Diplomová práce je zaměřena na vnímání marketingové komunikace LGBT turimsu. Nejdříve je popsán fenomén LGBT cestovního ruchu a poté se práce zabývá pojmem marketingová komunikace. Dále je vysvětlena role emočních a vizuálních stimulů v marketingu. Druhá část práce zkoumá rozdíly mezi LGBT komunitou a heterosexuály ve vnímání vybraných vizuálních stimulů. Diplomová práce obsahuje také doporučení, které vedou ke zefektivnění marketingové komunikace cílovému segmentu LGBT.
Anotace v angličtině
Master's thesis is focused on perception of marketing communication of LGBT tourism. The first part clarifies LGBT tourism and it also describes theory of marketing communication. This thesis mentions the purpose of emotions and visuals use in marketing. The second part analyses differences between LGBT and heterosexuals in perception of selected visual stimuli. Thesis also contains suggestions and reccomendations to improve marketing communication in LGBT tourism to be more effective for LGBT community.
Klíčová slova
LGBT cestovní ruch, oční kamera, elektrodermální aktivita, emoční marketing, smyslový marketing, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
LGBT tourism, eye-tracking, galvanic skin response, emotions in marketing, visual marketing, marketing communication
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vnímání marketingové komunikace LGBT turimsu. Nejdříve je popsán fenomén LGBT cestovního ruchu a poté se práce zabývá pojmem marketingová komunikace. Dále je vysvětlena role emočních a vizuálních stimulů v marketingu. Druhá část práce zkoumá rozdíly mezi LGBT komunitou a heterosexuály ve vnímání vybraných vizuálních stimulů. Diplomová práce obsahuje také doporučení, které vedou ke zefektivnění marketingové komunikace cílovému segmentu LGBT.
Anotace v angličtině
Master's thesis is focused on perception of marketing communication of LGBT tourism. The first part clarifies LGBT tourism and it also describes theory of marketing communication. This thesis mentions the purpose of emotions and visuals use in marketing. The second part analyses differences between LGBT and heterosexuals in perception of selected visual stimuli. Thesis also contains suggestions and reccomendations to improve marketing communication in LGBT tourism to be more effective for LGBT community.
Klíčová slova
LGBT cestovní ruch, oční kamera, elektrodermální aktivita, emoční marketing, smyslový marketing, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
LGBT tourism, eye-tracking, galvanic skin response, emotions in marketing, visual marketing, marketing communication
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do vybrané problematiky.
Vhodnými metodami analyzujte nástroje marketingové komunikace produktů LGBT turismu.
Proveďte vyhodnocení analyzovaných nástrojů.
Navrhněte zlepšující prvky marketingové komunikace v LGBT turismu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do vybrané problematiky.
Vhodnými metodami analyzujte nástroje marketingové komunikace produktů LGBT turismu.
Proveďte vyhodnocení analyzovaných nástrojů.
Navrhněte zlepšující prvky marketingové komunikace v LGBT turismu.
Seznam doporučené literatury
Guaracino, J. (2007). Gay and Lesbian tourism. Oxford, United Kingdom: Elsevier.
Chromý, J. (2007). Trendy komunikace v cestovním ruchu. Praha, Česko: VeRBuM.
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha, Česko: Grada.
World Tourism Organization (UNWTO). (2012). Global report on LGBT tourism. Madrid, Spain: World Tourism Organisation.
Seznam doporučené literatury
Guaracino, J. (2007). Gay and Lesbian tourism. Oxford, United Kingdom: Elsevier.
Chromý, J. (2007). Trendy komunikace v cestovním ruchu. Praha, Česko: VeRBuM.
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha, Česko: Grada.
World Tourism Organization (UNWTO). (2012). Global report on LGBT tourism. Madrid, Spain: World Tourism Organisation.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka úvodem představila téma své diplomové práce Vnímání marketingové komunikace LGBT turismu. V úvodu prezentace představila LGBT tématiku ve vztahu k cestovnímu ruchu, následně představila cíl výzkumu a představila použité metody. Výzkum realizovala formou eyetrackingu. Následně shrnula výsledky výzkumu, přičemž se věnovala především vyhodnocení emoční reakce respondntů. Tomuto tématu se věnovaly i otázky oponenta. V závěru obhajoby studentka zodpověděla uspokojivě otázky komise.