Tématem této diplomové práce je vizuální smog ve městech České republiky. Hlavním cílem této práce je zjištění postojů zvolených měst z České republiky k problematice vizuálního smogu a dále vypracování analýzy současného stavu vizuálního smogu ve vybraných lokalitách daných měst. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů týkajících se oblasti vizuálního smogu včetně pojmů veřejný prostor, výzkum a venkovní reklama. V praktické části jsou představeny postoje zvolených měst a následně je zde provedena analýza vizuálního smogu pomocí vhodných výzkumných metod. Diplomová práce je zakončena shrnutím zjištěných poznatků a zformulováním konečných závěrů.
Anotace v angličtině
The topic of this master thesis is a visual pollution in the cities of the Czech Republic. The main objective of this thesis is to find out the attitude of chosen cities of the Czech Republic to the issues connected with the visual pollution and also to analyze actual situation of the visual pollution in the selected public spaces of chosen cities. In the first part of this thesis there are theoretical definitions of terms related to the visual pollution including terms such as the public space, the research and the outdoor advertisement. The practical part of this thesis describes the attitude of chosen cities and after that it includes a realization of the analyze of visual pollution with suitable methods. The outcome of this master thesis is a summarization of founded information and the formulation of final conclusion.
Klíčová slova
vizuální smog, venkovní reklama, reklama, veřejný prostor, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
visual pollution, outdoor advertisement, advertisement, public space, market research
Rozsah průvodní práce
94 s. (150 793 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této diplomové práce je vizuální smog ve městech České republiky. Hlavním cílem této práce je zjištění postojů zvolených měst z České republiky k problematice vizuálního smogu a dále vypracování analýzy současného stavu vizuálního smogu ve vybraných lokalitách daných měst. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů týkajících se oblasti vizuálního smogu včetně pojmů veřejný prostor, výzkum a venkovní reklama. V praktické části jsou představeny postoje zvolených měst a následně je zde provedena analýza vizuálního smogu pomocí vhodných výzkumných metod. Diplomová práce je zakončena shrnutím zjištěných poznatků a zformulováním konečných závěrů.
Anotace v angličtině
The topic of this master thesis is a visual pollution in the cities of the Czech Republic. The main objective of this thesis is to find out the attitude of chosen cities of the Czech Republic to the issues connected with the visual pollution and also to analyze actual situation of the visual pollution in the selected public spaces of chosen cities. In the first part of this thesis there are theoretical definitions of terms related to the visual pollution including terms such as the public space, the research and the outdoor advertisement. The practical part of this thesis describes the attitude of chosen cities and after that it includes a realization of the analyze of visual pollution with suitable methods. The outcome of this master thesis is a summarization of founded information and the formulation of final conclusion.
Klíčová slova
vizuální smog, venkovní reklama, reklama, veřejný prostor, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
visual pollution, outdoor advertisement, advertisement, public space, market research
Zásady pro vypracování
Vypracujte základní teoretický rámec ke zvolenému tématu.
Zjistěte postoj vybraných měst k problematice vizuálního smogu.
Pomocí vhodných metod analyzujte vizuální smog ve vybraných lokalitách.
Proveďte shrnutí zjištěných poznatků a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Vypracujte základní teoretický rámec ke zvolenému tématu.
Zjistěte postoj vybraných měst k problematice vizuálního smogu.
Pomocí vhodných metod analyzujte vizuální smog ve vybraných lokalitách.
Proveďte shrnutí zjištěných poznatků a formulujte závěry.
Enache, E., Morozan, C., & Purice, S. (2012). Visual Pollution: A New Axiological Dimension of Marketing? Annals of the University of Oradea, Economic Science Series, 21(2), 820-826.
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Portella, A. (2014). Visual Pollution: Advertising, Signage and Environmental Quality. Farnham, United Kingdom: Ashgate.
Světlík, J. (2005). Marketing - cesta k trhu. Plzeň, Česko: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk.
Enache, E., Morozan, C., & Purice, S. (2012). Visual Pollution: A New Axiological Dimension of Marketing? Annals of the University of Oradea, Economic Science Series, 21(2), 820-826.
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Portella, A. (2014). Visual Pollution: Advertising, Signage and Environmental Quality. Farnham, United Kingdom: Ashgate.
Světlík, J. (2005). Marketing - cesta k trhu. Plzeň, Česko: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu prezentace uvedla cíle diplomové práce. Následně se zaměřila na metodiku vypracování. Dále se studentka věnovala problematice měst a vizuálního smogu, samotnému výzkumu vizuálního smogu a shrnutí v rámci závěru. Závěrem studentka odpověděla na otázky vedoucího a oponenta a doplňující otázky komise.