenderová, H., Hospodský, R., & Herink, O. (2017). Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy. Praha, Česko: Grada.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama. Jak dělat reklamu. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Healey, M. (2008). Co je branding?. Praha, Česko: Slovart.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích.Brno, Česko: Jan Melvil.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, T. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Semerádová, T., & Weinlich, P. (2019). Marketing na Facebooku a Instagramu. Využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno, Česko: Computer Press.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., Hanzák, T., Friedlaenderová, H., Hospodský, R., & Herink, O. (2017). Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy. Praha, Česko: Grada.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama. Jak dělat reklamu. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka úvodem seznámila komisi s tématem své diplomové práce. Věnovala se aplikací instagram jako komunikačnímu nástroji pro posílení brandingu. Nejprve hovořila o zmíněném nástroji, zasazeným do teoretického rámce sociálních médií, následně se věnovala představení zvoleného subjektu, pro který byl realizován následný výzkum. Dále v prezentaci představila merodiku výzkumu, definovala výzkumné otázky a hypotézy. V závěru prezentace představila výsledky výzkumu, představila výzkumnou zprávu a svou prezentaci zakončila sérií doporočujících návrhů. V poslední řadě uspokojivě zodpověděla dotazy komise.