Bakalářská práce se zaměřuje na influencer marketing v ubytovacích službách. Cílem je zhodnotit možnosti využití influencer marketingu v marketingové komunikaci ubytovacích zařízení a na základě analýzy současného stavu identifikovat vnímání influencer marketingu zákazníky a vliv influencerů na jejich nákupní chování v oblasti ubytovacích služeb. Danou oblast výzkumu vysvětlují v teoretické části poznatky získané zejména ze zahraničních odborných článků a literatury. V práci se objevuje jak sběr primárních kvantitativních dat formou dotazníkového šetření, tak i realizace kvalitativního výzkumu pomocí tří hloubkových rozhovorů. Práce se také zabývá posouzením dopadu influencerů na generace X, Y a Z, a hledáním rozdílů mezi danými spotřebitelskými generacemi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on influencer marketing in accommodation services. The aim is to evaluate the possibilities of using influencer marketing in marketing communication of accommodation facilities and, based on the analysis of the current state, to identify the perception of influencer marketing by customers and the influence of influencers on their shopping behavior in accommodation services. In the theoretical part, the given area of research is explained by findings obtained mainly from foreign professional articles and literature. The thesis includes both the collection of primary quantitative data in the form of a questionnaire survey and the implementation of qualitative research using three in-depth interviews. The work also deals with the assessment of the impact that influencers have on the X, Y, and Z generations and searches for the differnces between the given consumer generations.
Klíčová slova
Influencer marketing, influencer, sociální sítě, ubytovací zařízení, ubytovací služby, cestovní ruch, nákupní chování, vliv
Bakalářská práce se zaměřuje na influencer marketing v ubytovacích službách. Cílem je zhodnotit možnosti využití influencer marketingu v marketingové komunikaci ubytovacích zařízení a na základě analýzy současného stavu identifikovat vnímání influencer marketingu zákazníky a vliv influencerů na jejich nákupní chování v oblasti ubytovacích služeb. Danou oblast výzkumu vysvětlují v teoretické části poznatky získané zejména ze zahraničních odborných článků a literatury. V práci se objevuje jak sběr primárních kvantitativních dat formou dotazníkového šetření, tak i realizace kvalitativního výzkumu pomocí tří hloubkových rozhovorů. Práce se také zabývá posouzením dopadu influencerů na generace X, Y a Z, a hledáním rozdílů mezi danými spotřebitelskými generacemi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on influencer marketing in accommodation services. The aim is to evaluate the possibilities of using influencer marketing in marketing communication of accommodation facilities and, based on the analysis of the current state, to identify the perception of influencer marketing by customers and the influence of influencers on their shopping behavior in accommodation services. In the theoretical part, the given area of research is explained by findings obtained mainly from foreign professional articles and literature. The thesis includes both the collection of primary quantitative data in the form of a questionnaire survey and the implementation of qualitative research using three in-depth interviews. The work also deals with the assessment of the impact that influencers have on the X, Y, and Z generations and searches for the differnces between the given consumer generations.
Klíčová slova
Influencer marketing, influencer, sociální sítě, ubytovací zařízení, ubytovací služby, cestovní ruch, nákupní chování, vliv
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na influencer marketing a marketing ubytovacích služeb.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním ubytovacích zařízení a influencerů.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití influencerů v marketingu ubytovacích zařízení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na influencer marketing a marketing ubytovacích služeb.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním ubytovacích zařízení a influencerů.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití influencerů v marketingu ubytovacích zařízení.
Seznam doporučené literatury
Jauhari, V. (2017). Hospitality marketing and consumer behavior: Creating memorable experiences. Oakville: Apple Academic Press.
Luttrell, R. (2016). Social media: how to engage, share, and connect. (2nd ed.). Lanham: Rowman & Littlefield.
Miles, J. (2014). Instagram power: build your brand and reach more customers with the power of pictures. New York: McGraw-Hill Education.
Přikrylová, J. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. vyd.). Praha: Grada.
Tahal, R. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Jauhari, V. (2017). Hospitality marketing and consumer behavior: Creating memorable experiences. Oakville: Apple Academic Press.
Luttrell, R. (2016). Social media: how to engage, share, and connect. (2nd ed.). Lanham: Rowman & Littlefield.
Miles, J. (2014). Instagram power: build your brand and reach more customers with the power of pictures. New York: McGraw-Hill Education.
Přikrylová, J. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. vyd.). Praha: Grada.
Tahal, R. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla cíl práce, metodiku práce a charakterizovala použité metody. Pak seznámila s výsledky provedeného výzkumu, které okomentovala. Následně prezentovala návrhy, které odůvodnila. Po prezentaci odpověděla na otázky z posudků a otázky člena komise.