Diplomová práce na téma "Udržitelnost a odpovědnost v marketingu destinace cestovního ruchu" je zaměřena na analýzu strategických dokumentů Jihočeské centrály cestovního ruchu s názvem Koncepce rozvoje cestovního ruchu Jihočeského kraje 2021-2030 a jejích příloh. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část práce obsahuje literární rešerši týkající se udržitelného a odpovědného cestovního ruchu, vlivů cestovního ruchu na různá prostředí či udržitelnost cestovního ruchu v destinaci. Na základě teoretických poznatků jsou vymezeny indikátory udržitelného cestovního ruchu, na které navazuje zpracování praktické části práce. Praktická část práce představuje analýzu zmíněných dokumentů na základě vymezených indikátorů. V závěru práce jsou navržena doporučení, kterým částem dokumentů by bylo ze strany Jihočeské centrály cestovního ruchu potřeba věnovat větší pozornost z hlediska udržitelného a odpovědného cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The Master's thesis on "Sustainability and Responsibility in Tourism Destination Marketing" focuses on the analysis of the strategic documents of the South Bohemian Tourism Centre called the Concept of Tourism Development of the South Bohemian Region 2021-2030 and its attachments. The Master's thesis is divided into two main parts. The theoretical part of the thesis includes a literature search on sustainable and responsible tourism, the effects of tourism on different environments or the sustainability of tourism in a destination. Based on the theoretical knowledge, indicators of sustainable tourism are defined, which are followed by the elaboration of the practical part of the thesis. The practical part of the thesis presents an analysis of the mentioned documents on the basis of the defined indicators. In the conclusion of the thesis, recommendations are proposed on which parts of the documents should be given more attention by the South Bohemia Tourism Centre in terms of sustainable and responsible tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, udržitelnost, odpovědnost, indikátory udržitelnosti, destinace, Jižní Čechy
Klíčová slova v angličtině
tourism, sustainability, responsibility, sustainability indicators, destination, South Bohemia
Rozsah průvodní práce
98 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma "Udržitelnost a odpovědnost v marketingu destinace cestovního ruchu" je zaměřena na analýzu strategických dokumentů Jihočeské centrály cestovního ruchu s názvem Koncepce rozvoje cestovního ruchu Jihočeského kraje 2021-2030 a jejích příloh. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část práce obsahuje literární rešerši týkající se udržitelného a odpovědného cestovního ruchu, vlivů cestovního ruchu na různá prostředí či udržitelnost cestovního ruchu v destinaci. Na základě teoretických poznatků jsou vymezeny indikátory udržitelného cestovního ruchu, na které navazuje zpracování praktické části práce. Praktická část práce představuje analýzu zmíněných dokumentů na základě vymezených indikátorů. V závěru práce jsou navržena doporučení, kterým částem dokumentů by bylo ze strany Jihočeské centrály cestovního ruchu potřeba věnovat větší pozornost z hlediska udržitelného a odpovědného cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The Master's thesis on "Sustainability and Responsibility in Tourism Destination Marketing" focuses on the analysis of the strategic documents of the South Bohemian Tourism Centre called the Concept of Tourism Development of the South Bohemian Region 2021-2030 and its attachments. The Master's thesis is divided into two main parts. The theoretical part of the thesis includes a literature search on sustainable and responsible tourism, the effects of tourism on different environments or the sustainability of tourism in a destination. Based on the theoretical knowledge, indicators of sustainable tourism are defined, which are followed by the elaboration of the practical part of the thesis. The practical part of the thesis presents an analysis of the mentioned documents on the basis of the defined indicators. In the conclusion of the thesis, recommendations are proposed on which parts of the documents should be given more attention by the South Bohemia Tourism Centre in terms of sustainable and responsible tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, udržitelnost, odpovědnost, indikátory udržitelnosti, destinace, Jižní Čechy
Klíčová slova v angličtině
tourism, sustainability, responsibility, sustainability indicators, destination, South Bohemia
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na udržitelný rozvoj a odpovědný marketing destinace cestovního ruchu.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním organizací destinačního marketingu.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití udržitelných typů turismu a odpovědného přístupu v marketingu destinace.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na udržitelný rozvoj a odpovědný marketing destinace cestovního ruchu.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním organizací destinačního marketingu.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití udržitelných typů turismu a odpovědného přístupu v marketingu destinace.
Seznam doporučené literatury
Font, X., & McCabe, S. (2018). Marketing for sustainable tourism. London: Routledge.
Leslie, D. (2012). Responsible tourism: concepts, theory and practice. Wallingford: CABI.
Travis, A. S. (2011). Planning for tourism, leisure and sustainability: international case studies. Wallingford: CABI.
Závodná, S. L. (2015). Udržitelný cestovní ruch: Principy, certifikace a měření. Olomouc: Univerzita Palackého.
Seznam doporučené literatury
Font, X., & McCabe, S. (2018). Marketing for sustainable tourism. London: Routledge.
Leslie, D. (2012). Responsible tourism: concepts, theory and practice. Wallingford: CABI.
Travis, A. S. (2011). Planning for tourism, leisure and sustainability: international case studies. Wallingford: CABI.
Závodná, S. L. (2015). Udržitelný cestovní ruch: Principy, certifikace a měření. Olomouc: Univerzita Palackého.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle práce, vlastní výzkum a jeho výstupy. Dále prezentovala návrhy, které vzešly z realizace výzkumu. Následovala rozprava komise se studentkou nad obsahem práce, která vycházela z posudků oponenta a vedoucího, diskuze se zaměřila především na způsob volby klíčových slov.