Diplomová práce se zabývá nabídkou LGBT turismu. Cílem diplomové práce je identifikovat specifika nabídky, která jsou pro LGBT komunitu důležitá a shrnout poznatky o nabídce významných světových a tuzemských subjektů cestovního ruchu a eventech. Součástí diplomové práce je vymezení pojmů souvisejících s cestovním ruchem, LGBT komunitou, jejím spotřebním chováním a specifiky. Praktická část této práce analyzuje nabídku LGBT turismu a výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo mezi českými i zahraničními respondenty. V závěru práce jsou formulována vhodná doporučení, která by měla přispět nejen k lepšímu zacílení na tento segment trhu, ale také k tomu, aby byla Česká republika vnímána jako LGBT friendly destinace i v očích veřejnosti.
Annotation in English
The diploma thesis concerns itself with supply of LGBT tourism. The main objective of this thesis is to identify the specifics of supply, which are important for the LGBT community, and to summarize the knowledge about supply of important world and czech tourism entities and events. There is the definition of terms related to tourism, LGBT community, its consumer behavior and its specifics in the theoretical part of this diploma thesis. The practical part of this work analyzes supply of LGBT tourism and the results of a questionnaire survey, which took place among Czech and foreign respondents. At the end of the thesis, appropriate recommendations are formulated, which should contribute not only to a better targeting of this market segment, but also to the Czech Republic being perceived as an LGBT friendly destination in the eyes of the public.
Keywords
cestovní ruch, LGBT komunita, LGBT turismus
Keywords in English
tourism, LGBT community, LGBT tourism
Length of the covering note
112 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá nabídkou LGBT turismu. Cílem diplomové práce je identifikovat specifika nabídky, která jsou pro LGBT komunitu důležitá a shrnout poznatky o nabídce významných světových a tuzemských subjektů cestovního ruchu a eventech. Součástí diplomové práce je vymezení pojmů souvisejících s cestovním ruchem, LGBT komunitou, jejím spotřebním chováním a specifiky. Praktická část této práce analyzuje nabídku LGBT turismu a výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo mezi českými i zahraničními respondenty. V závěru práce jsou formulována vhodná doporučení, která by měla přispět nejen k lepšímu zacílení na tento segment trhu, ale také k tomu, aby byla Česká republika vnímána jako LGBT friendly destinace i v očích veřejnosti.
Annotation in English
The diploma thesis concerns itself with supply of LGBT tourism. The main objective of this thesis is to identify the specifics of supply, which are important for the LGBT community, and to summarize the knowledge about supply of important world and czech tourism entities and events. There is the definition of terms related to tourism, LGBT community, its consumer behavior and its specifics in the theoretical part of this diploma thesis. The practical part of this work analyzes supply of LGBT tourism and the results of a questionnaire survey, which took place among Czech and foreign respondents. At the end of the thesis, appropriate recommendations are formulated, which should contribute not only to a better targeting of this market segment, but also to the Czech Republic being perceived as an LGBT friendly destination in the eyes of the public.
Keywords
cestovní ruch, LGBT komunita, LGBT turismus
Keywords in English
tourism, LGBT community, LGBT tourism
Research Plan
Zpracujte teoretický úvod do problematiky.
Vhodnými metodami analyzujte nabídku LGBT turismu.
Proveďte syntézu získaných dat.
Na základě získaných dat navrhněte úpravy nabídky produktů pro LGBT segment.
Research Plan
Zpracujte teoretický úvod do problematiky.
Vhodnými metodami analyzujte nabídku LGBT turismu.
Proveďte syntézu získaných dat.
Na základě získaných dat navrhněte úpravy nabídky produktů pro LGBT segment.
Recommended resources
Hesková, M. (2011). Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha, Česko: Fortuna.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Kotíková, H. (2013). Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha, Česko: Grada.
Rama, Y., Kamab, A., Mizrachic, I. & Hall, C. M. (2019). The benefits of an LGBT-inclusive tourist destination. Journal of Destination Marketing & Management. 14(1), 1-8. doi:10.1016/j.jdmm.2019.100374
Waitt, G. & Markwell, K. (2006). Gay Tourism Culture and Context. Binghamton, New York: The Haworth Press.
Recommended resources
Hesková, M. (2011). Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha, Česko: Fortuna.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Kotíková, H. (2013). Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha, Česko: Grada.
Rama, Y., Kamab, A., Mizrachic, I. & Hall, C. M. (2019). The benefits of an LGBT-inclusive tourist destination. Journal of Destination Marketing & Management. 14(1), 1-8. doi:10.1016/j.jdmm.2019.100374
Waitt, G. & Markwell, K. (2006). Gay Tourism Culture and Context. Binghamton, New York: The Haworth Press.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka v úvodu obhajoby seznámila komisi s tématem své práce LGBT turismu a specifikace jeho nabídky. Nejprve zmínila specifika LGBT komunity a specifikovala tento segment z hledsika cestovního ruchu. Následně představila obsáhlou analytickou práci. V další části prezentace představila vlastní výzkum spočívající v dotazníkovém šetření zahrnující jak český tak zahraniční segment. V závěru potom věnovala pozornost výsledkům výzkumu, jejich interpretaci a násoledně pak verifikaci hypotéz a návrhové části. Koncem prezentace pak uspokojivě zodpověděla dotazy oponenta i vedoucího.